Inlägg från: nikki2006 |Visa alla inlägg
  • nikki2006

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:23:03 följande:
    Nej jag ska ju opponera på min c-uppsats vid årsskiftet-sen är jag klar i skolan Skulle gjort det i slutet av augusti men jag hann inte det eftersom Lova kände sig redo för världen lite tidigare
    Ja just det. Men allt kommer fixa sig. Om du är trött nu så hade jag slitit mig från datorn och passat på och sova lite nu{#lang_emotions_laughing}
  • nikki2006
    Everlonn skrev 2009-10-08 09:24:33 följande:
    Enda som är trist är att alla vänner går i skola, jobbar osv...tycker alla ska vara hemma Så jag har folk att umgås med och Bus nån att leka med!
    Ja jobb är överskattat, hade varit mycket roligare att vara hemma och träffa vänner och sånt hela tiden
  • nikki2006
    Incommunicado skrev 2009-10-08 09:27:03 följande:
    utsövd??? Du menar väl lite störe barn då väl? Pyttisarna är så krångliga... nu när Damien är 2 år njuter vi mer än någonsin av honom, han har haft härliga "åldrar" innan med, men han kan kommunicera med tal, leker mer med sig själv och vi får tid till annat. Han kan hjälpa til bätre utan katastrof med. Gillar at hjälpa till med ALLT, det är lite jobbigt men mysigt samtidigt....Sen är det så att vi aldrig haft hjälp eller fått avlastning/barnvakt. Det sliter hårt på oss båda at vi aldrig får en stund för oss själva. Så vi brukar dröma om när våra barn är störe och vi kan ta promenader t ex utan at de följer med... det dröjer väl bara en sådär 7 år till el så.  Kanske ställer våra familjer upp bättre med lite större barn, fast det ska kännas bra med, Damien känner sin farfar som gärna fikar hos oss men min mamma bor 15 mil bort och man kan tro det är 150 mil...Uppriktigt sagt är vi oroliga inför förlossningen, farfar vill inte träna "sova över" och D har aldrig varit borta från oss så. Vi är därför rätt inställda på att maken måste vara mkt med Damien så fort förlossningen är över och jag vara ensam, även om det blir kejsarnsitt igen. min mor reser bort på vår BF.
    Med utsövd menade jag att när Nikki var på dagis i 5 timmar så sov lillan alltid nåra av de timmarna och då kunde jag sova med
    Nu går jag upp 5 till jobb och är hemma igen 17.30 på kvällen och då skall jag laga mat och ungås med barnen till 20 när de lägger sig och stupar jag i säng 21. Det kallar inte jag utvilad. jag är faktiskt mer utvilad när jag är hemma mamma
    Hur kan di mamma åka bort precis när du skall ha barn, låter lite taskigt tycker jag
  • nikki2006
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:33:03 följande:
    Jo det hade jag gärna gjort men Lova blir vansinnig om jag slutar vippa babysittern Jag hade blivit superglad Mer tid till att göra något roligt istället!
    Nej vad trist Verkar som att du har det jobbigt nu, skickar lite kramar till min favvo sovkamrat
  • nikki2006

måste göra lite annat nu kram kram

• nikki2006
    Duntoffla skrev 2009-10-08 10:48:52 följande:
    Jag hoppar gärna 100-strecket om jag kan. Min fötter verkar helt ha havererat sen förra förlossningen Vi använde napp och flaska (varvat med amning) från 3 veckors ålder och det var aldrig några problem att lämna ifrån sig sen.
    Jag gick bara upp 8 kg med Jessie och gick snabbt ner till min ursprungsvikt som var 77kg och sen gick jag ner till 73 inom en månad men sen sakta upp igen. nu när jag började banta så vägde jag 80kg och det hade jag sagt till mig från början att om jag gick upop till 80 så fick det vara nog. Imorse vägde jag 74,9 Hoppas på att gå ner till 65
  • nikki2006
    Smultronhjärta skrev 2009-10-09 11:13:02 följande:
    Skitfin är den iaf och 30% hos MPV
    MVP????
  • nikki2006
    lillronya skrev 2009-10-09 11:14:33 följande:
    Försökte verkligen få Michaela att gilla den, men det gick inte. Den är för blank säger hon...
    hur får man 30%???Nu blev jag ju sjukt sugen ju
  • nikki2006
    Zvartaliljan skrev 2009-10-09 11:16:48 följande:
    MinpluddevuttJackan är lång och varm o go. Kan vikas upp med mudden inåt så blir den normallång. Tyget är dock inget som tål mycket lek...kan säga att fastnar Maia i en trädgren med den jackan så kommer det nog bli hål direkt...det är liksom tunt o känns inte alls slitstarkt. Men som typ shoppingjacka eller åka-biljacka så är den perfekt
    Åhhh nej jag var ju ute efter en jacka som tål lek {#lang_emotions_cry}Och den var ju såååååå himla snygg. De är ju rätt mycket på dagis numera så det är inte lönt att köpa om de inte tål dagis. Du har ju bra pejl på jackor, har du några anrda förslag??? Gärna lite okej priser med{#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15