Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JsN skrev 2009-10-08 09:23:56 följande:
    Jag fixade två månader hemma själv på heltid med maken jobbandes. *mår dåligt bara jag tänker på det* Nä, lite kontakt med jobbet/världen utanför hemmet behöver jag för att må bra. Dessutom behöver jag att maken också är inne i tänket och ansvaret så att jag inte hamnar i situationen att jag har bättre koll för då blir det ju ingen avkoppling när han kommer hem heller!
    Åh fiina moln{#lang_emotions_tongue_out}

Och ja min man har alltid pushat för att han ska vara med och veta hur snurret på hemmaplan ser ut..Dock är det först när han har varit helt själv som han har insett att Max är gaalet speedad Och mina salgrundor senaste veckan fick honom riktigt ödmjuk inför jobbet med två barn{#lang_emotions_dreamer}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:25:56 följande:
    Ja just det. Men allt kommer fixa sig. Om du är trött nu så hade jag slitit mig från datorn och passat på och sova lite nu
    Jo det hade jag gärna gjort men Lova blir vansinnig om jag slutar vippa babysittern
    SmillaMilla skrev 2009-10-08 09:28:14 följande:
    Nä fy! Sambon min försöker med att vi skall ha en städerska. Känner mig lite förolämpad
    Jag hade blivit superglad Mer tid till att göra något roligt istället!
  • Smultronhjärta
    JsN skrev 2009-10-08 09:29:43 följande:
    Fast den typen av hemarbetande kvinna som fanns vid förra sekelskiftet skulle gå att vara nu också om man är beredd till den levnadstandarden. Baka allt bröd, plocka bär och frukt för hela året, sylta, safta, odla potatis, sy kläder, lappa kläder, ha några höns och sälja äggen. Hemmafru i beteckningen sköta hemmet och barnen och kunna leva på en (vanlig) lön var en mycket kort företeelse efter andra världskriget.
    {#lang_emotions_sealed}{#lang_emotions_sealed}
    Då är nog de flesta bortaarbetande kvinnor
    Incommunicado skrev 2009-10-08 09:29:55 följande:
    haha, ja! Så man fick göra roliga saker. Jag har faktiskt fått städning nu 2 ggr per månad (städfirma) och en arbetskamrat har ett företag där de ger oss 5 recept per vecka, levererar mat hem till recepten för 565 kr per vecka. Vi får variation, slipper handla så mkt och får överaksningar. Livet är lite lättare för en stackars höggravid.
    Nice med städhjälp och matleverans! Det är ju trots allt inte såå lång tid kvar som gravid för din del nu{#lang_emotions_sunny}
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:43:24 följande:
    Nej vad trist Verkar som att du har det jobbigt nu, skickar lite kramar till min favvo sovkamrat
    Kram{#lang_emotions_flower}
    Zvartaliljan skrev 2009-10-08 09:39:49 följande:
    Godmorgon! Smultron - Har du haft tid att fixa den där bilden Har hittat en sport graffiti ny i en amerikansk webshop för 3000kr!! O syrran ska till NY 31 oktober Kan det bli mer perfekt
    Men du har ju inte påminnt mig och nu är Max på dagis men jag förstår inte vad du tvekar på?? Bästa vagnen och ett sådant pris får du när du säljer den sen
    Kan fixa bild i eftermiddag!
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2009-10-08 09:51:40 följande:
    Nä sorry jag vaknade ju nu Men jag litar på dig då, får Max plats så ska då Maia få plats Vi provade en massa dubbelvagnar på babyproffsen igår o hon fick gott om plats i varenda en Ja priset är ju superduper, hoppas bara syrran får hem den utan extra avgifter Ska köpa en transportväska till den tänkte jag...så kan hon checka in den som en väska. Hon får ta med sig 2 väskor á 20kg så det borde ju gå bra Annars får hon väl skicka den...men då är ju risken att den fastnar i tullen
    Hon får nog inte plats under suffletten särskilt bra men det har inte stört oss alls..Tvärtom så har jag sett större barn som nyttjar stommen som ett förlängt huvudstöd
    Jag hade köpt om jag var du..jag har en likadan Sport
  • Smultronhjärta
    SmillaMilla skrev 2009-10-08 09:57:53 följande:
    Wow vilken mage!!!! på mig har det knappt synts att jag var gravid
    Lyllos dig! Då antar jag att det knappt syntes att du varit gravid strax efteråt heller{#lang_emotions_dreamer}
    Jag har varit stor båda ggr och det tog lång tid att komma tillbaka sist så nu fasar jag för att behöva träna på allvar
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2009-10-08 10:10:41 följande:
    Jag förstår det. Ammar du "heltid"?  Jag gillade aldrig att amma men härdade ut så länge Noel var intresserad men drog mig inte för att sluta så snart det bara gick Inte alls så mysigt som alla pratar om. Sen att försöka underhålla 2 kan jag tänka mig är svårare. Jag lyckades aldrig bara vara hemma utan att hålla på att plocka hela tiden.
    Japp- jag ammar fullt.Ska dock lägga till ersättning på kvällen i hopp om att få ett längre sovpass där
    JsN skrev 2009-10-08 10:08:24 följande:
    Kom igen när ni slår mig i viktuppgång! Drygt 50% gick jag upp! Ni skulle sett stormis min igår när jag berättade det!
    {#lang_emotions_surprised} Ojdå
    Incommunicado skrev 2009-10-08 10:11:29 följande:
    jag har däremot inte gått up så mkt i vikt, min mage är enorm, som en ballong men än är det 11-12 kg, tack o lov. Jag hade väl mkt eget at ta av...
    Sist gick jag upp 31kg- från 55-86{#lang_emotions_sealed}
    Denna gången hamnade jag väl på 20kg plus så det blir till att köpa nya träningsskor eftersom amningen hjälper inte till heller..
    Mina gamla skor har jag bara vallat på salg senaste året
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2009-10-08 10:15:57 följande:
    på tal om magar här är jag i 6e månaden med lillebror jag hade en stoooor mage
    Åhh vad fin kula
    Här är min mage 4 timmar innan Lova kom
    http://www.familjeliv.se/hem/smultronhjarta/gallery/phpdyrtn5.jpg
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2009-10-08 10:17:56 följande:
    jag tycker du är jättefin gumman ha inte för bråttom!!

Nej jag har inte bråttom men efter att ha jobbat som träningsinstruktör i flera år så vet jag att kroppen mår bra av att iaf starta lite mjukt
    Everlonn skrev 2009-10-08 10:19:54 följande:
    Fiiin mage! MIn är ju randig som en tiger
    Jag klarade mig nääästan från bristningar två graviditeter men så gick det rysligt fort i slutet under Lovas förlossning så där fick jag ett litet kärleksbevis
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2009-10-08 10:27:54 följande:
    VIlka härliga magar! Man blir lite sugen på en sån Incommunicado- GIck också upp 17 pannor. Började på 73 kg. De tappade jag rätt snabbt + några kilon till. Men de sista kg har jag gått upp igen. Har sagt till mig själv att jag måste ner på 68 innan en ev andra graviditet. Vill verkligen inte upp över 90
    Tycker du ska skaffa dig en sådan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15