Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

mortillsju skrev 2010-01-05 20:20:05 följande:
    Usch vad uttråkad jag är.....funkar glass....i brist på shopping??
    Jag testar med pop corn här. Funkar sådär....
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    LJ2 skrev 2010-01-05 19:54:27 följande:
    mina barn hade med en fleece under..eller strumpbyxor under byxorna, o sen kofta/tjock tröja över..iaf när det e 8-10 minus.. nån grad så har inte sonen nåt mer än vanliga kläderna, han e såå varm av sig..lillan får ha det. iaf nån kofta.. =)
    Tur att det inte bara är jag som behöver pälsa på barnen då.
    Inte för att det spelar nån roll hur andra gör, huvudsaken att ingen fryser.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2010-01-05 20:27:23 följande:
    Fast det låter lite kul när man äter det så nåt underhållningsvärde har det.... Jag fick idag en hel kylväska full med glass av några vänner vars barn jag passade i 24 timmar då deras tredje barn föddes *full frys* Glass tröstar rätt bra.
    Ja man har att göra en stund, liksom.
    Å vad jag blir sugen på glass nu!!
    Finns ju ingen god glass i det här allergihemmet
  • lillronya
    mortillsju skrev 2010-01-05 20:32:11 följande:
    sicken begränsning. Vi har bara en laktosallergiker hemma och han får baskemig vara utan
    Snällt ju!
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-01-05 21:00:31 följande:
    Åhhh vad glad jag blir av denna bildensveali.se/katvigklanningheatherapple-p-1220.h...Hör inte till vanligheterna med en flicka i rullstol som modell. Så söt.
    Ja det blir man verkligen!!
    ChokladMoshin skrev 2010-01-05 21:07:30 följande:
    Gokväll!!
    Hej hej!
  • lillronya
    Stormis skrev 2010-01-05 21:31:57 följande:
    Men åhh, vilken fin filt!!! Jag som varit normal i filtmängderna har köpt lite för många det sista och nu kommer det fler fina alltså, aj aj aj.Å hej förresten Å ang mjölk och glass: ska äta mjölkfritt en vecka och se om S mage blir bättre då. Så min finfina Ben & Jerry är just nu utbytt till Oatley...
    Men du oatleys är äcklig. Köp tofuline istället.
  • lillronya
    Stormis skrev 2010-01-05 21:40:28 följande:
    Har inte testat Oatleys. Dock VET jag att Tofuline är god, men den var slut . Så jag chansade för deras andra grejer är ju ok. Men, men det är bara en vecka, skulle det visa sig att det funkar så slutar jag amma. Har nog med krångel, orkar tyvärr inte äta mjölkfritt ett halvår...PS:Nån som sett Molos hängslen till ytterkläder? Fick hem fina regnbågabyxorna som vi ska ha till bruna MAT-anoraken, jättefin kombo (låter kanske inte så, men ni får se, kort kommer kanske imorgon). Har hängslen till skalbrallorna och tänkte flytta dem emellan, men det är ju onekligen lite meckigt *ångrar min snålhet*...
    Mina barn är hellre utan glass än att de äter oatleys.
    Nä det är väl skönt att slippa äta mjölkfritt om man kan.

Hängslorna finns hos cillen
  • lillronya
    JsN skrev 2010-01-05 21:43:55 följande:
    Chokladen sägs vara OK om man gillar chokladglass.
    Ingen av de går hem här iaf. Jag har inte själv smakat eftersom barnen ratar den.
  • lillronya
    JsN skrev 2010-01-05 21:51:48 följande:
    Och jag äter så lite glass att jag avstår om det inte är finglass (=B&J helst cookiedough). Tror jag har i frysen, men funderar på varm choklad med grädde och minimashmelows istället. Maken är ute och jag har haft en helvetesläggning. Till slut "hotade" jag med vagnen. Det tyckte ungen var en superide och klättrade själv upp. Det tog 10 minuters rullande sen sov hen. JAg tror hen själv kände hur trött hen var och att hen inte kom till ro. Nu är frågan hur länge jag ska vänta innan jag lyfter över till sängen.
    Tokungar

Här är bara småttarna hemma och de somnade i soffan innan kl 20. Så nu ligger de där och det får de göra. Vill ha de nära idag.
  • lillronya
    Stormis skrev 2010-01-05 21:55:52 följande:
    Har jordgubb Men det kunde du väl tänkt på änså Eller åk tillbaka vetja Superfint Rea? Har hittat dem, men utan rea + frakt och då tar jag nog mecket trots allt... Eller när de startar sin rea, kan du kanske hugga ett par S åt mig?
    Jag kan kolla om de är på rea på torsdag. Tar ett par isf.
    JsN skrev 2010-01-05 21:54:46 följande:
    Något speciellt som hänt ellerkänner du dig bara allmännt kramig?
    Med risk för att skrämma upp bebismammorna.... Det är inte meningen isf.
    Det är Emilias 17årsdag idag. Och dagen hon gick bort...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15