Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

melizza skrev 2009-11-27 09:44:51 följande:
    har dem börjat med dubbelstorlekar.......varför?????  ska man köpa 110/116 till Stella i klänning då eller ska man våga köpa 98/104 och så kanske den blir för kort i armarna aaahhhh
    Blev också lite putt. Aldrig i livet att min lilla smala sill kan ha 92/98.
  • saturnina
    Morty skrev 2009-11-27 09:51:00 följande:
    Ja det är ju huvudsaken att de gillar det de har på sig. Jag gillar inte direkt alla de där spindelmannen, hello kitty m fl men jag ser lyckan hos barnen - det är värt mer än att jag inte älskar just det klädesplagget. Kan tänka mig att M är hur fin som helst på sin födelsedag.
    Min 2-åring har 2 favoriter: allt med Hello Kitty och indiantjej-tröjan från Meandi. Tänk att man kan ha så starka åsikter när man inte ens är en meter hög och väger 10 kg...
  • saturnina

Mailade LLM ang storlekar samt hur mycket Molo det kommer  in och fick detta svar:

Det kommer mer Molo på nätet under dagen, vet inte exakt när bara. Men det är de fyra pojktröjorna som redan är ute som kommer i denna lilla kollektionen. Så det som ska läggas ut är baby, flicka samt fleece i härliga färger.
    Vänta inte för länge bara, pojktröjorna verkar redan vara populära... ;o)

Så köp! {#lang_emotions_cool}
  • saturnina
    Jes sica skrev 2009-11-27 10:16:09 följande:
    robotar eller hajar te Kevin hjälp pliiiiiise
    Här är min lista:

1. Hajar
    2. Cars
    3. Robotar

Fast i mina ögon är robotarna är finare än carsen, men jag tror carsen blir mer poppis hos småpojkarna.

Hur som haver - alla verkar bli superpoppis så jag valde att bli hysterisk och köpte allihop.{#lang_emotions_embarassed}
  • saturnina
    Zvartaliljan skrev 2009-11-27 10:16:04 följande:
    Godmorgon...oförändrat läge här. Fortfarande blödningar o läkaren vill inte ens undersöka mig av risk att påverka...ska bara ligga här platt i sängen och har fått SÅ ont av foglossningen då. Sängen är ju inte direkt skön *suck* Men nog klagat...nu ska jag nog ta o shoppa lite nytt MOLO tror jag...
    Stackare, jag såg ditt nyhetsbrev. Hur länge kan han hålla sig kvar tror dom?
  • saturnina
    Jes sica skrev 2009-11-27 10:22:46 följande:
    Det blidde hajarna. Åhhhh tuffa mamma
    Bra val!!!!  Eller jag menar bra haj.

Moahaha, vilket dåligt skämt.
  • saturnina
    Zvartaliljan skrev 2009-11-27 10:29:50 följande:
    Maia höll jag kvar 5 veckor efter värkarna startade och 3 veckor efter slemproppen börjat rinna...och 5 dagar efter vattnet gått...låg då också inlagd i sängläge...men det går väl inte att räkna på alls egentligen, då ingen vet varför det blivit så här. Har jag riktig tur så avstannar allt och jag t.o.m går tiden ut...men det räknar jag inte med, jag brukar ju aldrig ha tur...
    Men då finns det ju hopp! Du måste intala dig själv att du har tur. {#lang_emotions_smile}
  • saturnina
    Everlonn skrev 2009-11-27 10:34:59 följande:
    Guuuuud vad stressigt!! Har köpt KIZZ-biljetter till maken och allt bara strulade och jag funkar mycket dåligt under stress!!! Ringde upp honom och skällde för att han utsatte mig försånt här med den knappa infon, idag kl.10..köp biljetter..ståplats Fast sen påminde han mig om att han körde i centrala köpenhamn för salgen Så då blev han förlåten bums Och nu har han sina förbaska biljetter i alla fall Köpte fiiiina fjärilströjan på B&R igår! Underbar!!! Går och klappar på den så där som man gör när man förälskat sig i ett print Idag ska Bus få vaccinationen, har laddat upp med godis och sårbubblor och håller tummarna för att hon inte får några efterverkningar för vi har planer imorgon ju!!
    Åh, har beställt den fjärilstunikan idag. Längtar!

Vi är vaxade alla fem nu och det var bara mamma & pappa som blev krassliga dagen efter. De tre barnen var helt opåverkade. De kände knappt sprutan när de tittade åt ett annat håll, så det gick väldigt smärtfritt. 2-åringen blev dock lite misstänksam när vi skulle ta av tröjan, men det är ju den åldern lite grann - rädd för allt utom mamma. {#lang_emotions_flower}
  • saturnina
    Zvartaliljan skrev 2009-11-27 10:41:53 följande:
    men fick dina barn i armen?? Maia gav de i låret...de sa att det var bästa stället på barnen... vilket ju inte var så roligt för sköterska + ta av byxorna på Maia = gallskrikande hysterisk unge som tror de ska göra något helt annat... Hur är det nu? Vilka ska ha en 2a dos?? Har ju gått över 3 vcekor sen Maia fick...har för mig att hon egentligen ska ha en dos till, vad händer om det dröjer 4 veckor innan hon får den??
    De fick i vänsterarmen. Gustav fick i båda eftersom han är ellergiker - fick testa honom först.

Till mig sa de att ingen får andra dosen förrän alla andra är vaccinerade en första gång. Efter jul kanske.
  • saturnina
    Tjollabolla skrev 2009-11-27 10:57:52 följande:
    Jaa dom har vi med! Å till ESL´s velourisar är dom sååå fina!
    Måste kika på dem. Jag tror att svarta velourisar blir fint till cars-tröjan.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15