Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-11-20 15:41:34 följande:
    Förstår dej När barnen sover på kvällen är det mammas guldtid. Blir bara så förbaskat sent när barnen blir äldre.
    sent när de är små med kan jag säga. D somnar vid 10 i perioder, suck. Sällan före 9, men har börjat bli 8 på sistone - hoppas det är en återgång,dety var så skönt när man fick lite partnertid. han är för aktiv o ändrade sovmönster efter semestern.

ska strax väcka D förresten.
    stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-11-20 15:41:34 följande:
    Förstår dej När barnen sover på kvällen är det mammas guldtid. Blir bara så förbaskat sent när barnen blir äldre.
    Jag tycker 2 är tufft, haha, tänk 5! Aldrig i livet! Sa till makej häropmdagen - vi har ju bestäm tatt det bara blir 2 men jag sa det igen: jag orkar verkligen inte med en till, påminn mig ifall jag blir sugen!

Andreas ska göra vasektomi har vi bestämt, gott med en man som inte sätter prestige i det. Vi vill verkligen inte ha fler. undrar vad sånt kostar?
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-11-20 15:46:10 följande:
    Med Maia gick slemproppen 3 veckor innan hon kom...o visst har jag jävliga sammandragningar också men det har jag ju hela tiden o idag särskilt eftersom jag har Maia hemma så jag inte riktigt kan vila. Men jag tror absolut inte att det är någon förlossning på g precis NU...har läkartid på måndag för att kolla tappen så då kan hon väl göra en uppskattning på om jag klarar mig några veckor till eller om den är väldigt påverkad. Så tänkte vänta till efter det med att berätta för sambon...han oroar sig annars så lätt o det stressar upp mig ännu mer o ha honom vakandes som en hök över mig o som hoppar till bara jag ojar mig pyttelite...
    ok förstår dig.
    Tejja skrev 2009-11-20 15:44:47 följande:
    Hello Nu är vi hemma igen efter dagens strapatser. Jag börjar se en ände på vabbandet här. Alva var i skolan idag och Neah känns rätt pigg.  Smultron- kommer det att läggas ut något ikväll?  Lillronya- Hoppas att hostan blir lugn ikväll!  Angående svininfluensan- går det att veta (på annat sätt än genom att testa) vilken sorts influensa man har?
    det verkar som om den ofta är mildare och att den först blir bättre o sen kommer tillbaka starkt innan den försvinner. Man kräks t ex också, det kan man göra med andra flunsor med men mindre vanligt kanske. men nej säker kan man inte vara. Därför funderar jag på att vaccinera oss iaf.
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-11-20 15:48:28 följande:
    farligt farligt....det är snålt i strl.50 här
    Jag kan inboxa dig när det är dags... jag tänkte börja med t snart, han en stor låda att bli av med igen, men det är så mkt anant nu o med trasig dator o sjukdom så får det vänta 1-2 v.
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-11-20 15:44:02 följande:
    MAn kan vaccinera sej om man inte tagit prov och fått den konstaterad, förstod jag det som.Fick mycket info igår. Först bvc-sköterskan som blev bombad med frågor på ÖF och sen när jag var på sjukhuset.
    ok, jag ska fråga ut dem på måndag!

ha det gott - ska väcka D nu.
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-11-20 15:52:11 följande:
    det låter jättebra för jag har ändå inte råd just nu...så det får gärna vänta liiite till
    ja plånboken är alltid mindre än önskelistan på kläder.
  • Damien och Adrian
    Stormis skrev 2009-11-22 21:44:04 följande:
    Jamen ändå, inte så att jag förringar min familjebild, men kraschade datorer ÄR faktiskt jobbigt eftersom man har så mycket av sitt eget liv där. !
    (Hej i tråden!) Japp, min dator kraschade häromdagen, de senaste 2 mån var inte kopierade och säkrade så ala foton på Adrian o hans födelse var typ borta tills vi bestämde oss för att skita i garanti 8datoern är helt ny) o låta maken kolla felet själv (han är programmerare) och han lyckades hitta felet och fixa - puh! Allt på datorn ska kopieras bums han återinstallerar min dator. Jag sitter på jobbdatorn just nu.

Spännande saker på G - jag har lagt bud på hus! Vi är flera som krigar men jag ahr råd med det ett tag till. Hoppas, hoppas! det var verkligen "vårt" hus när vi kikade idag, jag har drömt om huset i veckor här.

*kram till alla som är sjuka el är ledsna!*
  • Damien och Adrian
    Busbellan skrev 2009-11-22 21:47:46 följande:
    Nån som vill ha August, han skänkes just nu till vem som helst. Ungen vägrar sova och de ska lämnas på dagis vid 7 imorgon, känns inte riktigt bra
    min är inte bättre - somnade för typ 20 min sedan...
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-11-24 11:29:09 följande:
    Hos Ginza- jag beställde allt jag hittade utom en sångbok
    Själv har jag en son som läser en bok om Kråke (pedagogiska barnböcker) varje dag typ 50 ggr... han kan mina repliker själv nu. Får nog köpa fler i serien för jag blir galen snart.

inget nytt molo än?

köpte easy rider rsmus (den med astjärnärm) till Damien igår och till Adrian en taxi med militärgrön stärnärm (el vilken färg den kan liknas vid). 20% rea, lite för lite eg men easy rider ville jag verkligen ha.
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-11-24 11:40:47 följande:
    Vi har flera Kråke också,jag gillar de dock mer än sonen..Han har en halv stor bokhylla med barnböcker som vi väljer ifrån varje kväll och läser två stycken avslutat med Dorabroschyren*dagens bästa mysstund*
    vad mysigt! Damien har en stor trälåda med lock vid sängänden full med böcker som han väljer ur. vi läser ofta under kvällen o dagen men inte vid nattedax - än - han har så svårt att varva ner o sova, så när vi ser tröthetstecken kastar vi honom i säng. Fast vi läser ju ofta i soffan innan istället t ex för att han ska varva ner.

vi köpte en Kråke för att testa o det var tydligen en lyckoträff. Får köpa ett par till...

nu har vi lagt bud på hus nr 3 på 2 veckor. hus 1 backade vi ur (för mkt att restaurera), hus 2 blev för dyrt 8långt över sitt värde) och hus nr 3 hoppas vi på för det passar perfekt. Håll tummarna!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15