Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Greksmurfen skrev 2009-11-13 23:11:00 följande:
    nä den e till vuxna
    Eller barn över 2 år.
    Vad vore en dag på salgen........
  • ChokladMoshin
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-13 23:09:08 följande:
    ja verkligen det så svårt att få bort den bilden i mitt huvud nu ,troligen var det pga av ett epelipsi anfall också och det väcker många tankar hos både mig och han  ....
    Himla obehagligt.
    JA, det väcker en he ldel tankar när nära och kära dör.

Vi fick också besked om att en kompis till oss dött för inte så länge sen, men via tv4 nyheterna på kvällen, inte så kul.
  • ChokladMoshin
    Tasha78 skrev 2009-11-13 23:16:01 följande:
    oj det måste ha varit jobbigt
    JA, men klart jobbigare för hans höggravida fru
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-13 23:27:07 följande:
    jobbigt sätt att få veta sådant på.Jag hatar timmys epelepsi det är otäck och lömsk sjukdom som kan sluta väldigt illa om den som i detta fall bryter ut vid absolut fel tidpunkt ..Jag ber till gud att den växer bort när han blir äldre.
    JA, det får vi verkligen hoppas att den gör.
    Spec. jobbigt att det kan komma när som liksom
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-13 23:29:08 följande:
    njä som jag sa sist så om man sätter in pulmicort riktigt tidigt och ger dubbel dos ist. för enkel så kan det ha god effekt - funkar super på O (i komb. m kruppmedicin) men vet inte om astmaläkaren gav mig det tipset just för at han redan medicinerar med pulmicort? Kanske inget de skriver ut annars men oj, Det måste ha känts
    JA, inte kul alls.
  • ChokladMoshin
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-13 23:42:11 följande:
    Neej, säg att jag missuppfattade nu - fick hans fru också veta det så??
    Näe, inte hon bara vi.
  • ChokladMoshin
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-13 23:46:19 följande:
    Men alltså få de komma ut med sådan innan de medelat närmast anhöring ? ,på min bror jobb fick de inte berätta för de som ringde och sökte han förren polisen kört hem till frun och berättat efter det satt alla i krissamtal då det var ett väldigt skrämmande och ångest ladddat dödsfall för de som fanns på plats .
    Alltså det var så att denna person var med om en dykolycka i Sthlm för inte så länge sedan, bara det att dom hittade inte kroppen direkt så han var först saknad.
    Och dom pratade ju om olyckan på nyheterna. Men eftersom vi visste att han var med i den dykningen dom pratade om så ringde vi henne och hon hade ju såklart fått telesamtal innan.
    Och med tanke på hur vädret var dom dagarna så var vi säkra på att dom inte skulle hitta honom i livet.
    Några dagar senare hiitade dom honom död på botten.
    Men för att svara på din fråga så vet jag inte hur det är med att gå ut på nyheter innan anhöriga vet. Gäller kanske annorlunda om det är olyckor. Inga namn nämndes ju på tv:n.
  • ChokladMoshin
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-13 23:49:19 följande:
    Illa det med världen är bra grym...höggravid och mista sin man *ryser*Nej nu får jag tacka för ikväll, jobbdag imorgonbitti.Tack för väldigt OT men ack så trevligt sällskap
    Tack detsamma, nattis!!
    JA, man funderar en hel del på livet i såna stunder......
  • ChokladMoshin
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-13 23:52:29 följande:
    Ja men min man finns inte hos oss just nu   så det är tur  att jag har min bror , Timmy fick först bara små bortfall i början ,sedan kom de riktigt stora när han blir medvetslös ,trodde han höll på att dö första gången ,alltså riktig riktig otäck anfall..Min väns systers dotter har sådan flera gånger om dagen nu och ingen medicin hjälper och har varit så under en lång tid ,så jag är tacksam att timmys medcin hjälper
    Usch, vad jobbigt!!
    Alltså barn och sjukdom ihop är inte rätt.....
    Varför liksom, dessa sprudlande glada själar.....
  • ChokladMoshin

Verkar som om alla försvann så nattis på er!

• ChokladMoshin
    LJ2 skrev 2009-11-14 22:31:24 följande:
    ahh. =)) jo.. har cerise.. fast älgcerise, helt perfekt på färgen!! .. dalmatin e ju verkligen knallcerise.. men e nog svårt o hitta nåt dit ? ska prova den vanliga cerise hon har.. ljusrosa har jag fin, men börjar bli liten, trots 86-92!! jätteliten i stl.. (kappahl) den röda klara e samma stl, så ny behövs där med..ska spana in villervallas.. lindex har jag med funderat på..de har tydligen halva rea nu fick jag sms om.. inte haft tid eller ork o åka in bara.. o 3 för 2 e så bra!!! hoppas de har nåt till henne.. =)) ska kolla nätet lite iaf.. hur e vv kjol i stl??
    Hämtade ut mina kläder igår och jag är så nöjd!!!
    Tack igen för hjälpen!!!

Sonen drog på sig isbjörnarna direkt!!
    Var garnbolls tightsen en bonus förresten?
    Tyckte det var såååå mycket kläder!!{#lang_emotions_kiss}
  • ChokladMoshin
    LJ2 skrev 2009-11-14 22:50:44 följande:
    nää.. jag räknade på det här hemma igen, så du har betalt för allt tror jag?? bara o räkna alla priser står ju i listan.. =)) har jag räknat fel så e det isf en bonus men tror jag räknade rätt?? va dom i 110, så e dom tänkta till dig ju hade ingen mer "stor" tjestl o köpa till.. bara 80-92 =)) kul o höra att du e nöjd iaf =)) min son gillar med isbjörnarna =)) men favvo e nog motorcross här.. om han får välja.. =))
    Jag räknade inte exakt, jag bara var helt lyrisk när jag slet upp kartongen.
    Jäpp, dom tightsen var i 110.
    Det randiga linnet till Mioni var också fint, har aldrig sett dom ränderna förut och flipperspel linnet till killen, ja som sagt allt var fint!!

Stor eloge till dig!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15