RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:25:25 följande:
Alltså sålt får vi det ju men till alldeles för lågt pris, vi tar inte det utan då bor vi kvar.. Vi har lagt ner massor på lägenheten och få tillbaka pengarna vill vi ju minst.. Den är värd mer!Jag lagar mat vardagar, jag tvättar alla kläder, jag städar allt, jag tar alla tandläkarbesök, VC besök, Möten i skolan osv.. Det enda han gör i hemmet är att storhandla då han har bilen sen lagar han mat Lörd och Sönd.Jag frågade om jag ska jobba OCH ta 99 procent av hemmet? Nä det skulle han ju hjälpa till med sa han, men det vet jag är helt omöjligt!! Hur ska han kunna det om han är i Danmark en vecka? Om han är i Norge Månd-Torsd? Eller USA Onsd-Sönd?Det låter så bra när han pratar men jag VET!! Har varit där förr och inte fanns han till hjälp!! *vansinnigt arg Bubbel mamma*
Nä det är ju så att du kommer få fortsätta ta det största lasset hemma även om du jobbar. Men om ni nu ska bo kvar så ändras ju inte era kostnader och det har väl fungerat som ni har det nu.
Jag har haft tur, eller tur men vi har ju samma inkomster och delar alltid på vab och sånt, för det finns inget som säger att han måste jobba då då inkomsten är den samma och jag har ju ett lika viktigt jobb som honom anser jag. Däremot gör jag kanske lite mer hemma än vad han gör men det får han höra oxå
Stå på dig i detta och lägg fram allt som kommer ändras om du ska jobba.