nikki2006 skrev 2009-10-08 09:33:01 följande:
Med utsövd menade jag att när Nikki var på dagis i 5 timmar så sov lillan alltid nåra av de timmarna och då kunde jag sova med Nu går jag upp 5 till jobb och är hemma igen 17.30 på kvällen och då skall jag laga mat och ungås med barnen till 20 när de lägger sig och stupar jag i säng 21. Det kallar inte jag utvilad. jag är faktiskt mer utvilad när jag är hemma mamma Hur kan di mamma åka bort precis när du skall ha barn, låter lite taskigt tycker jag
min kära mor tillhör en fantastisk 40-talistgeneration där de har "gjort sitt" nu och vill förverkliga sig själva. Hon ställer inte upp med något annat än pengar, men det är hon generös med, presenter o sånt. Resan är för min autistiska systers skull, hon ska på konserter, favvogruppen hon svärmar för, så mamma ska följa med till London en vecka. Hon har nog "glömt" att det är mitt i BF...
Jag o maken drömmer om att våra barn växer upp o skaffar barn och att vi blir en stor kärleksfull familj o vi ständigt ställer upp.
Apropå städning o vara hemma - maken o jag älskar att jobba, vi är båda ödmjuka inför att vara hemma med barn och ska därför turas om lite. Samtidigt vil vi inte jobba på bekostnad av at vara hema, vi älöskar at vara tillsammans som familj om kvällar o helger, så vi är inte arbetsnarkomaner el så, vi vill bara inte vara den som lämnas hemma med allt jobb.

Det ger oss det lilla problemet att vi sällan lämnar partnern övrig tid, vi gör allt tillsammans på ledig tid för att umgås och avlasta varandra. Så våra vänner får stå tillbaka.