1 och 1 är 3 skrev 2009-11-30 14:48:54 följande:
Hej tjejer!Hur har ni de? Vet vi något från bubblan?Damien och Adrian: Ett bottenlån på 5,16% ränta i dagens läge låter vääääldigt dåligt måste jag säja... topplånet brukar ALLTID va till högre ränta... Nu händer de gjejjor alltså! 2 elektriker, 2 rörnissar, 1 kille som monterar kök och 2 polacker i garaget! Högsta chefen på målarfirman har varit där och senast måndag kommer de 2 nya målare för att rätta till gubbens fel... han får nog inte fortsätta måla mer..... Men andra ord, efter elutbesiktning är huset VÅRT!!! Jag e sååå glad idag! Nästan värt en ny klänning... Idag har T kik kid klänning och regnbåde tajts, i 92 Sååååå himla fint ihop!
nej det är två olika lån alltså!
Vanligt lån för atv renovera är antingen nordeas 3,84% el SEBs dyra 5,15%.
Bolånet är lite billigare hos Nordea i räntan än SEB men deras topplån är dubbelt, minst.
vi vill kombinera dessa två lån hos en bank för att kunna renovera och sedan uppvärdera huset. Så vi ska ha bolån + ett lån till och Nordea har förmånligast vid-sidan-av-lån och SEB bäst bolån....
Jag tror bolåneräntan är väldigt låg idag,vi tänkte binda i 2 år och då blir räntan ca 2,5-3% max på båda lånen.