• Pejo

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ängeln83 skrev 2009-10-14 13:03:13 följande:
    Jag är i v.36 (35+6), alltså det är så sjukt för exakt på denna dagen i graviditeten så föddes Liam.Har inte ringt förlossningen än, är lixom i chock här hemma
    Det är nog ganska vanligt att man som kvinna har lika graviditetslängd. Naturligtvis finns det undantagsfall. De flesta av mina kompisar har samma gravlängd på sina barn, skiljer sig endast max en vecka.

Ring in så de får kolla om det är vattnet som läcker.
  • Pejo
    lillronya skrev 2009-10-14 21:52:25 följande:
    Nån här som har koll på om det finns nån lika bra skaloverall som pop fast i nåt annat märke?Upptäckte idag att Emilios skaloverall är på gränsen till för liten. Måste ha nåt annat!
    Elva små troll 30% framtill midnatt
  • Pejo
    malinkaunitz skrev 2009-10-19 13:12:52 följande:
    Jo alla svar är önskvärda :) Tack så mycket.. Jag har packat upp den och ställt in den i vårt sovrum så länge.. Men nu kommer man få höra hela kvällen att jag inte bestämmer och inte är hans mamma..Men min ekonomi med och jag som betalar..Ne nu har jag surat klart :)
    Nej, du kanske inte är hans mamma, men ...
    Du är en av de vuxna han bor hos!!
    Du får stänga öronen lite
  • Pejo

Ni är såklart redan fans på pixie barnkläder på facebook?

• Pejo
    jojoa75 skrev 2009-10-21 06:10:38 följande:
    liljan: alla får andrados vaccination, iaf alla som vaccineras nu här i skåne.Emma har fått och jag, Lucas ska få v 45 för deras vaccin hade tagit slut, han skulle eg ha fått igår. Här ges också rådet att i förebyggande ta Alvedon för att motverka ev biverkningar.Man får ont i armen och lätta influensasymtom, det fick jag iaf.Hade rejält ont i kroppen ett halvt dygn, kanske nästan ett, tänkte hela tiden på att sååå skönt att inte få svininfluensan om enbart vaccinet gör att man mår såhär dåligt..
    Mina barn har inte fått några alls symptom från vaccineringen.
    De blev vacc förra veckan.
  • Pejo

Vi har med vacc våra barn för att de inte ska ha lika stor chans att smitta lillebror.
    Javisst är det kanske så att barn lätt blir uttorkade, men eftersom att svininfluensan verkar ha en tendens till lunginflammation samt hjärtmuskelinflammation vilket inte är att leka med (den senare alltså) valde vi att vaccinera.

• Pejo

Úndrar om ni som var på salgen såg ifall det fanns några vantfleece overaller?
    Om det är lönt att böna o be någon ska åka på lördag att kolla efter en sådan?

• Pejo
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 20:18:18 följande:
    Nu behöver jag råd...ni som har riktiga småttingar, tvättar ni alla kläderna innan ni använder dom?Funderar på om jag ska börja tvätta upp det som ska användas till lillebror...Jag tvättar aldrig nya kläder jag köper till Maia, tvättar bara begagnade kläder om de inte känns nytvättade.Nu har jag ju en del lindex, H&M o.s.v (ja i de minsta storlekarna finns ju tyvärr inte mycket danskt) till lillebror o det kanske behövs tvättas innan använding? Maia har ju bara märkes o jag litar ju mer på deras färger o.s.v att de är giftfria...Hur gör ni andra som ska/har fått smått?? Tvättat allt??
    Jag tvättade de där kläderna man använder 1:a månaden o allt till Jakob (1:a) sedan har den tvättningen avtagit med de andra 2.
  • Pejo

Den där växahögen är förrädisk, man glömmer bort o så kommer de fram precis när den storleken är urväxt. Därför har jag minskat radikalt på växahögar o ärvahögen.

• Pejo
    Zvartaliljan skrev 2009-11-25 08:47:18 följande:
    v.31 (30+3)De bad mig packa BB-väskan så nu försöker jag hitta lite rena sköna kläder...vet inte vad mer jag ska packa. Huvudet är helt tomt....
    Om något skulle hända nu, kan du alltid fixa fler saker sedan.

Vad som än händer så löser det sig!

Många kramar till dig!!
  • Pejo

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-03 15:09:31 följande:

Äsch då.. Det va inte vad jag ville höra   Men men.. Får la vänta då
    Nja, det har inte varit overalldax i södra sverige än... så jag tror att det ff är folk som är ute efter overaller.
    Sätt det utgångspris som du vill ha, jag hade testat iaf.
    Det brukar ju inte bli overallkallt här förrän runt nu eller efter jul.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15