• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-15 17:39:15 följande:
    jo visserligen.... men inte alla bebisar =)) ett par kompisar till oss fick en minibebis på 2600 nåt o 46 lång.. o hon växte långsamt läänge.. =) kunde ha 50 när hon va 3 mån typ.. 68-74 hade hon när hon va 1 år nu blir hon snart 2 o har 80-86 på kläder så de e olika.. mina har dock växt ganska fort i början =) men 50 va stort i början med.. (dock bara 2 veckor, sen satt de bra)
    Ojdå - ja det var långsamt. Jag tycker mina har växt ur sina favoriter alldeles för snabbt. Förutom lillan då. När jag var på en Liten Sveastar utförsäljning häromdagen så köpte jag ett set i stl 80 som hon hade på dagis igår. Hon är 2 år.
  • Everlonn
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 17:42:27 följande:
    Dom hade en hel del mini idat till 50% på kids corner för nån vecka sen...
    Just det ja! De ska ju lägga ner klädavdelningen där! Tråkmånsarna{#lang_emotions_undecided}
  • LJ2
    saturnina skrev 2009-10-15 17:44:04 följande:
    Ojdå - ja det var långsamt. Jag tycker mina har växt ur sina favoriter alldeles för snabbt. Förutom lillan då. När jag var på en Liten Sveastar utförsäljning häromdagen så köpte jag ett set i stl 80 som hon hade på dagis igår. Hon är 2 år.
    oj.. tror inte min kan ha nåt 80 längre =)) jo.. nova star hooden kan hon nog ha än.. 
    o nån molosuit *sitter precis nu*
    annars 86 bara =))

kan säga att de va kontraster till deras andra barn.. de har varit klumpar som typ börjar ha 62 med en gång hon hade inget mindre än 62, då hon va säker på o få lika stort barn som innan.. min tji fick dom
    så hon fick vika upp det hon hade*skrattar* o de va inte fint...
    så de köpte en hel del i 50 o 56 sen.. vet att hon hade 44 i en del med.. =))
    hade en lurvig overall från lidex vet jag, i 62, som de tänkt ha under vintern (hon kom i slutet av nov) men hela bebis försvann typ i den
    såg rätt kul ut..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2009-10-15 17:39:01 följande:
    jaa kläderna kommer vara suuperstora!! kanske nån mini idat i strl 44 funkar
    sa inte nån att ej sikke lej suit va små i 50 ??
    jaja..  *avis* men skönt att hon slapp ligga kvar!!! det hade hon ju mycket i tankarna.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-15 17:48:14 följande:
    oj.. tror inte min kan ha nåt 80 längre =)) jo.. nova star hooden kan hon nog ha än..  o nån molosuit *sitter precis nu* annars 86 bara =)) kan säga att de va kontraster till deras andra barn.. de har varit klumpar som typ börjar ha 62 med en gång hon hade inget mindre än 62, då hon va säker på o få lika stort barn som innan.. min tji fick dom så hon fick vika upp det hon hade*skrattar* o de va inte fint... så de köpte en hel del i 50 o 56 sen.. vet att hon hade 44 i en del med.. =)) hade en lurvig overall från lidex vet jag, i 62, som de tänkt ha under vintern (hon kom i slutet av nov) men hela bebis försvann typ i den såg rätt kul ut..
    Nej hon har egentligen 86/92, men eftersom hon är så smal så funkar det. Det var en kortärmad velourtunika med med stars + muddbyxa till. Jag tror byxorna är ganska långa i storleken eftersom det är mudd.
  • LJ2
    saturnina skrev 2009-10-15 17:50:24 följande:
    Nej hon har egentligen 86/92, men eftersom hon är så smal så funkar det. Det var en kortärmad velourtunika med med stars + muddbyxa till. Jag tror byxorna är ganska långa i storleken eftersom det är mudd.
    ja, det låter som stor stl o det låter fint!!
    * 3 underbara busfrön *
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-15 17:51:51 följande:
    ja, det låter som stor stl o det låter fint!!
    Ja, det var därför jag köpte det - kunde inte låta bli.

Apropå storlekar så blev jag kär i de nya Elodiemössorna och beställde 2 st. Jag mailade babyshop och frågade hur de var i storlekarna. Stora, sa de, gå upp en storlek. Så jag tog 2-3 år. Tror du de passade lillan? Nix pix, passade perfekt på min femåring, så hon är helt överlycklig för de nya mössorna.
  • jompa

Kikade in och ser att Ängeln fått en lite tjej.

Stor stort grattis till Ängeln med familj

• LJ2
    saturnina skrev 2009-10-15 18:00:41 följande:
    Ja, det var därför jag köpte det - kunde inte låta bli. Apropå storlekar så blev jag kär i de nya Elodiemössorna och beställde 2 st. Jag mailade babyshop och frågade hur de var i storlekarna. Stora, sa de, gå upp en storlek. Så jag tog 2-3 år. Tror du de passade lillan? Nix pix, passade perfekt på min femåring, så hon är helt överlycklig för de nya mössorna.
    oj.. de va inte lite stora!! så typ st 1 skulle knappt passa heller då??
    som min didrikssons overall jag köpte åt lillan här
    st 80, men passar min 100 cm långa son, med växtmån.. *har bild i galleri*
    sägs att 80 ska passa 80-90 cm långa barn.. hon e 82 o har 86 i kläder eg.. men icke..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

kommer inte in hos dig.. nån som funderat på paket än??

Buttelina skrev 2009-10-15 17:39:01 följande:
    jaa kläderna kommer vara suuperstora!! kanske nån mini idat i strl 44 funkar
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15