Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Stormis skrev 2009-11-02 21:38:23 följande:
    Fast ang Morgon, dagens bästa garv kom ju lätt i slutminuten från en annan: -Varför ska jag stå här? Eller vadå, kör ni med sån där vidÉo eller??
    Ja jag reagerade också på det där originalet..... i sina zebratofflor
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta

God morgon!

Voj voj vad det regnar här idag-jag ska idag köpa mig en poncho tills imorgon

RååSa BuBBlan skrev 2009-11-03 08:08:49 följande:
    Go morron! Vi som för ett par veckor tackat nej till huset i Strömsholm, köpt ny spis, satt Ida i dagis kö har nu fått nytt bud på vår lägenhet  Nu har vi fått det vi vill ha men nu är man ju mentalt kvar här liksom.. Va sjutton gör man nu då? Trött på alla ändringar verkligen..
    Jag hade nog sett det som ett tecken, tagit spisen med mig och flyttat
  • Smultronhjärta
    Flock skrev 2009-11-03 08:22:08 följande:
    God morgon alla  Jissis, vilket roligt program om Ullared. Nästa gång jag är där måste jag nog stanna upp och betrakta folk lite.. Verkar vara många roliga människor.. Smultron nu förstår jag varför du åker dit så ofta!
    Jaa det är ju roligt ställe att sitta och fika på Sen är jag också en sådan där dryg sak som tjatar på människan som gräver i korgen bredvid
  • Smultronhjärta
    Flock skrev 2009-11-03 08:29:46 följande:
    Jag måste oxå prova nästa gång, så man är lite inne.... Stod där inte 6.90 kr på skylten??
    Jodå -de kostar 6,95 men jag handlar alltid 4 packen för 19,95 istället..
    Alla förbrukningsvaror handlas på Gekås för vår del- inte för att vi sparar ett skit på att göra det eftersom jag alltid släpar hem leksaker och annat kraffs samtidigt
    Stoffe brukar säga att vi måste ha Sveriges dyraste tandkräm{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2009-11-03 09:09:54 följande:
    God morogn, ser att jag missade Ullaredsprogrammet, var det igår? När? vilken kanal? Undrar om den går i repris. Hade migrän igår, det var fruktansvärt, Adrian skulle amma hela tiden, jag ville kräkas och sova (tålde inte ljud och ljus) Damien var sur och trött och skrek och gnällde oavbrutet. Tur att maken var hemma o kunde ta honom. Jag tror det var vätskebrist (fast jag dricker hela tiden) och sömnbrist, sov ju 5 tim igårnatt fördelat på 3 pass. DET gillar jag inte med småbarntiden!
    God morgon!

Gick igår på femman-du kan kolla det på webben
    kanal5.se/web/guest/hem

Åh jobbigt med migrän och jag håller med dig om småbarnstiden. Jag tycker det är bra pestigt med allt vad det innebär även om barnet i sig är underbart Lova är ett nattdjur så mitt sovschema har sett ut ungefär sådär i snart 10 veckor
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2009-11-03 13:46:07 följande:
    Det var ju mitt alias ju! Det jag hade när vi hade en mailtråd. Jag roas alltid av säljare som skriver att tvätten snabbt påverkar molokläderna, det är ju precis tvärtom - om man bortser från de med riktigt mörk botten. Jag tycker inte det märks att de tvättats alls på många tvättar. Jag misstänker   - rätta mig om jag har fel - att det är säljaren som använt plagget mer än vad de säger snarare.
    Alltså om man ser till kvalité så kan jag ju inte påstå att Molos är lika bra som priset är högt om man säger så{#lang_emotions_dreamer} Men å andra sidan så måste det i Traderavärlden krylla av människor som inte kan tvätta
    Listan är komplett inför imorgon så att jag kan printa ut den
  • Smultronhjärta
    Mamma Kråkan skrev 2009-11-03 13:46:44 följande:
    Sött...du som är ullareds proffs vad tror du om man åker den 19 november det är en torsdag borde väl vara mindre folk då?
    Tja..oktober och november är enligt mig fruktansvärda på Gekås, t.o.m december är bättre. Det kan nog funka den 19:e-dagen innan bb och om man ser till att gå hela dagen så ska det nog gå Är man mentalt inställd på trångt så är det ju inte fullt lika jobbigt!
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2009-11-03 13:56:45 följande:
    Ha ha--nej jag tycker faktiskt inte att kvaliteten är fantastiskt bra{#lang_emotions_cool} Även om jag vårdar alla Molosar som mina extrabarn Sen att det inte spelar någon roll egentligen för det är inte för den sakens skull som jag handlar Molo

Det är ju för att Molosar är uuuuunderbart fina och mjuka

• Smultronhjärta
    Milliz skrev 2009-11-03 14:06:17 följande:
    Jag tycker att Molos kläder är lite varierande i kvaliten. Vissa kan man tvätta många gånger och de är ändå fina. Men de mörka kläderna blir ju tråkiga fort tyvärr.. Fast jag måste säga att jag har haft problem med småfolks kläder också på sista tiden. De har blivit tvättluddiga väldigt fort. Det blev de inte förut. Eller iofs de från i somras har hållt bra. Men vissa jag köpte förra vintern har blivit jätteluddiga direkt..
    Håller med helt och hållet!
    Gamla Moloprint och gamla Småfolkskvaliteten står sig hur bra som helst. Antar att jag har blivit lite bortskämd med dom då kanske{#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15