Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

gokväll........åhh va irriterad ja är.. var ju med max på bvc idag .. han har haft mkt jobbigt med sin falska krupp främst nätterna å det han har hjälper inte så då fick han utskrivet en annan medicins om e starkare... bara att läkaren glömde skriva recept i datorn {#lang_emotions_yell}... så va göra man nu?? ringer jourläkarcentralen eller barnakuten??!?...

mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Saraia skrev 2009-11-12 17:26:03 följande:
    typiskt... jourcentral hade jag vänt mig till i första hand - lycka till!!
    så nu har ja pratat med jourläkarcentralen å de ska fixa receptet =)...
  • Greksmurfen

fick se bold på de nya kommande molosarna  idag =).... kaninprintet tycker jag va sådär.... men akvariefiskarna oh hajarna var riktigt fin=) likaså prästkragarna för tjejer.. rosa badn rund =)......

så lite nytt kommer det ng bli..=) hon trodde hon skulle få in lite nu i dec=)

• Greksmurfen
    Saraia skrev 2009-11-12 17:37:16 följande:
    skönt när det ordnar sig så lätt!! hoppas ni får en lugnt natt då!
    jo det hoppas vi på=)..... till en treåring hmm.... rainbow äe alltid populärt tryck å går hem när som=)... men annars kan du ju hålla koll på tradera om det ploppar upp nga nya plagg i hennes stl å kamma hem ngt fynd=)
  • Greksmurfen
    LA Woman skrev 2009-11-12 17:38:45 följande:
    Tur att det löste sig Min kompis dotter fick falsk krupp som liten när jag passade henne, fasen va rädd jag blev!!!
    jo det e jobbigt för dem små.. max har haft det sen han var 5 mån så det har ju återkommit varje gång han blir  förkyld... inte så kul när inget hjälper.. u fick vi iaf en starkare medicin till han...
  • Greksmurfen
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 17:53:22 följande:
    Hoppas den hjälper!! Ett tips är att inhalera Pulmicort också, sätter man in det i tid /riktigt tidigt och tar två inhalationer åt gången så fungerar det faktisgt bra. Värt att fråga läkaren om ifall han inte blir hjälpt. Fick själv det tipset från läk. till O. Falsk Krupp är hemskt för de små... Hej så länge
    jo hode det på nyheterna att det är släppt nu... så ytteliggare 250 000 doser sak beställas...

ja det e ju värt att fråga isåfall om detta n inte hjälper...
  • Greksmurfen

ska stå på socialstyrelsens hemsida ... ska se om ja kan hitta det =)..

lillronya skrev 2009-11-12 18:26:07 följande:
    Var finns det nån fakta om att de sänkt åldersgränsen?
    åhh ringde ju jourläkarcentralen å de lovade skriva ut medicin till max...... MEN nu är det så att han egentligen e lite för liten för den medicinen så vår läkare vi hade skulleju anpassaden efter max... å de på jourläkarcentralen ville inte skriva ut det till han...såå nu blir det e lååång jobbig natt för maxen IGEN{#lang_emotions_yell}.... va trött man kan bli på vården...enda e ju å åka in å inhalera å så illa är det ju inte just nu.. utan det jobbigaste för han e ju mitt i natten=S.... så medicinen skulle han ju få för att hjälpa till för han...åhhhh... vad ska man göra nu lixom... de sa du kan ju ringa barnakuten pm råd... mm råd vet ju vad man kan göra hemma å de hinner inte heller skriva ngt recept för nu e apoteket stängt...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-12 19:11:39 följande:
    Mitt råd är att du bäddar in honom i vagnen ordentligt o sen ställer honom vid ett halvöppet fönster inatt. Låt honom sova halvsittandes. Så har jag gjort många gånger med Maia när hon har fått krupp o det har fungerat bra!
     tar å testar det... plockar in bee vagnen=)
  • Greksmurfen

hejhej=)..
    hur lever livet här inne??

vi har varit på inskolning idag... å hör å häpna... persoalen frågade om maxens tröja.. ÄR det de där fina danska märket =)..... ja molo =)..de visste tom vart salgen brukar va haha

trodde jag hade med allt som behövde men det hade jag inte.. sådet blir en runda till kosta outlet imorn.....=).. shopping {#lang_emotions_dreamer}weeeeeeee......

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15