Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:24:36 följande:
    Hemmamamma hade jag nog också fixat om jag hade kock och städerska
    haha, ja! Så man fick göra roliga saker. Jag har faktiskt fått städning nu 2 ggr per månad (städfirma) och en arbetskamrat har ett företag där de ger oss 5 recept per vecka, levererar mat hem till recepten för 565 kr per vecka. Vi får variation, slipper handla så mkt och får överaksningar. Livet är lite lättare för en stackars höggravid.
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:28:39 följande:
    Ja jobb är överskattat, hade varit mycket roligare att vara hemma och träffa vänner och sånt hela tiden
    beror på vilket jobb man har! Har man skaffat det jobbet man vill ha så är det ju roligt.
    SmillaMilla skrev 2009-10-08 09:28:14 följande:
    Nä fy! Sambon min försöker med att vi skall ha en städerska. Känner mig lite förolämpad
    vill du städa??????? *chockad* Jag älskar att få städhjälp!!! Då orkar jag ju med annat, som att leka mer med Damien, pyssla med alla projekt man inte hinner med annars osv...
    Jag orkar inte städa längre jag har den största gravidmage folk någonsin sett (det är sant) och maken är söt och fixar hemma, mkt för at dela jämt, men han är långsam och hinnner inte så mkt på en dag.
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:33:01 följande:
    Med utsövd menade jag att när Nikki var på dagis i 5 timmar så sov lillan alltid nåra av de timmarna och då kunde jag sova med Nu går jag upp 5 till jobb och är hemma igen 17.30 på kvällen och då skall jag laga mat och ungås med barnen till 20 när de lägger sig och stupar jag i säng 21. Det kallar inte jag utvilad. jag är faktiskt mer utvilad när jag är hemma mamma Hur kan di mamma åka bort precis när du skall ha barn, låter lite taskigt tycker jag
    min kära mor tillhör en fantastisk 40-talistgeneration där de har "gjort sitt" nu och vill förverkliga sig själva. Hon ställer inte upp med något annat än pengar, men det är hon generös med, presenter o sånt. Resan är för min autistiska systers skull, hon ska på konserter, favvogruppen hon svärmar för, så mamma ska följa med till London en vecka. Hon har nog "glömt" att det är mitt i BF...

Jag o maken drömmer om att våra barn växer upp o skaffar barn och att vi blir en stor kärleksfull familj o vi ständigt ställer upp.

Apropå städning o vara hemma - maken o jag älskar att jobba, vi är båda ödmjuka inför att vara hemma med barn och ska därför turas om lite. Samtidigt vil vi inte jobba på bekostnad av at vara hema, vi älöskar at vara tillsammans som familj om kvällar o helger, så vi är inte arbetsnarkomaner el så, vi vill bara inte vara den som lämnas hemma med allt jobb. Det ger oss det lilla problemet att vi sällan lämnar partnern övrig tid, vi gör allt tillsammans på ledig tid för att umgås och avlasta varandra. Så våra vänner får stå tillbaka.
  • Damien och Adrian
    Tjollabolla skrev 2009-10-08 09:35:44 följande:
    Vi vill se bild på den magen
    haha den visar jag inte gärna, men ska se sen... tror jag har 165 i midjemått el var det mer....? Ala tror det är flera där inne el att jag ska föda på stört.
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:38:11 följande:
     Nice med städhjälp och matleverans! Det är ju trots allt inte såå lång tid kvar som gravid för din del nu
    tack o lov för det, orkar inte vara gravid längre! Ja det är lyx hemma, faktiskt. Värt varenda krona, matmässigt sparar vi numera pengar för vi köpte dyrare själva när vi handlade jämt. Städning 2 ggr per månad är ca 1200 kr det är helt ok!

Sen är det ju risk för kejsarsnitt också, grabben har ju inte vänt sig, suck! Han har en vecka på sig säger bm.
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:33:01 följande:
    Med utsövd menade jag att när Nikki var på dagis i 5 timmar så sov lillan alltid nåra av de timmarna och då kunde jag sova med Nu går jag upp 5 till jobb och är hemma igen 17.30 på kvällen och då skall jag laga mat och ungås med barnen till 20 när de lägger sig och stupar jag i säng 21. Det kallar inte jag utvilad. jag är faktiskt mer utvilad när jag är hemma mamma Hur kan di mamma åka bort precis när du skall ha barn, låter lite taskigt tycker jag
    du har ett fysiskt jobb, inte sant? Mcdonalds var det väl? Stor skillnad, jobbade i vården ett tag för länge sedan, man var konstant trött, stod, städade, lyfte....
    vi är ju tjänstemän, jag o maken, lärare o programmerare, vi aktiverar främst hjärnan så man orkar ju t ex laga mat när man kommer hem, det blir ett trevligt avbrott. Maken uppsktatar det mkt och lagar ofta mat nu när han får allt hemlevererat. Jag leker med Damien under tiden (trött o orkar inget nu som högravid) och alla är nöjda.
  • Damien och Adrian
    Morty skrev 2009-10-08 09:48:22 följande:
    Åh matleverans skulle jag oxå vilja ha!!! Shit vad skönt!! Har hört om någon som har det...men nu kommer jag inte ihåg websidan. Jag funderade på att testa men så var det visst mitt i semestertider. Det var ett tjejnamn iialla fall. Ska försöka ta och leta rätt på den.
    var bor du? kanske vet jag namnet.
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-10-08 09:49:53 följande:
    Gaaaa Min sambo alltså*suckar* planen var att vi skulle åka hemifrån 3 så det inte blir så sent då vi kommer till borås...men nää nu ringde han och sa att han fastnat på jobbet till 5
    oj vad tråkigt!
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-10-08 09:52:45 följande:
    hehe ja han är ett klantarsle ibland nu kommer vi fastna i trevliga köerna med...hur är det med dig & gosiga magen?
    gosig mage och gosig mage.. Jag börjar bli trött på graviditeten och det är 5 v kvar till BF, suck!  Men idag ska jag vila o äta chokladpraliner.
  • Damien och Adrian
    Morty skrev 2009-10-08 09:54:01 följande:
    Jag bor vid Vellinge/Höllviken.
    sorry - aldrig hört talas om! svenska geografin är inte min grej. men slå på matkasse hemleverans och ditt område så kanske det funkar?
  • Damien och Adrian
    Everlonn skrev 2009-10-08 09:54:46 följande:
    Var tvungen att leta upp magbild  Dagen innan Bus kom till världen, hon satt i säte och kom med kejsarsnitt.
    så såg jag ut i månad 6. Bebis ligger också i säte. Blir kanske snitt igen, Damien var det akut snitt med.

Kuriosa: Jag föddes med akutsnitt själv = trend???
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15