Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-06 17:56:22 följande:

Ja det är till stor tjejerna de mesta, en mobil tar jag dock då Bella absolut ville ha min gamla å de får hon så gärna Kul å shoppa men fattig blev jag
    Klart kul att handla till de stora. Jag och A 15 år gjorde oss en runda på Stadium för en månad sen. Typ tre tusen kostade det. Å andra sidan var det ytterplagg, kängor mm. Han är verkligen inte bortskämd och blev så fin och glad.

Kul med en ny mobil till dig!!
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-12-06 17:56:22 följande:
    Godkväll Här har det bakats fullt med pepparkakor idag, Maia tröttnade ju ganska snabbt som alltid så mamman fick göra kakor av hela stora degklumpen (gjorde ju deg på en hel kryddpåse - blev en hel del) så nu har vi väl pepparkakor så vi klarar oss till julafton hoppas jag. Goda blev de iaf Shoppar ni nåt??
    Jag letar overall till S jag....hon har vuxit ur sin 98:a och vi behöver en större. Men hittar inte till lagom pris och fin och kvalite och.... och.....
  • mortillsju

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-06 18:02:24 följande:

Ja  det är skoj att handla till dom stora, dom uppskattar det aningens mer än Bubblis Men jag tycker det är så svårt att hitta fina kläder till dom samtidigt, alla ser ju likadana ut och för det mesta såååå tråkiga Ja skoj med ny lur, haft min gamla läääänge *urtråkig*
    Absolut, jättesvårt!! Sen måste man ju vara följsam med och köpa det de gillar ....med de små kan mer gå på egen smak *roligt* Min kille på 15 är mycket stillsam i smak och en schysst skidjacka på Stadium gjorde han tokglad!!

På tal om att välja själv. Lilla S fick en overall i höstas...lila och rosa, fin och rar....vad händer hon tokratar den. Har aldrig fått den på henne Så där gick mina ideer i papperskorgen. Så just nu letar jag efter något jag TROR hon kan tänka sig att ta på sig utan illvrål.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-12-06 18:05:58 följande:
    Maia har också vuxit ur sin M.A.T-overall i 98 nu men här finns redan 3 andra så det är luuugnt Men vet inte om man vågar lägga ut den overallen på T nu? Bäst är väl o vänta tills nästa år men det är ju så läääänge tills dess
    Sicka små busar som växer Tja jag har ju inga tre som väntar jag så jag har liiite problem. Dessutom ratar hon en massa kläder hej vilt och då går hon bara inte att få att samarbeta. Tre år, vad ska det sluta??

Jag har också kollat i MAT, de är ju bara superfina men alldeles för dyra i ordinarie pris tycker jag. Molo blir ju helt plötsligt mer normala i pris i jämförelse
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-12-06 18:11:59 följande:
    M.a.t är bäst absolut! Är lite surt att hon redan vuxit ur den när den knappt hunnit användas men hon har växt 4cm på bara två månader och nu är den för kort i armar och ben Nu är det den orange Molooverallen i 98 som sitter perfekt. Hummel i 98 och Regnbågen 104 är fortfarande liiite stora men blir väl säkert lagom till snön kommer. Har inte minpluddevutt kvar några M.a.t-overaller på rean??
    Ska genast kolla in där. När du säger regnbåge undrar jag om det inte är just den typ av overall hon skulle gilla. Men den blir nog svår att hitta den....
  • mortillsju
    Kristyr skrev 2009-12-06 19:05:51 följande:
    104 och 116 på mysgrodan
    Kristyr skrev 2009-12-06 19:07:04 följande:
    alla utom 110 och 80 på babyshop
    Men tack kära! Den ska jag visa S och se hur hon reagerar. Jag visade den rosa varianten och den ratade hon....galen tös
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-12-06 19:20:00 följande:
    Maia väljer ALLTID orange molon eller regnbågen framför fina rosa Hummeln! Så Hummeln har hittils bara använts en superkort stund hemma hos Everlonn, annars hänger den här oanvänd
    Och jag hade ju för mig att flickor gillar rosa men Saga bara hojtar om en röd overall. Men herrejisses....så tråkigt Regnbågen kan nog gå dock *hoppas*
  • mortillsju

Hej i Tråden!

Jag jagar lite kläder till lilla S. Såg airbruschtrycket från Molo och det är ju bara för härligt. är klänningen för mycket i det printet? Är det någon som har den? Kanske ska man gå på en knapptunika istället??

• mortillsju
    ängeln83 skrev 2009-12-28 18:48:40 följande:
    Dom här fina fanns ju också
    Grattis till lillasyster. Så sör hon är!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15