• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Morty skrev 2009-11-14 21:42:46 följande:
    Hahaha...de lär sig otroligt snabbt. Jätte härligt! Moa fick någon Disney Sing eller vad det hette men det var nästan inga låtar alls som man kände till så mickarna har bara legat. Så jag funderar också på någon sorts kareokeskiva till Wii och då till Moa. Hittade en där på Ellos som kanske kan vara intressant. Sen har jag ju en rabattcheck att utnyttja där. *gillar rabatt å reor*
    får man använda sina rabatter på spel?
    trodde de va bara kläder o så?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2009-11-14 21:37:13 följande:
    ha ha ja inte ot alls. Julklappen fixad nu då Ja här kan man få mycket bra tips. Även på facebook
    ja, facebook har jag inte *tänka sig*
    men FL nörd e jag
    ja, nu börjde vi prata här.. ps2 e tydligen lite halvkasst sa han.. 1 vet jag ska funka, dock har det stått i flera år, då jag inte spelat.. inte hon heller..
    funderade på o plockja fram det i morgon sa vi
    då kommer vi inte se röken av henne, o knappt sonen heller tror jag..
    har ju massor av bra spel.. =))
    *sambon jobbar kväll, haha då kan mamman i huset passa på o spela lite med *

såå.. nu blev frågan.. plocka fram vårt spel bara, o köpa ny platttv ist till henne? *hon har 32 klumptv som funkar kanon, men såå stor ju*
    eller låta tvn va kvar till hon fyller åt i juni, o köpa wii ?
    eller låta henne ha tvn, plocka fram spel o köpa annat??? typ dansmatta som går att plugga in i tvn?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Morty skrev 2009-11-14 21:48:14 följande:
    Ingenaaaaaaaaning Har aldrig shoppat där. Så synd då att det inte gällde på spel.
    jag har shoppat där nån gång, men inte så mycket att jag vet vart rabatterna gäller
    undrade om nån visste
    vet att jag fick nåt mail med nåt 40% på nåt.. ?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:44:48 följande:
    hej hej!! har nyss lagt en övertrött Ella, efter en stunds tandagnisslan och skrik angående ALLT!! Har varit på kalas hela em och kvällen och Ella har inte sovit middag och när hon blir såhär övertrött blir hon ett monster Och jag känner att jag tappar tålamodet alldeles för lätt, men jag vet verkligen inte hur jag ska hantera hennes utbrott Inget verkar ju hjälpa, löser jag en sak åt henne så hittar hon en annan sak att bi hysterisk över, vissa gånger SKA det tydligen bara vara nåt fel. Så nu har jag gnällt av mig lite
    låter som en kul kväll..
    som vår innan vi fick han i säng..

fast.. han e dunderförkyld, hes o börjat hosta.. o upptäckte nu ikväll att han låg på 38,0.. så.. ja..
    kollat hela veckan då jag känt på mig att det kommer snart.. men nu ikväll så.. får se om det blir nåt mer...
    lillan e bara snorig o gnällig än..

man får klaga!!! tråden e till för allt!!! =))

allt bra annars då?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:55:01 följande:
    Uscs är det sjuka på gång, trist!! Ella är med hes nu, men det beror nog på allt skrikande ikväll Annars är allt bra har ju varit på kalas och blivit bjuden på god mat och när vi är borta sköter sig Ella alltid exemplariskt, man märker knappt av henne, hon hänger på de stora kusinerna
    ja.. hoppas bara inte jag blir smittad *ego just nu*
    bara jobbat 2 veckor ju, o nån vecka till, sen börjar vår julrusch med idiotövertid..
    har inte lixom tid o bli sjuk nu..
    sambon får ta vab, har redan förvarnat han om det..
    lite tur i oturen att det va en lör febern kom..
    har ju kollat hela tiden innan så vet att han varit fri innan.. igår va de hemma med sambon ju, han e ledig på fre.. ganska skönt för dom tror jag..
    så får se om de bryter ut ordentligt, eller bar blir så lite..

åhh va skönt o ha en lugn tjej o ha med sig borta =))
    iofs e mina ganska lugna med, ibland.. beror på vart men e, lite vanligt bus kan det va, men e det kakor i närheten sp sitter de vid bordet

o god mat e aldrig fel
    o trevligast e bra sällskap..
    syster bjöd in sig med sambo o barn här idag med o stannade på fika efter.. så 4 timmar typ =)) visade alla fiina fynd från helgen..
    behöver jag säga att hon SKA med nästa ggn?
    hon e redan märkesfrälst, fast all'tare.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Morty skrev 2009-11-14 21:52:19 följande:
    noviser båda två då. Åååhhh varför gör de bara Svenska hits/schlagers till PS då??? Det hade ju varit perfekt för Moa. Hon och mormor var och tittade på ett av genrepen Melodifestivalen på Malmö Arena i februari.
    jaa.. kan inte mycket om vilka rabatter man får använda vart eller ihop..
    hmm.. kanske ska läsa om det? kan ju va bra till jul nu?... iaf om man köper nåt dyrare.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    malinkaunitz skrev 2009-11-14 22:05:32 följande:
    Ser att ni pratat tv spel och konsoller.. Teknik nördar som vi är i detta hemmet så har jag rätt så stor koll på det.. Här hemma har vi wii, ps 2, ps 3, psp go, psp, och nintendo ds.. Det är helt till olika åldersgrupper tycker jag .. Psp skulle jag absolut inte köpt till någon under iaf 10 år, mest krigsspel och sådant som små inte förstår.. Och fördelen med nintendo ds är att det går mycket bättre till lite mindre barn med mario och lite olika bra disney spel.. Så valet hade inte varit svårt för mig.. Nintendo ds lugnt till ett mindre barn..
    hon e 8½.. älskar sång o dans framförallt.. riktig scenprinsessa
    älskar o klä ut sig o visa upp danser o sånger.. *behöver jag säga att hon tjatade till sig o gå på dansskola 2 säsonger?? *

svårt val!!
    om sonen vill prova spela så har jag kvar ps (1) o massa spel..!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

o så lite hjälp med inte ot för en gångs skull.. =))

kjolar behövs!!!
    en gul-orange (dinosuiten, kantbandet)
    en ljusrosa (hawaiisuit kanterna)
    gitarr passar svart till?
    cups suit.. ?
    o dalmatin..

har ljuslila, ljusrosa, röd, vit, svart, brun, grön ( som pärlsuit banden, o butterfly suiten), mörklila, lite mörkare röd, cerise (älg),

så tips på enfärgade kjolar?
    märke bryr jag mig inte alls minsta om.. har lindex o åhlenskjol som jag använder massor ihop med suit, perfekt färg till!!!
    o enfärgade byxor i olika färger??
    gärna till flowertröja, katttröja, lamm, sländor

har några som passar till de mesta jag har hemma, men nya kläder som flyttat hit, betyder mer nya kläder som måste flytta hit

tänka sig.. jag sa till sambon att jag behöver köpa nya enfärgade kjolar till henne, o han sa JA, bara rakt ut..
    jag kollade på han o han sa ja, de behöver du.. det finns inga som passar till? jag hade svårt o hitta en till dinosaurie sist, så jag tog en svart.. ?

ja.. han brukar INTE tycka hon behöver MER kläder.. så.. nu passar jag på
    iofs säger han inget ändå.. =))
    "du sköter det där så bra ändå"

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2009-11-14 22:24:05 följande:
    en gul-orange (dinosuiten, kantbandet) - villervalla en ljusrosa (hawaiisuit kanterna) - hmm gitarr passar svart till? - röd villervalla eller svart cups suit.. ? hade du inte cerise? o dalmatin.. - grön villervalla tror jag funkar flowertröja- lindex lila  katttröja- jr tröja?? villervallas grå velour lamm- villervallas röda sländor- molos muddbyxor eller cerise lindex
    ahh. =))

jo.. har cerise.. fast älgcerise, helt perfekt på färgen!! .. dalmatin e ju verkligen knallcerise.. men e nog svårt o hitta nåt dit ? ska prova den vanliga cerise hon har..

ljusrosa har jag fin, men börjar bli liten, trots 86-92!! jätteliten i stl.. (kappahl) den röda klara e samma stl, så ny behövs där med..
    ska spana in villervallas..

lindex har jag med funderat på..
    de har tydligen halva rea nu fick jag sms om.. inte haft tid eller ork o åka in bara..
    o 3 för 2 e så bra!!!
    hoppas de har nåt till henne.. =))
    ska kolla nätet lite iaf..

hur e vv kjol i stl??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2009-11-14 22:35:39 följande:
    vv kjolar i velour är ganska stora i strl och de i bomull är normala... till dalamtinerna hade jag tagit grön kjol tror jag
    såg jag ju nu att skrev i förra med *blind ju*
    grön har jag, ska se om den passar till..
    hmm. hittat både 86 o 92 i vv.. så ska fundera vilka stl jag ska ha där..

får nog åka till stan ser jag
    lindex har ju massor fint *mycket slut på nätet, men tror liite mer på affären, hoppas iaf*
    o stora vill ju inte ha molo =((
    så får köpa annat där..
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15