• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • RååSa BuBBlan

Nä nu måste jag gå ut med min lilla Tiger här innan hon börjar käka på inredningen

Cu sötisar...

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Pimm

Ingen av er som vet var man kan hitta stickmösnter på halskrage? Tänkte sticka lite i höstmörkret:)

• nikki2006
    malinkaunitz skrev 2009-10-19 12:45:43 följande:
    Helt OT fråga .. Men har ingen annan att fråga just nu .. Min sambo har barn sen innan .. en kille på 11 år.. Han flytta hit från sin mamma i somras.. Och sen han börja skolan har dom ringt hem varje vecka ungefär... Och vi börjar bli riktigt trött på det.. Men nu hade dom inte ringt på ungefär 1 månad och då tänkte vi köpa en tv till han för att va lite snälla och han hade skött sig.. Men dagen efter vi hade beställt den så tror ni inte dom ringer.. och då har vi tom sagt till han att vi tar den själv.. Så nu skulle han få vänta två veckor med att få den... Sen nu idag har dom ringt igen..Och nu har jag absolut inte någon lust att ge han den alls.. Det är ändå 5000 kronor..Så vad hade ni gjort ni med lite äldre barn?
    jag hade nog väntat lite till med den tv:n annars lär han ju aldrig sig. Det är ju som att belöna honom fast han inte sköter sig. Fast jag förstår att det är svårt beslut
  • malinkaunitz
    nikki2006 skrev 2009-10-19 12:48:48 följande:
    jag hade nog väntat lite till med den tv:n annars lär han ju aldrig sig. Det är ju som att belöna honom fast han inte sköter sig. Fast jag förstår att det är svårt beslut

Ja det är så jag tänker med.. Så himla tråkigt.. Jag riktigt avskyr när lärare ringer hem.. Att man inte kan sköta sig i skolan.. Jag ställer undan den ..

• stökmamma

*sådär ja, nu va den gamla kylen avstängd {#lang_emotions_laughing}*

fl bara strular för mig nu, kommer tebax lite senare igen...

andras barn och mina älskade ungar
  • FlowerPowerMama
    malinkaunitz skrev 2009-10-19 12:45:43 följande:
    Helt OT fråga .. Men har ingen annan att fråga just nu .. Min sambo har barn sen innan .. en kille på 11 år.. Han flytta hit från sin mamma i somras.. Och sen han börja skolan har dom ringt hem varje vecka ungefär... Och vi börjar bli riktigt trött på det.. Men nu hade dom inte ringt på ungefär 1 månad och då tänkte vi köpa en tv till han för att va lite snälla och han hade skött sig.. Men dagen efter vi hade beställt den så tror ni inte dom ringer.. och då har vi tom sagt till han att vi tar den själv.. Så nu skulle han få vänta två veckor med att få den... Sen nu idag har dom ringt igen..Och nu har jag absolut inte någon lust att ge han den alls.. Det är ändå 5000 kronor..Så vad hade ni gjort ni med lite äldre barn?
    Jag hade inte gett honom TV:n förrän han kan visa bra resultat under en längre tid.
    Aldrig att jag skulle belöna dåligt beteende!
    Men nu är inte mina barn riktigt så stora (4 och 6 år), så mitt svar kanske inte var helt önskvärt?
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • malinkaunitz
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-19 12:58:09 följande:
    Jag hade inte gett honom TV:n förrän han kan visa bra resultat under en längre tid.Aldrig att jag skulle belöna dåligt beteende!Men nu är inte mina barn riktigt så stora (4 och 6 år), så mitt svar kanske inte var helt önskvärt?
    Jo alla svar är önskvärda :) Tack så mycket.. Jag har packat upp den och ställt in den i vårt sovrum så länge..
    Men nu kommer man få höra hela kvällen att jag inte bestämmer och inte är hans mamma..
    Men min ekonomi med och jag som betalar..
    Ne nu har jag surat klart :)
  • FlowerPowerMama
    malinkaunitz skrev 2009-10-19 13:12:52 följande:
    Jo alla svar är önskvärda :) Tack så mycket.. Jag har packat upp den och ställt in den i vårt sovrum så länge.. Men nu kommer man få höra hela kvällen att jag inte bestämmer och inte är hans mamma..Men min ekonomi med och jag som betalar..Ne nu har jag surat klart :)
    Tufft för honom.
    Har du del i ekonomin gällande TV:n så gäller dina beslut också, oavsett vad han gnäller ur sig. Kan han inte sköta sig, så står TV:n perfekt i erat sovrum.
    Bloggar, adressen finns i min profil.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15