• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Greksmurfen skrev 2009-11-08 19:06:43 följande:
    goddagens... hur här inne med er=)?? hade så velat åka på salgen en runda till men men bätre en gång än ingen gång.... en helt OT fråga men i som har barn på dagis.... max ska börja den 13 nov och jag vet alvarligt talat inte vad han behöver ha i uteklädes väg på dagis.. det är ett ute dagis så de e ju ute mkt.... brukar ni få hem barnen med mkt fläckar som inte går bort??? vill ju inte ha feta fläkar på fina molosarna nu direkt precis=S...
    på vårt dagis e dom inte rädda om kläderna.. (vilket man inte ska behöva vara på ett dagis!! ) dom åker rutchkana på blöt sådan, med sand över hela kanan.. o sen ner på gräs, eller ner i sandlådan..
    o åker bilar, cyklar, klättrar, kryper, trillar o ja.. blött, snö, blåst, regn...
    hennes overall har sandfläckar varje dag på rumpan o knäna!! o vantarna e grå ist för röda eller rosa.. så..
    ta bra kläderm, men kläder du kan leva med om du får fläck eller hål i dom!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-11-08 19:19:25 följande:
     men frågan är vad behöver jag ha med tilll han första dagen...overall e ju sjävklart... men mer.. behövs ngt tunnare än overall?, hur e det med regnkläder, stövlar?
    jag lämnade allt första dagen
    man e ju ute som sagt, även vid besök.. =))
    så fodrade stövlar, fodrat regnställ som hänger, o sen kommer  hon i overall varje dag..
    har extra vantar o extra kläder liggandes, o en halskrage om det blir jättekallt eller blåsigt.
    just de ja.. ett fleeceställ med liggandes..
    om ifall att..

så de har att välja på =))
    *är ju regnstället eller overall, plus extra under vid behov*
    funderar på om fleecestället behövs där, kanske räcker med en kofta o ett par strumpbyxor som de kan sätta på?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LillaÄrtan skrev 2009-11-08 19:24:54 följande:
    LJ2... Hur går det med sortering & fotografering? Jag börjar bli något otålig, lite nyfiken på om och vad jag fått från salgen nu
    din o en till sortering o fotning klar..
    har inte lagt in bilder i datorn än, lagt barn mellan o så.. *tvättar idag med {#lang_emotions_money_mouth}*
    sista e nästan klar o sorteras.. letar i kassen vad jag köpte till henne
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LillaÄrtan skrev 2009-11-08 19:31:30 följande:
    *Lite rädd att LJ2 BARA har köpt linnen för 600sek åt mig på salgen*
    haha.. nää då..
    2 tröjor, 2 leggings o 1 linne
    LillaÄrtan skrev 2009-11-08 19:30:21 följande:
    *Skrattar så jag nästan dör* Du är ju hopplös, ungarna klarar sig ensamma inte behöver dom väl SOVA? Äsch då hihi! Ut me de bara... Uuuuuut för jag spricker snart o de blir ingen vidare syn ska jag tala om .-D
    ja, inte lätt o ha 3 barn
    mat, blöjor, tänder, pyjamas, nattning, skolsaker, kvällsmat.. dessutom tvätta med! o packa traderapaket, o åka på ica o handla mjölk mm, o lämna dhl paket, o hämta kartonger till era paket, o sen fota, kolla, o fundera på vems som eg va vems

på tal om det, måste in i tvättstugan 2 sek igen
    *kan ju inte gå nakna mina stackars barn *
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Milliz skrev 2009-11-08 19:36:12 följande:
    ojoj du måste ha haft fullt upp idag Är det mitt som är i sorteringsfasen?
    japp...
    jag funderar på vad jag eg köpte
    vi har ju samma stl, så jag hade stenkoll innan jag gick o bet, sen hade jag ingen koll alls
    funderar på om jag gjort en miss med o köpt suit till dig..  o 92 på nån tröja ist för 86 (fanns knappt 86 ju!!!) ser ut så
    får ge pengar tillbaka ist

ska hälla ut allt igen o rota o kolla nooga på stl..
    kanske kan möblera om lite
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-11-08 19:40:15 följande:
    Nu har jag 4 stooora kassar med kläder som ska ut på T men så ska man orka Och så är det avslut ikväll, en del ligger alldeles för lågt vilket också skrämmer mig från att lägga upp mer Vad tror ni om lurvjackor o regnoveraller, 3i1-jackor, vänta med tills vårkanten eller???
    jag vet int ehur andra gör, men jag kollar alltid efter fina saker, oavsett om  det e säsong eller inte
    gillar jag ett plagg o det e rätt stl för just den säsongen det ska användas så köper jag, oavsett NÄR sakerna ligger ute.. men de e jag det.. *köper linne mitt i vintern? o shorts? *
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LillaÄrtan skrev 2009-11-08 19:46:47 följande:
    Nää.... Tycker jag har fullt upp med mina TVÅ vildingar Och alla frågar när vi ska skaffa en trea... Oj, de får bli om 10 år eller så Nej gud nej, stackars barn, nakna kan dem ju inte gå omkring... garderoberna är säkert heeelt tomma

klart garderoberna e tomma!!

pratade med en om det nyligen..
    jag hade 3 omgångar tvätt jag inte orkat vika.. alltså bara lagt i fina högar som jag skulle ta "sen".. o gången efter jag tvättade så va lika.. 3:e gången jag tvättade med...
    jag tvättar mellan 4-5 maskiner varje gång, ca 1 vecka mellan.. så.. alltså hade jag 12-14 maskiner i tvättstugan..
    o lillan hade klarat sig gott o väl 2 veckor till utan att tvätta.. med bara tröjor o body.. sen har hon klänningar med.. o koftor, o t-shirt o kortärmat
    så klart jag måååste tvätta..
    *e enbart för det blir så stökigt i tvättstugan ju*
    men den jag pratade med sa det "men herregud, hade jag haft all den tvätten så hade jag inte haft något o ta på dom!!!"  så mycket kläder har inte mina barn...
    jag bara skrattade
    så..
    ja.. mina barn går nog nakna
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Milliz skrev 2009-11-08 19:52:30 följande:
    Hm, jag kan inte citera.. LJ2: Det gör inget suitsen kan vi ha som pyjamas och 92:an växer hon ju i någon gång Så snör med allt. Vilken suit var det förresten?
    vilken.. ja.. en med blomma på *??*

ska kolla igenom allt nu..
    o så fota!!
    dino grön 98 eller 104 fanns inte *inte vad jag hittade, o letade flera ggr, ville med ha 104 eller 110* jag köpte en 116 som jag hittade, men får se om den e jättestor eller inte..
    köpte en annan ist?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

upptäckte en sak nu med..
    köpte regnbåge t-shirt o linne..
    o de va ju märkta på baksidan med sån lapp! typ "tråd" som inte e färgad, en liiiten miss alltså..
    men, jag bet 125 för t-shirt *50 e ju rea!! så lite skillnad* o linnet 50, *25 på rean va?*
    alltså har jag bet 100 för mycket för dom...

*att jag prutade en birdcheckklänning 50 dkk, o gick en dinosuit på köpet, plus senare utterbody o kopparsutien gratis+ en sak till, flowertröjan tror jag det va.. det e en annan sak*

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Milliz skrev 2009-11-08 20:13:12 följande:
    Det blir bra med en annan Jag är helt säker på att det blir jättebra! Jag är så nyfiken nu!
    ja, jag håller på..
    lite lättare nu när man inte måste springa nu med 2 min mellanrum för mat, blöjor, bråk eller nåt.. nu ligger alla så nu har jag tid
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15