-
Ja alltså där är ju 5-7 cm till godo i genen, men i augusti var där såå mkt merjojoa75 skrev 2009-10-20 20:13:58 följande:Kollade in i bt nu innan jag ska åka, min mörklila hummeloverall måste jag prova igen på Emma... Den är i 98... Hon är 103 cm lång, mätte henne nyss. Den satt jättebra med växtmån när jag provade i augusti, men nu börjar man ju bli orolig när man ser Milo i samma strl!TOKfina bilder i bt!!!!
Milo är 94 cm lång.
-
Håller med Liljan, i första trimestern får man inte ta sprutan, så vänta du lugnt och tänk över detTHEA och Grodan skrev 2009-10-20 22:08:46 följande:Okej, krya på dig
Jag får inte heller förtur, det är bara dom som ska föda i år som får det....
Godkväll flickor!
Tradera gick ju sjukt bra ikväll
Min salg är finaniserad! Blev helt paff över en del priser, Hummel setten gick SJUKT bra. Jag som tvekade över att ens lägga ut det, trodde inte Hummel gick så bra på T...
-
Ja här har alla barn fått gå till vc och vaccinerats dom som vill. Jag tycker det är asdåligt att vi som är förskollärare inte får nån som helst förtur...Zvartaliljan skrev 2009-10-20 22:13:05 följande:Det är säkert bra imorgon...vet bara inte hur jag ska kunna sova...kan ju bara sova på sidan o inte på den ömmande armen så jag kommer väl vara lagom mör imorgon efter att ha sovit på samma sida hela natten...Maia fick inte vaccineras idag...blev skitsur men här i blekinge vaccineras bara de vuxna i riskgrupp just nu...och sen nästa vecka OM nästa leverans hunnit komma så vaccineras barnen...jag tyckte ju de kunde ge henne det när hon ändå var med liksom o på flera andra ställen har ju barn vaccinerats! Som inte ens tillhör riskgrupp! -
Nope ingen alls! Helt vansinnigt.... Vi har hand om sjuka ungar varje dag... För mig som gravid känns det ÄNNU mer skumt att inte få förturlillronya skrev 2009-10-20 22:22:55 följande:Får ni ingen förtur?Vad konstigt!Det får ju vi som jobbar i vården. Ni är ju lika utsatta som vi, kan man ju tycka...
-
Ja verkligen!!Zvartaliljan skrev 2009-10-20 22:23:55 följande:Här hade alla gravida förtur, varje landsting verkar ha sina egna regler alltså! -
Ja så gör viZvartaliljan skrev 2009-10-20 22:30:58 följande:Ja alltså det verkar ju hellustigt att det kan vara så olika mellan landstingen...här räknas Gravida som högsta riskgruppen och barnen får vänta, o tydligen tvärtom i ditt landsting. Du får komma hit så skickar jag Maia till dig
-
Godmorgon! Ännu en morgon med Mamma Mu och kråkan... *lagom trött på den*
-
Ser att ni pratar vaccin. Jag kommer att vaccinera mig, när jag nån gång får... Tycker det är vansinnigt att man som gravid förskollärare inte får nån förtur
Nästan inga av våra förskolebarn kommer vaccinera sig heller, dom tror inte att dom kan få svininfluensan för dom äter ju inte griskött... 
Sen tänker jag mkt på bebis som ska komma med, har vi vaccinerat oss minskar ju risken lite iaf.
Jag tror inte att denna sprutan är farligare än nåt annat vaccin, det har blivit så jädrans uppförstorat av befolkningen som egentligen inte har några kunskaper om det och det är synd tycker jag. Jag menar, att en del har startat massa prat som inte stämmer och sen litar alla på det... Se bara på artikeln som aftonbladet tryckte om att man kunde bli förlamad av vaccinet, den fick ju dom dementera sen, men det är ju inte det folk kommer ihåg precis.... Jag tycker att alla gör som dom vill, självklart, men det är synd att det har startats så enormt många rykten.
-
Söta MaxSmultronhjärta skrev 2009-10-21 12:29:53 följande:Heeej!Hur känns det nu som tvåbarnsmamma? Det är ju en omställning för er allihop och även för Damien Max har nu glömt bort hur livet var innan Lova och dessutom lärt sig säga hennes namn-han som inte ens kan säga sitt eget
Lova är väl lättare att säga, där är ju inget x i det!
-
Visst är det en underbar teori? Det värsta är att dom verkligen TROR att det är så! Det spelar ingen roll vad vi säger, alla har liksom pratat ihop sig och så är det. Jahopplillronya skrev 2009-10-21 12:57:09 följande:Bra teori där med grisköttet. Jag har slutat lyssna på och läsa om vaccinet. Vi bestämde oss för att ta det och har gjort det. Lyssnar inte längre på alla teorier.Michaela har nu ångrat sitt beslut och kommer att ta sprutan hon med. Vi lät de ju stå för sina val och det var bra, tror jag.
Ja, jag tycker det är bra att ni lät dom välja själva. Har tydligen gett resultat oxå