• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JuliaochNelly skrev 2009-10-25 20:10:27 följande:
    hehe jaså det har jag missat helt *nyfiken*  Nelly tyckte den var så fin, hon är verkligen en tyll fin klänings tjej medans mamma hatar sådant  ryser bara då jag går in på kappahl /lindex nu då alla fin kläningar kommer fram medans nelly är i sjunde himlen. Men denna kunde till och med jag gilla
    Haha...jag och Alva (9år) hade en lite shoppingtur i helgen. Hon går helst i svarta adidas mjukisbrallor och en huvtröja. MEn hon gillar tights och långa t-shirts/tunikor över.
    Så jag tänkte att vi skulle leta lite roligare kläder till henne. Så står hon i provrummet och testar ett par tights, så lämnar jag (på skämt) in några av de där festklänningarna som kommit och sa; Titta vilka fina, de här skulle ju passa dig perfekt. Hon bara blängde på mig och sa; Säkert mamma! 
    Inte en chans att få på henne någon "finklänning" inte. Vi gjorde ett försök på min systers bröllop- men det var nog sista gången på några år som hade någonting sånt på sig.
  • Tejja
    JuliaochNelly skrev 2009-10-25 20:26:13 följande:
    *asg* vettig tjej det. igår hittade nelly något vitt vidunder med både glitter och tyll och rosett & pärlor på  spelar ingen roll vart man tar henne hon sniffar upp dom som en hök *asg* hon ska dock få ett par i födelsedags present i en kista att klä ut sig i
    Jadu, de hittar ju ALLTID det där man inte vill att de ska hitta. Undrar ibland hur 17 de bär sig åt.
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-10-25 20:26:17 följande:
    Jogging och finskor gäller ju i skolan nu...
    Inte i vår skola som tur är...men det är väl bara en tidsfråga. *ryser*
  • Tejja

Angående FP- hur går det på T?

Har en sån där snurra med musik och lampor som man sätter på spjälsängen. Typ sängmobil med fjärrkontroll. Är det någon man kan få något för på T tror ni?
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-10-25 20:29:59 följande:
    Ja typ Jag är den taskigaste mamman i världen som vägrar låta barnen gå till skolan i mysbyxor.
    Jag har kapitulerat. Känner att det det finns andra fighter för mig att ta. Men det har varit svårt. Jag ville verkligen inte att de skullle gå i mjukisbrallor, men nu känner jag mig ok med det iallfall. Känns ju skönt att slippa bråka om det. 
  • Tejja
    Smultronhjärta skrev 2009-10-25 20:32:24 följande:
    Jo de går ganska högt men jag tror att du bättre för den på Blocket såvida du inte bor helt off som jag gör
    Ja, blocket finns ju. Och en liten kundmarknad finns det ju när man bor i Stockholm oxå!
  • Tejja
    JuliaochNelly skrev 2009-10-25 20:32:35 följande:
    *hihi* dom kanske har en skräp radar *mooohaa*
    Ja, även vad det gäller leksaker! 
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-10-25 20:36:07 följande:
    HÄr har barnen kapitulerat. Visst måste man välja sina fighter. Så är det ju. Ja skönt när man vet var man har varandra och slipper bråka.
    Hon har iallfall förstått att hon inte får gå "bort" i sina mjukisbrallor. Det känns ju som ett framsteg i allafall.
  • Tejja

Sitter här och bävar lite för att Johan och barnen kommer hem snart.

De är i Globen och kollar på Walking with dinosaurs. Det slutar vid 9, så de borde vara hemma vid halv tio.
    Till saken hör att jag för ett par timmar sedan hittade vår katt död i tvättstugan.
    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra när de kommer hem. Ska jag berätta på en gång, eller låta dem få gå och lägga sig och ha ett trevligt Globen-besök i minnet och berätta i morgon istället.
    Jag tror att jag precis bestämde mig för att berätta imorgon istället.
    Jag har så otroligt dåligt samvete för att katten blev utestängd i natt och hon har tillbringat sin sista natt utomhus. Dessutom var jag borta i eftermiddags. När jag åkte låg hon i soffan och 4 timmar senare hittade jag henne i källaren.
    Förlåt för att jag blev så OT, men jag ville bara höra om ni tycker att jag gör rätt om jag väntar med att berätta. 
    Kommer det att bli stor skillnad till i morgon, om de skulle vilja se henne? 
  • Tejja
    ChokladMoshin skrev 2009-10-25 20:58:04 följande:
    Näe, lilla katten.... Jag skulle nog kanske vänta tills imorrn, men svårt.
    lillronya skrev 2009-10-25 20:56:35 följande:
    Vänta tills imorgon så att de har dagen på sej att bearbeta det tills de ska lägga sej igen. Så hade jag gjort.
    Tack för svar! Då tycker vi lika då.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15