Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-12-01 10:19:04 följande:
    förstår dig! vi är i samma tankebanor här hemma. mange vill GÄRNA vaccinera barnen.
    Nää och tyvärr hamnar kvinnor i kläm ofta. Hemskt.

Vi är vaccinerade hela familjen nu och det känns jätteskönt.
  • saturnina

Butte: Fyyyyy farao vad läskigt. Nä, man kan baske mig inte lita på nåt. När jag fick blod efter 2 av förlossningarna kollade jag så det var rätt... för säkerhets skull. När jag var yngre träffade jag en killa vars storasyster dött efter förlossningen för att hon fått fel blodgrupp.

Usch, nu får vi prata om något roligt.

Jag undrade också om det fanns någon julkalendertråd?

• saturnina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-01 10:43:31 följande:
    Fiiiina lilla goa bus
    Nä, jag märker det din stackare. Krya på dig och ta hand om dig!
  • saturnina
    Fiiiina lilla goa bus
  • saturnina
    Fiiiina lilla goa bus
  • saturnina

En tjej har köpt en ny velour vantsuit av mig (igår) och vill att jag ska skicka den idag eftersom dottern fyller år imorgon. Den gick på över 200 kr plus porto. Inga pengar ännu

Vad gör jag? Litar jag på henne?

Jag har kollat omdömena, men det är svårt för hon verkar inte handla så ofta, inte så många nya omdömen mao.

• saturnina
    ängeln83 skrev 2009-12-01 12:15:02 följande:
    Fast dom är ju så små o Liams har typ världens största huvud
    Ja, det är sant! Men Blingos regnbågsmössor är bra i storlek - en sån har Gustav och han drunkar i den. (ej litet huvud här heller....)
  • saturnina
    MejaKiZnic skrev 2009-12-01 12:45:47 följande:
    ohh var det din i 92? helt underbar letat efter en sån i evighet hoppas de löser sig
    Ja, den är ljuvlig. Det är därför jag tvekar...

Vilken storlek behöver du?
  • saturnina
    MejaKiZnic skrev 2009-12-01 13:00:24 följande:
    86 eller 92 vår sjukdress men hade en sist i 74 lyckades få en på salgen men den var felmärkt
    De är ganska stora i storlek. Jag hade en 80 till min lilla när hon var 1 år.
  • saturnina

Godkväll i tråden.

Jag måste bara tipsa om de söta rosa velour-tunikorna på House of Lolas julkalender idag. Jag har en sådan tunika till mig själv och de är helt underbara. Var precis inne och beställde en till storasyster.

• saturnina
    ChokladMoshin skrev 2009-12-01 22:10:49 följande:
    Extremt dåligt, bla en helt ny Molo luv klänning för 166:-
    Det är lite dåligt på Molo-sidan. Jag sålde en blå ullkappa häromdagen för dryga hundralappen... snyft.
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-12-01 22:48:44 följande:
    Jag tycker inte att vinterjacka är nödvändigt alls. I år är första året som mina småttar har det och det är mest en tillfällighet. Vi använder oftast lurv/fleece och softshell/skal över.
    Du bor varken i blås-Göteborg eller Kiruna, det hör vemsomhelst...
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-12-01 22:51:52 följande:
    Nope, skånelandet bor vi i. I skoooogen.
    Jag vet. {#lang_emotions_cool}
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-12-01 23:04:36 följande:
    Burr, jag har både dunjacka, vantar & halsduk även om jag inte bor så långt norröver... Det är rått på västkusten nära havet, speciellt runt 0-strecket. Då är det nästan skönare att bo där det är torrare luft fast kallare.

Och regnar det, ja då regnar det från sidan.
  • saturnina

Måste bara berätta om svärmor. Hon har köpt en klänning till Lillan i stl 104 (hon har precis kommit in i stl 92 och är en smalis). Det är så jättesnällt av henne, men jag tycker vi kan byta den. Hon tycker vi ska sy in den...  jag vill inte säga emot eftersom det är snällt av henne, men då får vi sy in den, sy om den, sy upp den...

• saturnina
    lillronya skrev 2009-12-01 23:14:35 följande:
    Vi har också minusgrader idag. Brrrrr
    Du är kanske varmblodig. Det är iiiiiiiinte jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15