Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

God kväll i Tråden!

Ny liten babys i tråden ser jag. Grattis Ängeln till lilla Meja, och grattis Liam till en lillasyster.

• mortillsju
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 21:26:23 följande:
    Usch stackaren! Du kan ju alltid testa... Har inge suppar hemma? Det borde hon ju inte kräka upp iaf..
    Lilla S har haft stora problem då hon inte svarar på Alvedon och samtidigt har tendes till skyhög feber. Sist testade de en coctail på sjukhuset av maxdos Ipren och Alvedon ...samtidigt...det funkade otäckt var det. Nu är frågan om jag vågar mixtra själv för nu är hon på väg att bli sådär kass igen...*stackars jänta* och lilla Milo då, så feberhet....
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-15 21:36:27 följande:
    Lägger näsan i blöt och undrar om du gett suppar? Har ett gäng tjejer här som feberkräkts en massa genom åren och enbart alvedonsuppar har funkat. Inget alls man tar i munnen... Annars ring barnakuten och få ett "godkännande" på att mixtra själv. Brukar funka. Lycka till iaf.
    saturnina skrev 2009-10-15 21:35:43 följande:
    Vi fick ge Olivia både alvedon och Ipren samtidigt när hon yrade. Det skulle inte vara någon fara sa de.
    Greksmurfen skrev 2009-10-15 21:33:43 följande:
    när fick hon sist??.. du har inte ipren hemma??? det bästa är att varva ipren med alvedon/panodil då ipren har 6tim varaktighet.
    Vi använder bara suppar så jag vet att hon fått i sig det hon fått så att säga. Jag har gett Ipren kl 8 i morse och 15 i eftermiddag och nu är hon tokrisig och kräks bara av feberns såklart. Jag fundilerar på att ge en alvedon och sen Ipren till vid 10-11 (ikväll). Vad tror ni om det?
  • mortillsju
    Greksmurfen skrev 2009-10-15 21:37:26 följande:
    visst kan du varva dem två.... det gör ju vi vuxna med. å barn har ju en just en barndos av ett skäl... men känner du dej osäker ring barnakuten eller sjukrådsrådgivningen för at var aer säker... har du testat att bara ge ipren??
    Idag har det bara varit Ipren. Att bara köra Alvedon funkar inte alls har vi lärt oss. Men jag tycker just nu att hon svarar dåligt på Ipren med *krånglig feberunge*
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-15 21:41:08 följande:
    Jag vet inget om att blanda men det ska ju vara bra när man inte får ner febern.
    Jag har för mig det med. Tack för input!
  • mortillsju
    Greksmurfen skrev 2009-10-15 21:42:37 följande:
    bäst effekt får du om du ger båda samtidigt
    Då kör jag så det ryker! Tack!

Tänk så krångliga de är de små.....och man vill bara ha dem friska.
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-10-15 21:58:41 följande:
    reima tec, nån som vet hur de är i stl? stora sägs det. men hur stora isf?
     De är stora i overallerna. Om barnet tex är 104-110 långt köper du 110 i overall. Även jackorna är stora. Byxorna är lite mindre i storlek.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-15 21:59:41 följande:
    åh men lilla gumman då hon också här hemma kör vi alltid med suppar för speciellt isabel kräks när hon får feber
    Usch ja, så ynklig hon är. Och jag får alltid skäll av att hon är intorkad när vi kommer till sjukhuset (har hänt ofta då hon får tokhög feber och vi behöver hjälp). Men som idag....hon har inte fått i sig någon vätska alls...

Näää.....jag protesterar...bort med alla virus och bakterier säger jag!!
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-10-15 22:03:54 följande:
    hon är 82 cm lång-. blir 86 alldeles för stort då?
    Troligen. Kan funka men osäkert. Hennes storlek bör vara 80. Vi hade 92 förra vintern till S som var runt 90.
  • mortillsju
    Flock skrev 2009-10-15 22:03:52 följande:
    Hej! Jag varvar alltid de två när de blir så dåliga.. Blir var tredje timme du kan ge alvedon eller ipren. Fungerar bra bara du inte överträder maxdosen på förpackningen.. God kväll i tråden förresten!!
    Vad bra att fler har erfarenhet. Jag var så bekymmrad över hur jag skulle göra, men nu när flera här berättat hur ni gör så kör jag! *vill inte till sjukhuset igen*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15