Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:30:02 följande:
Idag sa dagisfröken att hon tyckte det var underbart att Maia alltid hade så BRA kläder Alltså inget om att hon alltid har fina kläder, utan att de faktiskt är BRA! Det kändes bra att höra...köper ju för funktion också o inte bara utseende. Hon hade rosa MAT-overallen med Molos grön/rosa stickade rånarluva idag, just rånarluvan tyckte fröken var underbar o hon sa att hon önskade att alla barnen hade varsin sån...slippa krångel med halsduk o att mössan åker upp över öronen. Det roliga var ju dock att fröken tagit på mössan över overallen och dragit ner hela kragen över axlarna på overallen så det såg skitskojigt ut Men mysigt o varmt såklart
Åh vilken fin kommentar! Just att de inte pratar om fint (alternativt FÖR FINT) utan ser till funktionen. Jag försöker också se till att de små är funktionellt klädda och klädda i kläder de gillar (därför ska jag i morgon shoppa t-shirt till sonen, han är tokarg på de långarmade tröjorna

) jag ber heller aldrig någon vara rädd om kläderna. Du har ingen liten bild på hur Maia såg ut ute idag. Det lät så fint!!