• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Kikade in och ser att Ängeln fått en lite tjej.

Stor stort grattis till Ängeln med familj

• jompa

Stort grattis till Incommunicados lilla kille

Roligt men alla nya små danskbebisar.

• jompa
    Tjollabolla skrev 2009-10-16 07:45:07 följande:
    ÅhHH! GRattis till incommunicado! Otroligt att dom fick så nära Incom.s. var ett kilo större, hihi.

Åh nu ska jag snart träffa läkaren. Får se om hon vill sjukskriva mig. *nervös*
    Hoppas det går bra. När skulle ni kolla bebisen igen? Var det idag?
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2009-10-16 07:54:25 följande:
    Japp, det är oxå idag! Nervös dag....
    Åhhh hoppas allt nu ser bra ut och att ni kanske får se om det är en lite Mira som finns där inne.
    Himla fint namn det där
  • jompa

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:12:33 följande:

Jag och gubben drar verkligen inte jämt just nu För TVÅ dagar sen blev det ju så att vi måste bo kvar och IGÅR kväll kom det..." kanske dags för Ida att börja på dagis nu, kanske du ska skaffa ett jobb, dags att släppa taget " Jag blir så vansinningt irriterad!! Han tror dagis är enbart kul!! Han fattar inte att hon kommer vara mycket sjuk, att hon kanske inte alls kommer trivas då hon inte gillar röriga miljöer, att allt kommer att ändras runt henne.. Å så förbaskat bråttom är det åxå, det har gått TVÅ dagar sen bo-kvar faktum!!! Jag frågade HUR MÅNGA vård av sjukt barn kommer du ta ut?  Å den biten hade han ju inte tänkt på såg man, "det blir väl mest du som kommer ta det men visst tar jag nån åxå" får jag till svar... Yeah right!! Han kommer aldrig kunna eller hinna utan det kommer bli jag som tacksamt får ta det...Sen kan jag ju inte ta tidiga mornar eller sena eftermiddagar på ett arbete då han reser jämt.. Inte långt bort heller då vi bara har en bil...Jag är så vansinnigt irriterad på karln just nu alltså
    Men varför måste ni bo kvar då? Får ni inte det sålt?
    Sen kan du ju ta upp allt annat som han får serverat nu när du är hemma som inte kommer bli så om du jobbar. Jag har förstått det som att du städar för det mesta tex. Sånt måste ni ju båda göra nu.
  • jompa

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:25:25 följande:

Alltså sålt får vi det ju men till alldeles för lågt pris, vi tar inte det utan då bor vi kvar.. Vi har lagt ner massor på lägenheten och få tillbaka pengarna vill vi ju minst.. Den är värd mer!Jag lagar mat vardagar, jag tvättar alla kläder, jag städar allt, jag tar alla tandläkarbesök, VC besök, Möten i skolan osv.. Det enda han gör i hemmet är att storhandla då han har bilen sen lagar han mat Lörd och Sönd.Jag frågade om jag ska jobba OCH ta 99 procent av hemmet? Nä det skulle han ju hjälpa till med sa han, men det vet jag är helt omöjligt!! Hur ska han kunna det om han är i Danmark en vecka? Om han är i Norge Månd-Torsd? Eller USA Onsd-Sönd?Det låter så bra när han pratar men jag VET!! Har varit där förr och inte fanns han till hjälp!!  *vansinnigt arg Bubbel mamma*
    Nä det är ju så att du kommer få fortsätta ta det största lasset hemma även om du jobbar. Men om ni nu ska bo kvar så ändras ju inte era kostnader och det har väl fungerat som ni har det nu.
    Jag har haft tur, eller tur men vi har ju samma inkomster och delar alltid på vab och sånt, för det finns inget som säger att han måste jobba då då inkomsten är den samma och jag har ju ett lika viktigt jobb som honom anser jag. Däremot gör jag kanske lite mer hemma än vad han gör men det får han höra oxå

Stå på dig i detta och lägg fram allt som kommer ändras om du ska jobba.
  • jompa

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:39:53 följande:

Han kommer tjäna 5 ggr så mycket som mig och ha det som argument till varför JAG ska ta allt sånt... Jag ska göra den där listan JuliaochNelly skrev om så ska han få skriva på som ett kontrakt ang vem som ska göra vad!Jag sa att vi måste nog dela på mornarna då risken finns att jag får ett jobb som kanske börjar tidigt, men det gick ju INTE!! Ett sånt jobb kan du ju inte ta.. Öh.. Nähä...
    Men vad tror han, att du kan börja 10 och sluta 14, sån jobb finns ju knappt. De flesta börjar ju 8 och jobbar man deltid kanske man går runt 15.
    Du har ju bara laglig rätt att jobba 75% men visst om du hittar ett jobb som är halvtid men hur många såna finns det?
  • jompa

Olivers Mamma skrev 2009-10-16 18:39:01 följande:

nu har jag fotat nästan hela NS samlingen, va tydligen lite mer kläder än jag först trodde... slutade räkna på 60 (dock inkl mössor o filtar) det som låg i tvätten fick ligga kvar där o inte vara med på fotografering bilder finns i mitt galleri
    Riktigt härlig samling.
  • jompa

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-19 08:03:41 följande:

Alltså seriöst!!Va sjutton har posten gjort med alla postlådor??????  Hålet e ju sååååååå litet att man knappt fick in en Molo babybyxa o tröja  Ska man behöva gå ända till posten med ett sånt pytte brev?
    Håller med dig fullständigt, och så har det ändrat tiderna på nästan alla så många töms kl 14. De som töms senare ligger mer meckigt att ta sig till. Jag vill kunna ha en låda att stanna vid längs vägen så man bara kan hoppa av när man ska hämta ungarna. Men nej allt ligger inne i centrum och liknande.
    Service är nog inget posten vet något om.
  • jompa
    Buttelina skrev 2009-10-19 08:09:03 följande:
    det är för att allt som inte går ner i hålet är skrymmande. hålet är 3cm... superdrygt
    Mmm men det finns nog inte en enda brevlåda hemma hos folk där ett par molobyxor och babytröja inte går ner i.
    Vi ha de gamla inkasten hos oss de supersmala och nog fasiken går det ner. En lurv går ju till och med ner hos mig.
    Nää posten vill bara tjäna ännu mer pengar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15