Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-10-18 15:32:59 följande:
    Oj då, har han några andra symtom?? Ja MINST ett år annars får de väl bli present till föräldrarna eller nåt...
    Ja, han har haft ont i kroppen, diaree, lite hosta. Nu i morse när jag skulle borsta tänderna på honom började det blöda i tandköttet ÖVERALLT och det gör ont på honom, han vill inte äta. Funderar på om det kan vara sådana höstblåsor inne i munnen??
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-10-18 15:42:18 följande:
    oj det låter verkligen inte bra!! Jag hade nog åkt in akut idag faktiskt...är han väldigt medtagen?
    Nej inte nu. I förmiddags har han varit hemma hos mormor och morfar och hjälpt till att bära ved, så nu har han ju inte hög feber. Men innan i veckan har han varit helt utslagen. Vi väntar med att åka in tills imorgon, känns sådär att åka in med 38 graders feber akut.
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-10-18 15:51:59 följande:
    Ja okej. Visar han bara lite energi så är det nog inget akut då. Men något måste han ju ha åkt på...låter ju inte som någon vanlig förkylning direkt. Här har jag precis gett Maia en laxertablett...hon har somnat efter den kampen som gjorde henne helt utmattad, vi fick vara tre som höll i henne...men måste man så måste man...känner mig bara så elak
    Stackars Maja! klart att du måste, men usch och fy, det är inget roligt
  • Tjollabolla
    FL Lisa skrev 2009-10-18 16:11:23 följande:
    STORT GRATTIS till LILJAN!!! Jättesnygg klänning. Det låter nästan lite som Alvin. Förutom att han inte hade så hög feber. Men riktigt förkyld, hostig, vägrade äta (i flera dagar levde han i stort sett på apelsinjuice och äppeljuice) och feber till och från i flera dagar.Och nu när du skriver om tandköttet så inser jag att min mamma frågade förra helgen varför A var så röd i tandköttet men sen tänkte vi inte mer på det.Nu börjar han dock bli bättre. Matlusten har börjat komma tillbaka och febern är helt borta men hostan är kvar och han känns lite mer trött och småirriterad till och från.Kanske var det svininfluensan..vad vet jag. Jag hoppas M kryar på sig snart!
    Usch stackars A! Ja man vet ju inte vad det är??! Milo luktar så hemskt illa om munnen, det brukar han inte göra. Imorgon får dom kolla honom ordentligt....
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Fy vilken dag. Varit på vårdcentralen med Milo, som fick konstaterat KRAFTIG halsfluss och dagisförbud på 10 dagar tills penicillinet är slut.

Sen till jobbet och skulle lägga upp ett schema med mina nya sjukskrivningstider. Kan ju säga att min chef inte har nångon som helst medkänsla. Hon vill placera om mig och sätta mig på SMÅBARN (jobbar på syskon nu) och dessutom endast eftermiddagar 12.30-15.30. HElt jävla sjukt!! Jag har ju som allra mest ont på eftermiddagarna/kvällarna och att sen dessutom sätta ner mig på en småbarnavdelning, det är ju 10 ggr värre... Jag fick mer än ett utbrott och sa att det VÄGRAR jag. Kommer aldrig hända! Vi kom inte fram till nån lösning, så ja, nu vet jag inte hur jag ska jobba. Bra va?!

• Tjollabolla
    stökmamma skrev 2009-10-19 18:14:34 följande:
    stå på dig!!! (ung som när dom skulle ha ut mig på smådagispraktik sista mån av grav...)
    Ja men allvarligt, hur tänker man när vill sätta en som blivit sjukskriven för FOGLOSSNING på småbarn? Har man ens rätt att göra arbetsuppgifterna värre för någon som är sjukskriven??
  • Tjollabolla

Åhhh GUD vilken söt Adrian i bt!!! Jag vill oxå ha bäbis NU!

{#lang_emotions_heart} 

Grattis till Incommunicado! Vad säger Damien om underverket? gick allt bra?

• Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-10-19 18:39:19 följande:
    Tack så mycket Jaaaaa, herregud, har alltid tyckt han var liten men nu är han ju nästan grotesk
    Grattis! Gud så söt hon är! Å lik Liam
  • Tjollabolla
    FL Lisa skrev 2009-10-19 18:39:18 följande:
    ÅÅÅHH...vilka pyttesmå sötnosar i BT. En kik där blev man ju inte direkt mindre bebissugen av Stort grattis till både ängeln och incommunicado!! men fy...vilken stil av din chef. Helt oförklarligt...självklart ska du ju inte behöva jobba när du har som mest ont och garanterat inte enbart med småttingar. Är ju precis den delen du behöver få vila ifrån just nu.Och stackars Milo..*skickar över en kyra-på-sig-kram*Nu kan du ju iaf vabba i 10 dagar och ta det riktigt lugnt så får din chef lösa det bäst hon vill...och förhoppningsvis har hon tagit sitt förnuft till fånga när dom dagarna gått
    Detta gör hon bara för att jäklas... Hon kommer aldrig ge sig, men inte jag heller, då får dom ju sjukskriva mig helt. Men det är ju lustigt att hon ska sätta mig på småbarn NU när jag jobbat på min avdelning i 1½ år. Det är bara för att få ihop schemat och slippa sätta in vikarier, spara pengar är allt som rör sig i huvudet... Gud vad jag längtar tills den dagen jag slipper det jobbet!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15