Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

God Morgon alla!

S är stekhet och feberrusig. Så idag är jag HEMMA! Stackars S, hon blir alldeles som en liten krumelur....

• mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-15 09:01:41 följande:
    Godmorgon! Stackare!
    Men är mannen din sjukskriven?? Och du jobbar halvt? Inget påtagligt jobbigt hoppas jag?
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-15 09:18:38 följande:
    Ja han är sjukskriven, eftersom han måste till Distriktsköterskan varje dag och läggas om. Har ju ett öppet sår som ska läka efter att de tagit ut en systa. Jag jobbar halvtid för att jag har lust. Skyllde på att jag har vårdnadsbidrag för Emilio.
    Kära nån. Här händer det sannerligen saker.

Bara skönt att gå ned i tid, jag hade också gjort det om jag kunnat men 75% känns minsta möjliga. Och med nuvarande barnomsorgsalternativ kan jag inte jobba mer pga av deras öppettider. Men, men...

Så jag förstår dig absolut och tycker du gör helt rätt. Har man en stor familj är det i sig motsvarande en hel arbetsdag!!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-15 09:27:24 följande:
    Ja allt på en gång. Ja det känns jättebra att ha tagit beslutet om att gå ner i tid. Dock hade jag inte planerat att mannen skulle vara sjukskriven. Det blir lite tufft ett tag, men det går ju över.
    Ja det går ju över!! Lite tufft med ekonomin  mmen ändå fint att en period kunna vara tillsammans lite mer även om det nu beror på sjukdom....
  • mortillsju
    Rååsa Smurfen skrev 2009-10-15 09:51:03 följande:
    godmorgon Mortillsju var söt lilla S var i BT
    Ja hon är så söt ibland så Och hon skulle gärna kapat delar av söta Ts garderob!!

Fast nu är hon bara ynklig och sjuk ....
  • mortillsju

Hmmmm velar lite på lurvfärg till sonen. Den där gröna är ju rätt fin men ser man inte sjuk ut i den?? Sonen är ju rätt ljus i själv (läs mycket ljus ) ?? Vad tycker ni? Är det nån här som har den?

• mortillsju

Och här sitter jag och spanar in BT efter bilder på era lurvar för att se hur de ser ut på de små. Jobbigt....jobbigt det är hårt att vara på topp. MEN jag kan verkligen inte välja färg på de lurvar jag ska köpa till de små...

• mortillsju

Nu har jag kollat igenom hela den senaste BT och jag säger bara jisses vilka fina barn vi alla har!!

• mortillsju
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 21:15:07 följande:
    Ja jag har precis slängt upp lite till Det ÄR mkt lättare med PROlistern, just att man kan ladda den på dagen. Innan har vårt modem strulat så mkt så jag har inte kunnat använda den, men nu. Så skönt! Åh brännhet Milo somnade i famnen här nyss, jag är helt svettig på kläderna nu. Stackars liten, den höga febern vill inte ge med sig
    Lilla S har precis kräkts , hon gör det av hög feber. Jag funderar på om jag vågar ge henne mer febernedsättande
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15