Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Stormis skrev 2009-10-26 14:15:35 följande:
    Ha, ha, så du har redan två. Dvs en ev tredje . Finns ju dom som har fler, man får lägga ribban själv. Höja den lite efter ett tag och sen ta en liten paus .
    Hihi ja Maia har ju 4 overaller och 4 set med jacka + byxa + några jackor till och alla kappor så vintergarderoben tar upp halva huset ju {#lang_emotions_embarassed}
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2009-10-26 14:30:01 följande:
    Vad underligt att du skulle tillhöra en av dem som har flest
    Nä jag är inte aaaallls shopoholic glömde 2 fodrade galonset också ju
    F klagade på alla lurvar också häromdagen...han förstår liksom inte varför jag ska ha 6 stycken "likadana" jackor till henne {#lang_emotions_surprised} Han fattar inte att jag måste ha olika färger så jag kan matcha O nu har de två byrålådorna med mössor börjat svämma över också så jag har fått börja fylla en tredje liten låda ovanför byrån {#lang_emotions_embarassed}
  • Zvartaliljan
    saturnina skrev 2009-10-26 14:58:01 följande:
    Oj, vad konstigt. Jag köpte storlek S till lillan i fjol och den satt jättekonstigt och täckte inte öronen speciellt bra. Fick sälja den efter att jag använt den 1 gång... och hon har väldigt litet huvud. Nä, jag skulle köpa M till en 92-overall.
    Maia har iaf S i år i dom o hon har 48cm runt huvudet...sitter perfekt o täcker öronen. M täcker inte då den är för stor.
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 20:02:21 följande:
    Liljan: Fy vad den var fin! MAT jackan alltså. Och ja Maia är lika söt som vanligt.
    Tack Älskar den men lite stor är den ju...men kommer nog passa nästa år också då iaf

Maia var bara sååå söt ikväll. Jag tog fram Ravioli och hon blev ovanligt nog eld o lågor över mat o stod vid spisen som en hök o tjatade om att hon ville ha pastan. Då sa jag "Det tar en stund, du får ha lite tålamod så länge" vartill jag får detta svar:
    "Ok då, jag kan ta lite tålamod då, här är skålen mamma" o så räcker hon fram sin matskål o förväntar sig att jag ska fylla den med tålamod Gud jag höll på o skratta ihjäl mig där
  • Zvartaliljan

Nä nu kommer jag o klagar igen...sorry...i morse fick Maia dulcolax som numera blivit rutin var 3-4 dag o hon fyllde tre blöjor...nu ikväll fiser hon BLOD!!!!!!!
    Så jag förbereder mig inför en heldag på sjukhuset imorgon...ska ringa så fort vi vaknar imorgon. Hon ligger o halvsover framför en film just nu. Klagar inte på magont eller så, inga sår kring ändtarmsöppningen utan detta blodet kommer inifrån tarmen...det är blandat med genomskinligt slem. Knallrött blod så det är färskt. HELVETE!!!! &/%(/)=/#¤"(/)=/%¤#"&/()=/&%¤#"(/) Hennes tarmar är väl helt förstörda efter flera års problem {#lang_emotions_cry}

• Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 21:10:02 följande:
    Hmmm när jag tänker efter så tror jag att Anton också hade det så i slutet när han var inne o fick lavenemang var tredje dag. Då var han väldigt slemmig i avföringen o det kom strimmor med blod. Men ring absolut i morgon! Eller nu direkt!!!
    Ja allt detta laxermedel sätter ju sina spår...
    Vill inte åka in nu, hon har somnat. Så jag ringer imorgon. Jag vill att de går in och kollar tarmarna ordentligt. Jag har ju själv en kronisk tarmsjukdom som är ärftlig men de har aldrig kollat upp det utan bara avfärdat det...jag vill att de kollar det!
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 21:20:43 följande:
    Ja det gör ju tyvärr det. Här har barnen ärvt sin fars hårda magen. Vi har nu börjat med Movicol junior plain till Svea också, så hon går tyvärr också i samma fotspår. Men denna gången skall det inte gå så långt som med Anton. Fy vilken ångest både jag o sambon har över att behöva gå igenom detta igen. Hemskt är det.
    Åhh vad jag hoppas att vi slipper detta helvete med lillebror
    Stormis skrev 2009-10-26 21:22:29 följande:
    Färskt blod och slem låter ju lite som ulcerös kolit . Å andra sidan rimmar det ju lite illa med all förstoppning. Men blod kan de ju knappast avfärda. Koloskopi etc är ju inte det skojigaste att vara med om, men barn söver de ju iaf vid den typen av undersökningar. STOR KRAM!
    Jag har Chrohns och varierar mellan förstoppad och diarré.
    Koloskopi är ett helvete...jag tuppade av sist de gjorde det på mig så jättebra att de söver Maia innan.

Har nu läst på lite om Hirschprungs sjukdom...jag frågade läkaren sist om det kunde vara det men fick till svar att sånt upptäcks i så fall redan de första dagarna...och JA det gör det i TVÅ olika stadier av Hirschprungs men det finns en sort av sjukdomen som kan ge EXAKT Maias symtom...men de har alltså aldrig ens kollat upp denna sjukdom!
    "Äldre barn: Barn med Hirschsprungs Sjukdom har alltid en historia med förstoppning, dålig aptit, kräkningar och även diarré kan förekomma. Uppsvälld buk med samtidig diarré förekommer inte i vanliga fall. Dessa barn kan även ha anemi = blodbrist för att blod förloras i avföringen ( blod i bajset). Barn med Hirschsprungs Sjukdom kan utvecklas lite långsammare och ha dålig viktuppgång än sina jämnåriga kamrater."
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2009-10-26 21:49:33 följande:
    Om de ser ut som jag minns så är de fantastiska
    Jo har läst en hel del nu och jag ska kräva en sån där röntgen så de kan se lite, men tydligen inte helt ställa diagnos utan biopsi...men biopsi är ju gärna något jag undviker, men tror läkaren att det kan vara denna sjukdom så får de väl göra det också. För något är det...det är inte mjölkallergi...hon har ätit helt mjölkfritt o ändå gör det ingen större skillnad. Hon har ju haft problem sen födseln, först sa de kolik, sen struma, sen mjölkallergi och däremellan en massa annat. Inget har ju stämt och inga mediciner hjälpt henne. Men inte en enda gång har de röntgat tarmarna eller gjort någon koloskopi! Vi kan liksom inte fortsätta så här med lavemang var 3e dag, det skadar henne både fysiskt och psykiskt!
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 22:20:32 följande:
    Hur har det gått med lekterapi? Vi kände tillsut att allt bara blev en ond cirkel. Han blev bara räddare o räddare för allt som hade med bajs att göra. även att äta. Så bryter man den onda cirkel så kan det ju bara bli bättre.
    Vi försökte med lekterapi ett par gånger men killen som jobbar som terapeut här var verkligen inget att ha...jag gör ett bättre jobb själv med Maia än hans tafatta försök.
    En ond cirkel är det ju verkligen...hon är livrädd nu Har inte bajsat självmant på flera veckor, de senaste månaderna kan jag minnas två tillfällen då hon självmant bajsat.
  • Zvartaliljan
    Milliz skrev 2009-10-26 22:20:24 följande:
    Kräv att de kollar upp henne ordentligt! Efter att hon har haft problem så länge så kan man ju verkligen undra varför de inte har gjort det tidigare..
    ja det känns som att de bara avfärdar hennes problem hela tiden...som att vi bara överreagerar...man tycker ju att när hon sist fick ligga inlagd en hel vecka med lavemang 2ggr/dag så borde de startat en ordentlig utredning...vilket de pratade om men sen har det aldrig blivit något med det...bara tomma ord.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15