Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-11-13 09:14:06 följande:
    Ja, vi ska absolut vaccinera Milo. Men jag undrar när, för här är det nu 18-29 åringar som vaccinerar sig, nästa vecka är det 30-39 osv. Ska dom små barnen vänta tills alla äldre är färdiga då? Det är ju inte rätt... I Norge och Finland har dom hela tiden vaccinerat barn ner till 6 månader
    Vi har tur för på våran Vc så vaccinerar dom alla oavsett ålder.
    Vad vore en dag på salgen........
  • ChokladMoshin
    solouniko skrev 2009-11-13 09:27:46 följande:
    Ja han blev ju inte superglad, haha. Efter att ha hållt på försöka i en timme, så kommer jag och liksom "förstör" allt. Fast han tyckte såklart också att det var jobbigt..
    Mini som nu snart blir 20 månader kan också somna med pappa eftersom hon slutat amma, men när hon vaknar är det helkört. Trodde det var lite för att hon såg mig i rummet också.
    Så jag ställde in hennes säng i de storas rum och vips så sover hon mycket bättre och det funkar även att pappa tar henne
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2009-11-13 09:34:47 följande:
    konstigt att de gör så olika. din vc måste ha fått xtra mkt vaccin då för de flesta vc begränsar sig pga att de inte får tillräckligt m vaccin t alla på en gång. kommer ju leveranser varje vecka så alla lär ju få till slut, men det viktigaste är ju att de som kan bli sjukas får först dvs riskgrupperna,barn o unga vuxna.
    Dom får inte mer vaccin än andra vc men har en teori om varför dom gjort som dom gjort.
    Vi var där i fredags och köade, efter 1 timme var vaccinet slut.
    Vad jag hört är att det har varit väldigt få till en början som velat vaccinera sig här.
    Det är väldigt segregerat där vi bor och jag tror tyvärr många invandrare har dålig info om vaccineringen, tror det var därför dom "släppte" på restriktionerna för att få dit så många som möjligt.
  • ChokladMoshin
    Tejja skrev 2009-11-13 09:42:39 följande:
    En liten OT traderafråga till expertisen!   Jag hade tänkt förlora min "sälja-på-tradera-oskuld" i dagarna. Har en molooverall och en molo vant-fleece på lut. Är det viktigt med söndagsavslut, eller funkar det bra när som under helgen?
    Jag brukar få bättre med bud om jag har avslut på måndagskvällar.
  • ChokladMoshin
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 10:04:10 följande:
    Haha det har du rätt i Ja tänk att det är där jag sitter nu för att försöka stilla mina begärVar precis på väg att "behöva" en Lodger bunker men maken fick ju spatt när jag frågade lite snällt om vi inte behövde en sådan Men när jag istället börjde prata suits så sa han bara att det är ju sådant som behövs...Är det logiskt?
    Du måste nästan ta en nytt foto på alla suits.
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 10:13:00 följande:
    alltså SERIÖST hur desperat kan man va?? www.aftonbladet.se/nyheter/article6115193.abNu har väl den här hysterin gått liiiite väl långt va?sorry OT
    Ja, vad ska man säga....pinsamt!
  • ChokladMoshin
    solouniko skrev 2009-11-13 10:22:16 följande:
    Haha, det var i min stad men det var inte jag jag loovar
    Säkert?
  • ChokladMoshin
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 10:31:32 följande:
    Hittar inte heller henne vid sökning..Någon som vet varför? Såklart Den är faktiskt bra att ha när man som jag bor nästgårds eftersom om det är något vettigt som dyker upp i bloggen så är det bara att tuta dit Du kan kolla på serien på femmans hemsida
    Hon har avreggat sitt konto, har råkat ut för lite tråkigheter på Fl!
  • ChokladMoshin
    Tejja skrev 2009-11-13 10:26:29 följande:
    När vi nu snackar åkpåsar. Jag gav bort vår åkpåse till svägerskan, för jag tänkte att inte använder man väl det till en två och ett halvt åring. Men nu har jag börjat bli tveksam. Vore ganska skönt att sätta henne i någonting mysigt så att man inte får vinden och snön rätt på sig. Samtidigt är det ju bökigt med skorna i en åkpåse. Hm...hur har ni löst det? Åkpåse eller inte? Bara overall eller har man kanske en mysig filt?
    Jag háde inte åkpåse till mina första 2 men köpte nu en till Mini, perfekt när man lämnar och hämtar på dagis. Slipper klä på dom så förbenat.
    Häromdan var det minus ute och hon hade bara strumpbyxor på sig i åkpåsen och hon var helvarm.
  • ChokladMoshin
    Tjollabolla skrev 2009-11-13 10:49:48 följande:
    Åh vi har den där lammskinnsåkpåsen, den har verkligen varit TOPPEN! En sån går ju på runt 1500-2000 annars. Fast nu är jag ju så DUM så jag vill ha den fina fina från Buppa www.freshmilk.se/product_info.php?manufacture...Bara för att den är sååå underbar! Sambon tycker, såklart, att jag är dum i huvudet. Den vi har ju skitbra rent ut sagt. I den räcker det ju med mössa på vintern i stort sett. Men jag vill ÄNDÅ ha den fiiina...
    Precis den har jag!! Den är lööööööööööööööövely!!!!!!!!!!!!
    Mini har mössa och en lurv jacka på sig bara.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15