• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-19 21:31:05 följande:
    Browniekaka med vit-chokladgrädde *mums* Enkelt, snabbt o supergott
    {#lang_emotions_laughing}
    hur gör jag??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-11-19 21:39:16 följande:
    Förbered grädden snarast, smält 150-200gram vit choklad i 3dl grädde (eller dubbla för fler portioner, denna grädden går åt!) på spirsen UTAN att det kokar, inte ens en liten bubbla! Du får stå o röra på svag värme i 5-10 minuter ungefär innan de smält. Ställ i kylen minst 7 timmar Browniekaka: 175 gram smör 200 gram choklad 3 st ägg 3.5 dl socker 3 dl mjöl 1 msk kakao 1 msk vaniljsocker med äkta vanilj Gör så här Browniebotten: Sätt ugnen på 175°. Smörj och mjöla en form med löstagbar kant, ca 30cm i diameter. Smält smöret i en kastrull och dra den av värmen. Lägg i chokladen och låt den smälta. Vispa under tiden ägg och socker luftigt. Rör i smörchokladen och de torra ingredienserna. Fördela smeten i formen och grädda mitt i ugnen ca 20 min. Jag brukar använda vanligt vaniljsocker. Men chokladen tar jag någon mörk äkta choklad, ingen blockchoklad. Sen när kakan är klar och grädden kallnat så vispar du den o så är det färdigt Om grädden inte får svalna minst 7 timmar så är risken att den skär sig o inte fluffar sig
    {#lang_emotions_tongue_out} gott gott..!!!
    men om jag gör grädden i morgon em, så kan den stå till lör morgon fm då utan problem?
    i morgon vet jag inte om jag har tid med folk!! jobbar till 15, sen utveckligssamtal 15.30.. sen hem o äta.. o sen, ja.. duscha e ganska skönt o sen e väl klockan sovdags för de små

måste testa det.. *o spara receptet!*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-11-19 21:52:03 följande:
    Jag brukar göra fluffet kvällen innan o vispa morgonen efter, för att sen sätta ihop tårtan som äts på eftermiddagen. Så det är lugnt, den klarar sig ett par dagar Du kan ju göra det som en tårta eller muffins så det blir lite mer festligt, enkelt o bara bre/spritsa grädden på browniebotten eller muffins ju O sen lite riven choklad på det så blir det superfint
    känns som hel tårta e lättare.. har inte tiden o stå o kleta på varje muffins, även om man slipper mer disk då =))
    eller.. hmm.. får se =))

tusen tack!! *jag fullkomligt älskar choklad med, så helt kanon!!!*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nä, nu väntar sängen.. klockan ringer 05.10

godnatt tjejer {#lang_emotions_kiss}

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-11-19 21:59:42 följande:
    Ja man kan ju äta kakan varm också o då får du ju servera grädden vid bordet, det går ju o göra vilket som. Tycker personligen den är godast avsvalnad som tårta Har ju en chokladtokig sambo som fick en sån tårta till fars dag, med nougatfluff o dulce de leche också, han levde på den till frukost i en vecka typ
    jag kan nog testa båda varm o kall
    får fråga om mer tips en annan dag!!!
    sova står högt på priolistan, så trött i morgon annars..!!!
    *kan jag ju inte vara, inte i morgon heller!! lite surt o jobba på födelsedagen bara, men jaja.. tur jag inte fyller tant förrän nästa år *

godnatt på er!! igen
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Tejja skrev 2009-11-19 22:09:33 följande:
    tack =))

*kopplar ner nu*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

idol e grymt bra idag..
    *Erik kommer vinna!!* sagt från dag 1 jag såg han på uttagningen, o håller vid det nu med =)

hej tjejer.. nån här?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-11-20 21:28:00 följande:
    Idol är alltid bra! Jag har hejjat på Calle och Mariette sen uttagningarna

jo iofs e idol alltid bra
    mariette e nr 2 hos mig
    o sen e det dvårt..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Tejja skrev 2009-11-22 21:19:26 följande:
    *harklar mig lite*