Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Busbellan skrev 2009-12-30 23:48:59 följande:
    Ronya du har väl koll på pop overallerna? Hur är de i storlek?
    De är stora. Vi har en i 86 och en i 92. E kan fortfarande ha 86an men den kommer inte funka i vår. Han är 90 cm. Börjar bli tajt i grenen.
    Funderar på att köpa en i 98 till Anjelin.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Morty skrev 2009-12-30 23:50:08 följande:
    Ja tack, allt är bra. Måste bara berätta att Moa tog hål i öronen idag. Hon är SÅ stolt men blev ledsen efter första hålet var taget. Trodde nog inte att det skulle göra SÅ ont även om jag försökt förbereda henne. Nu blir det lagom 'färdigt' att sätta i nya örhängen tills hon fyller år. Hon har redan sagt till mormor & farmor att hon önskar sig örhängen.
    Å vad roligt!
    Det är så kul när defår ta hål i öronen, även om det gör ont så blir de så mallliga sen.
    Vänta tills hon kommer piercad både här och där sen.
  • lillronya
    Morty skrev 2009-12-30 23:52:05 följande:
    Ja den var underbar. Tyvärr tror jag inte Mattis går med på en sådan. Han är V Ä L D I G T känslig med vissa kläder just nu. Köpte en röd pullover till julafon men tvärvägrade likaså en väst i svart som jag köpt. Han skulle bara ha sin svarta slips till sin svart/vita skjorta.
    Så söt han är.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-12-30 23:53:26 följande:
    Då borde i alla fall 98 räcka ett tag till Ella Mätte henne idag och hon är 94 cm
    Ja det tror jag. Anjelin är nog 92 tror jag.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-12-30 23:54:14 följande:
    Undra om man ska kosta på sig en overall till fullpris eller om man ska åka till Kosta outlet och hoppas att det finns där
    Funderar på detsamma. Inte åka dit men skicka bud.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-12-30 23:56:16 följande:
    Hörde inte din idé. Var den bra? Vi har haft softshellen och pop skalbyxor. Milo har 92 i skalbyxorna och dom passade för nån månad sen. Men till våren får vi nog upp i storlek, han har ändå haft dom sen han började på dagis förra hösten! Å jag köpte dom på rea för 200
    Min idé var att köpa nya skaljackor till båda och ny skaloverall till A.
    Men om softshelljackorna räcker, så behöver jag bara köpa skaloverallen till A.
    Har svarta skalbyxor till A och molo regnbyxor till E om jag vill ha tvådelat.

Kommer förmodligen att köpa nya skaljackor närmare sommaren ändå, för softshellen är ju ganska tjocka, men då kan jag vänta längre med det iaf..
  • lillronya
    Morty skrev 2009-12-30 23:54:32 följande:
    Jag fasar för det. Men jag berättade om piercing för henne och hon bara tittade på mig och virrade febrilt på huvudet och sa nej aldrig!!! Tror du jag kan få det skriftligt??
    Michaela är piercad i näsan , ögonbrynet och i naveln. Precis som sin mamma...
    Jag har i tungan med men det får hon vänta med tills hon fyller 18.
  • lillronya
    Stormis skrev 2009-12-31 00:01:04 följande:
    Sååå treligt då att denta färgerna bara finns fr 98 och upp . Har ratat Pops bara för att jag inte vill ha röd el blå. Så när det äntligen kom nya fina fäger så är de bara från stl 98... *surar*
    Men fy! Är det så! Det tyckte jag var riktigt taskigt!
    Ja jag köpte blå till båda för jag gillade inte den röda...
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-12-31 00:04:14 följande:
    Ahh! Ja jag skulle vilja ha en lika tunn softshell som den oranga oxå, för den var toppen på sommarkvällar. Ännu tunnare än pops...
    Ja det hade ju varit toppen!
    Nån tunnare jacka senare får det bli iaf...
  • lillronya
    Morty skrev 2009-12-31 00:04:31 följande:
    Ooouuuch!!! Ja, där blir jag en riktigt fegis och håller mig till mina hål i öronen tror jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15