Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JuliaochNelly skrev 2009-10-22 12:32:43 följande:
    Jaap dock i super fint skick båda två. *hehe*
    jag köpte min kossa tröja med knapp för ca 400 kr beg  ... galet jag vet men så värd pengarna {#lang_emotions_heart}
  • Rååsa Smurfen
    Everlonn skrev 2009-10-23 09:01:31 följande:
    Gaaahhh Ibland känner man sig som en helidiot!!! Har knappt vaknat, bytt bläja på Bus och sett att hon är illröd igen! Har varit röd på snippan några dagar (tror hon inte tål banan heller nu ) men nu var det värre igen så jag tänkte att då ringer jag, skaffar en läkartid för salvan vi har verkar inte funka och det verkar klia nåt hemskt på stackars Bus Ringer upp och har helt glömt hennes 4 sista siffror!! Alltså helt hjärnsläpp! När jag väl hittar ett papper där dom står så kommer jag på att jag sagt sonenes födelsedata! ja rätt år på Bus men sonens födelsedag (båda födda i mars) och bvc boken hade jag försnillat! Den hittade jag nu, undras varför den låg vid datorn Men det hade inte hjälpt för hennes sista siffror stod inte i den heller Nu har jag skrivit upp dom på en lapp och lagt i plånboken! Hon har varit sjuk så lite att jag inte lärt mig dom ordentligtMen vi fick en läkartid till slut i alla fall! Nu ska jag memorera siffror! (Kanske ska påpeka att jag har ADD och funkar ruskigt dåligt under stress Helt ot men fyyyy vad jag kände mig som en usel mammaUndras föresten om det kan ha varit kanelbullen hon åt igår som gjorde henne röd? Listan blir bara längre på allt hon inte tål!
    Det har hänt mig med skulle ringa sköteskan tidigt på morgon och var jätte trött ,typ knappt vaken .
    Ringde till mottagning i svängsta och där vet de direkt vem vi är ,men det var stängt och de kopplade vidare till Mörrum och där började de då fråga efter Taras person nummer ,jag blev ställd och allt försvann i från huvdet till och med året hon föddes    och fick letar efter papper i skåpet och jag kännde verkligen hennes misstro mot mig och önskde mig långt bort {#lang_emotions_embarassed}
  • Rååsa Smurfen

Jag har beställt ett spel på pixmania och när jag ska betala hitta jag inte deras kontonummer någonstans i mailet eller på deras sida och mailade för flera dagar sedan om nummret men de svara inte på mailet irriternade {#lang_emotions_demon} ringde innan och då var det inte telefon tid ,så få ringa igen ,men varför ska det vara så svårt att hitta deras  konto uppgifter.. 

• Rååsa Smurfen
    melizza skrev 2009-10-27 16:10:28 följande:
    snabb hjälp behövs nu tjejer.....igår runt 22 - 22,30 gick mina auktioner ut och jag har en köpare som mailade mig 23,45 på kvällen och frågade om samfrakt och hur mycket det skulle kosta och så kunde hon sätta in pengarna på en gång så att hon kunde få sina grejer innan onsdag.....jag svarade idag och sa vad frakten blev och sa att jag skickar så fort jag ser pengarna.....nu vill hon att jag skickar idag fast pengarna inte kommer in förräns imorgon så att hennes dotter kan ha klänningen på en fest på onsdag.....hon menar på att jag kan lita på henne och tro på att pengarna kommer in till mig imorgon. Det handlar om 245 kr....hur skulle ni ha gjort???Hon tyckte att om jag skulle svarat på hennes mail igår så hade hon ju hunnit sätta in pengarna igår och jag hade haft dem idag.
    gud vad krävande hon var ... det skulle hon frågat innan hon vann just om så snabb leverans och sedan få göra en skärm dump ,det är ju en oserösa som görs just så att komma med en andledning att skicka innan bet
  • Rååsa Smurfen
    Buttelina skrev 2009-11-08 10:46:06 följande:
    haha tur att du har en liten söt mini

jaaa jag fattar inte det!! så konstigt!!haha jag veeeeet jag kollade med på den kaninkappan och tyckte den var ful  dessutom höll jag i den på en salg för ca 1år sen och la den igen såååå sjukt
    Fina shopping bilder i BT är så avundsjuk på er som fått komma i väg på det roliga äventyret
    Jag tyckte okså som dig att kanin kappan var ful just då när den kom ut ,men åh vad fin den är ,fattar inte hur jag kunde tycka den var ful ,tror att den är så extrem att antingen tycker man den är ful eller väldigt vacker .
    Prövade Taras fina kanin kjol i går den är på gränsen så en sån måste jag hitta i en större stl ,älskar kombin med den och kanin linnet på på sommaren .
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 11:00:51 följande:
    Fortfarande lika trött, yr, tungandad o hostig, huvudvärk m.mFick ju liksom ingen hjälp med nåt igår...har förmodligen en begynnande lunginflammation trodde de eftersom proverna visade  så, men de ville inte medicinera. Nej jag börjar bli rejält trött på detta nu...har god lust att ringa min förra läkare som jag hade innan jag flyttade hit till Karlskrona...han har ju skrivit ut järnsprutor åt mig sen jag var 12 så han gör det säkert bara jag ringer...men ska till mvc o prata med dom imorgon först, för några jävla brustabletter hjälper inte när man inte kan ta upp b12 o järn!
    låter som svininfuensan ,vet att du tagit vaccinet ,men har hört att det finns folk som fått den ändå eller om det är en biverkining av just vaccinet.
    Jag själv är livädd ör infuenssan ,var inte det först men nu läser man varje dag i tidningar om barn som dött av sjukdommen eller fått allvarliga biefekter av vaccinet , fundera hela tiden på om jag ska våga ge Timmy den ,var en härrom dagen som fått epeleptiska kramper efter vaccinet och fallit i koma och han hade inte ens epelepsi ..
    Tänkte ta den på Tara i dag men även där är jag lite orolig ..
    Men när jag läser här i tråden känns det inte som ni är så oroliga ,är det bara jag som är nojig ?
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 11:49:47 följande:
    Fast Maia kan ha 104 i den modellen så då borde Svea kunna ha 98 Tror inte det är svininfluensan...men kan väl inte vara 100% säker. Vet bara att jag mår skit o inte ska räkna med någon hjälp från sjukvården...
    fast dina symptom stämmer ju yr  tungandad och begynnande lunginflamation  kan  de inte ta nåt test på dig .
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 11:46:41 följande:
    Jooo jag är jätte nöjig här. Speciellt nu när killarna är förkylda, det var ju de som skulle få vaccinet för de ingår ju troligen i riskgrupperna.
    Då är jag inte ensam ,vågar knapp kolla i tidningen  verkar vara barnen som drabbas hårdast  jag tycker denna oro är super jobbig ,har fått telefon tid till en läkare hoppas så att jag kommer känna mig mer trygg i valet om vaccination eller inte med...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15