Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JsN skrev 2009-12-10 21:09:44 följande:
    Inte 98, de blir gigantiska på bredden. Jag mailar en bild imorgon när vi provar.
    Ok, bara att inse att jag får hitta dem på fler atällen, alt ett par andra.
    Flock skrev 2009-12-10 21:09:15 följande:
    Hur är det med dig?? Kämpigt nu när det är på sluttampen?? Vi vill se lillebror nu!!!!
    Sååååååååååååååååååå trött på det. Vi här hemma vill också träffa honom. Har dock erbjudande om igångsättning på måndag om jag vill och just nu lutar det åt att vi tar det erbjudandet om behovet kvarstår efter helgen... Då gav jag det iaf 5 v efter att jag var beredd på hans ankomst (storasyster tittade ju tyvärr ut nästan en månad tidigt, och det har psykiskt varit svårt att bortse ifrån...). Tack för att du tänker på mig. Och att du kom ihåg BF-dagen! Imponerande!! .
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF igår.... Kom ut NU!!! ♥♥♥
  • Stormis
    Damien och Adrian skrev 2009-12-10 21:19:54 följande:
    Finns lite att välja mellan... Men är nog ganska latmask och kör BB-s egna kläder där. Har med brunbruna Katvigsuiten i väskan dock. Gissar att den sitter bättre än Molos i samma stl på nyfödd eftersom den är smalare.
    Flock skrev 2009-12-10 21:21:14 följande:
    Lite fusk är det nog.. Heter ju Anna själv så det var lätt att lägga på minnet Du har varit duktig!!! 5 veckor är lång tid i detta stadiet i livet Min mellan pojke är född två veckor efter storasyster och jag minns oxå att man var helt inställd att få barn då och de två veckorna var verkligen pest fast det fortfarande inte var BF.Håller tummarna att han vill komma ut till er i helgen och att allt gåt bra!!
    .
    Tejja skrev 2009-12-10 21:29:36 följande:
    Stormis- Tack för tipsen, men det är nog rååååsa jag vill ha... Har jag förresten sagt att min första kom i vecka 35+4 och jäklar vad beredda vi var på att tvåan skulle komma tidigt. Blev sjukskriven tidigt i gravistietn pga sammandragningar etc. Men så kommer han bf -2. Trean kom bf-1
    Samma som här då, fast vi är på plus nu... Å andra sidan kom er första lite tidigare än mig. Men så skumt att det kan vara så olika med samma förutsättningar!
    Smultronhjärta skrev 2009-12-10 21:30:56 följande:
    Inte hittat ännu- det finns så många coola! Även dina förslag var ju tuffa..Denna ligger högt på listan just nu:shop.textalk.se/se/article.php?id=2278&art=85...Men det tråkiga med det hela är ju stöldfaktorn..Jag har varit såå nära att köpa en Paul Frank cykel till mig själv flera ggr men alltid avstått eftersom jag vet att jag troligen inte kommer få ha den i fred..Trist men sant
    Supertuff. Men du, flak är nästan ett måste. Karla älskar att lasta!
  • Stormis
    JsN skrev 2009-12-10 21:38:15 följande:
    Nu glömmer du att bebisen i magen är _mycket_ knubbigare än vad K var, speciellt om viktskattningen stämmer. Sista månaden går de i princip bara upp i vikt! Hur lång var K?
    47 cm... Men oavsett, finns ju mer att välja mellan hemifrån och det är inte så långt hem för att fylla på .

Nu ger jag upp för idag. Pöss på er. Hoppas att jag inte tittar in imorgon!!! Men det gör jag säkert... *nä, ja ä int bitter*
  • Stormis

Hej alla!
    Ska försöka läsa ikapp lite medan maken är och handlar med dottern. Fast jag borde nog lägga mig i sängen... Blodtrycket har gått upp ännu mer nu. Från 65 (hela grav fram tills nu) till 104 i undertryck på en vecka. Så visst, det är inte jättehögt, men för att vara jag så är det ju en kraftig ökning på så kort tid. Så nu är vi än mer säkra på att vi sätter igång mig på måndag om inget händer i helgen. Känns liksom dumt att gå och vänta på en havandeskapsförgiftning så här på övertid med konstaterat stor och klar bebis.

Anna - jobbigt med städ och annat! Men finfina killen, så stor han blivit!
    Smultron - bara hojta en summa om mia skor också kommit?
    Rosa/rosa leggings - rea nånstans???
    Smurfen - stackars sjuka Maxen igen!

♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF iförrgår.... Kom ut NU!!! ♥♥♥
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-12-11 16:16:10 följande:
    nu börjar tom jag tycka att en igångsättning är ok
    Halleluja!
    Smultronhjärta skrev 2009-12-11 16:21:29 följande:
    Nej nu är lillebror färdigbakad så det är bara att go for hardcore Jag har inte öppat mitt Ellospaket ännu, det ligger i bilen eftersom jag hade en svettattack efter att jag och min trotsunge hade varit och hämtat det-vi hann bland annat med att riva en ställning med godis, "städa" golvet,kassabandet och det mesta på Ica med Max kläder då han rullade som en krokodil. Som pricken över i körde han över en tants fötter med lilla kundvagnen så att hon skrek till..Inte ett dugg roligt då men nu är det lite kul faktiskt Dröjer länge innan jag ger min in på att handla med båda barnen igen
    Sorry, men jag garvade rätt bra åt den storyn, men jag förstår att det inte var skoj när det hände. Ingen brådksa med skorna, vill bara betala mins kuld så fort som möjligt. Gillar inte att vara skyldig folk pengar då jag ofta glömmer att betala tillbaka när det går för lång tid och det skäms jag för {#lang_emotions_embarassed}.
    Damien och Adrian skrev 2009-12-11 16:40:23 följande:
    nu fick jag städhjälp av två tjejer, tack o lov! ja kosuiten är kanon, har en likadan i samma stlk som var ny när Adrian fick på sig den!  Därför var jag inte med o la bud. ja det är som jobbigast - tycker jag - de första 18-20 v. Och sen runt v 35 och upp.... usch med mensvärk! Men pusselbody är fint! Tack! Ta igen dig ordentligt i helgen då, jag ahde havandeskapsförgiftning med D och högt undertryck med Adrian så jag vet hur det är. De startade igång mig med D med -lycka till!
    Snygg kombo vår lillebror blir av dina barn .
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF i förrgår.... Kom ut NU!!! ♥♥♥
  • Stormis
    Damien och Adrian skrev 2009-12-11 20:42:29 följande:
    ja hemsk människa. vad kul, de såg inte så fina ut på bild.... *duckar* hmmm, namnmässigt eller? *fattar nada* Vad ska han heta? stackare! ta hand om dig, havandeskapsförgiftning ovanpå allt annat är inget kul! stressa ner och VILA!!!Nej inga fynd idag, jag har inget lagt ut. Sista bodyn du köpte idag har jag ingen möjlighet att skicka i helgen vi har storkalas med namngivning och annat här, men antar att det är lugnt.
    Nä, den var kasnke lite överkurs . Menade mest att D sattes igång och att med A hade du högt tryck ...
    SmillaMilla skrev 2009-12-11 21:20:52 följande:
    Tack för svar. Men hjälp vad svårt. Hoppar nog över det
    Jag tycker att de är lika de andra printleggingsen, typ flower och babushka. K är 85 cm, smal . De sitter bra på vaderna, men lite löst kring låren i stl 92. Upplever inte att jag kunnat ha större. Ang blekning så har jag inte tvättat dem mer än  2-3 ggr, men än så länge är de lika fina som nya. Jag gillar dem supermycket!
  • Stormis
    MariaK skrev 2009-12-11 22:24:28 följande:
    Hej!!! Orkar inte sitta o titta över alla hemsidor...... En fråga till er. Görs Molos lurv overaller i str 98???  Eller slutar de på 92??Vet inte hur jag ska klara mig utan en sån!!!!
    Slutar på 92 . Du får jaga Småfolk på T istället. De gjordes upp till 110/116 tom tror jag. Men svåra/dyra att få tag i.
  • Stormis
    twins2006 skrev 2009-12-12 18:41:29 följande:
    Nån som vet???
    http://www.annacill.se/ har rea på Molo idag och imorgon.
    (inte min butik)
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF i onsdags.... Kom ut NU!!! ♥♥♥
  • Stormis
    JsN skrev 2009-12-12 20:43:31 följande:
    Hur är det med dig idag Stormis? Och alla andra?JAg var uteoch roade mig igår och idag har jag jobbat heeela dagen. Jobb imorgon med.
    Moler i magen, men om det är inbillat eller för mycket eller för lite mat är ju svårt att säga . Hoppas iaf fortfarande på att kroppen startat detta innan måndag.
    SmillaMilla skrev 2009-12-12 21:51:11 följande:
    God kväll i tråden.I natt sover svea i molos underbara fågel suite. Kan någon svara på varför jag inte köpt detta printet tidigare? Det är ju helt underbart!
    Men jag har ju sagt det. Vi har nästan allt i det printet . Å kan ändå tänka mig det jag inte har... Blev det några leggings? Köp, du kommer tat ångra dig annars. Superfina till blått, brunt, vitt, orange, you name it!
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-12-12 21:59:57 följande:
    Nä jag har inte köpt än. Men tror att 104 blir för stort. För kolla snart i bt. 92 i suiten är ju bra i stl.
    Men köp 98 då . Eller hittar du inte det? De dyker säkert upp snart nånstans ska du se.
    Tasha78 skrev 2009-12-12 21:57:13 följande:
    är du kvar stormis jag trodde du hade åkt in
    Man lever på hoppet....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15