Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

nikki2006 skrev 2009-10-08 09:22:15 följande:
    Men jag har kommit fra,m till att jag är född på fel  århundrade jag skulle funnits som hemmafru i början på 1900talet istället. Jag älskar allt sånt som hör till att vara hemma
    Enda som är trist är att alla vänner går i skola, jobbar osv...tycker alla ska vara hemma Så jag har folk att umgås med och Bus nån att leka med!
  • Everlonn
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:24:36 följande:
    Hemmamamma hade jag nog också fixat om jag hade kock och städerska
    Jaaaa det hade varit fint!{#lang_emotions_dreamer}

Min mormor hade hushållerska och barnflicka när hon hade småbarn, det hade jag oxå velat ha!
  • Everlonn
    Incommunicado skrev 2009-10-08 09:27:03 följande:
    utsövd??? Du menar väl lite störe barn då väl? Pyttisarna är så krångliga... nu när Damien är 2 år njuter vi mer än någonsin av honom, han har haft härliga "åldrar" innan med, men han kan kommunicera med tal, leker mer med sig själv och vi får tid till annat. Han kan hjälpa til bätre utan katastrof med. Gillar at hjälpa till med ALLT, det är lite jobbigt men mysigt samtidigt....Sen är det så att vi aldrig haft hjälp eller fått avlastning/barnvakt. Det sliter hårt på oss båda at vi aldrig får en stund för oss själva. Så vi brukar dröma om när våra barn är störe och vi kan ta promenader t ex utan at de följer med... det dröjer väl bara en sådär 7 år till el så.  Kanske ställer våra familjer upp bättre med lite större barn, fast det ska kännas bra med, Damien känner sin farfar som gärna fikar hos oss men min mamma bor 15 mil bort och man kan tro det är 150 mil...Uppriktigt sagt är vi oroliga inför förlossningen, farfar vill inte träna "sova över" och D har aldrig varit borta från oss så. Vi är därför rätt inställda på att maken måste vara mkt med Damien så fort förlossningen är över och jag vara ensam, även om det blir kejsarnsitt igen. min mor reser bort på vår BF.
    Vi har farmor och farfar tvärs över vägen men det blir en kall dag i h***et innan de får passa våra barn! {#lang_emotions_yell}

Men synd att inte Ds farfar vill träna lite, det hade nog behövts om D inte sovit borta innan...men tycker han om farfar så går det säkert bra!
  • Everlonn
    Tjollabolla skrev 2009-10-08 09:27:25 följande:
    Ja det har du banne mig rätt i
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:28:39 följande:
    Ja jobb är överskattat, hade varit mycket roligare att vara hemma och träffa vänner och sånt hela tiden
    Precis
  • Everlonn
    Incommunicado skrev 2009-10-08 09:34:30 följande:
    beror på vilket jobb man har! Har man skaffat det jobbet man vill ha så är det ju roligt. vill du städa??????? *chockad* Jag älskar att få städhjälp!!! Då orkar jag ju med annat, som att leka mer med Damien, pyssla med alla projekt man inte hinner med annars osv...Jag orkar inte städa längre jag har den största gravidmage folk någonsin sett (det är sant) och maken är söt och fixar hemma, mkt för at dela jämt, men han är långsam och hinnner inte så mkt på en dag.
    Du har inte sett min när jag väntade Bus *jättegigantiskt*
  • Everlonn

Var tvungen att leta upp magbild  Dagen innan Bus kom till världen, hon satt i säte och kom med kejsarsnitt.

Stoor mage!

• Everlonn
    Incommunicado skrev 2009-10-08 09:57:52 följande:
    så såg jag ut i månad 6. Bebis ligger också i säte. Blir kanske snitt igen, Damien var det akut snitt med. Kuriosa: Jag föddes med akutsnitt själv = trend???
    Åhh då vill jag verkligen se din mage
    SmillaMilla skrev 2009-10-08 09:57:53 följande:
    Wow vilken mage!!!! på mig har det knappt synts att jag var gravid
    Magen sjönk ju aldrig! Sååå jobbigt men mysigt att se nu
  • Everlonn
    Buttelina skrev 2009-10-08 10:15:57 följande:
    på tal om magar här är jag i 6e månaden med lillebror jag hade en stoooor mage
    Fiiin mage! MIn är ju randig som en tiger
  • Everlonn
    Buttelina skrev 2009-10-08 10:23:49 följande:
    tack din mage var ju med fin!! haha men det göör inget ju jag lyckades samla på mig ett par ränder den sista veckan men annars inget . jag blev såå förvånad eftersom jag är överviktig från början och sen skulle huden tänjas ytteligare..
    Jag visste jag skulle få ränder, min mammas mage är jätterandig!! Lite går det i släkten fast min systers mage klarade sig rätt bra
  • Everlonn
    Randig mage

Randig mage

Gick upp 15 kilo med Bus, 8 kilo med Niclas...största viktuppgången kommer för mig när jag slutar amma!
    Incommunicado skrev 2009-10-08 10:29:20 följande:
    Vad tränade du? gym? Ja träna bör man men en del hårdtränar direkt och ska bli smala modeller på stört. Jag ser att din mage är fin, min är randig och med alla möjliga mönster, hela magen har spruckigt dena gång. Tur man har en blind make. hans ögon lyser när han ser mig oavset vilket, det är underbart!
    Maken min är oxå så där härligt blind{#lang_emotions_heart} Man har ju randig mage och sned och ärrad ha ha ha Men han ser kärlek{#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15