Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

nikki2006 skrev 2009-11-10 08:28:24 följande:
    jasså tuchpennan skrämde dig Jag skrev en gång på tobbes rumpa-tillhör Jennie. men han tyckte inte alls det var roligt
    Jaa Stackars liten make..Jag måste nog vårda honom lite bättre tror jag
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Mitt livs lycka skrev 2009-11-10 08:59:17 följande:
    God morgon i tråden! Någon som vet om Molos "knit"-print (som ser stickad ut) finns i babymodell på tröja i någon webshop?
    Dålig koll på det tyvärr..men printet är fint
    Mitt livs lycka skrev 2009-11-10 09:00:38 följande:
    Åh, ska du möjligtvis slänga ut lite auktioner ikväll redan eller blir det framöver?
    Nej inte ikväll..måste låta bli datorn ju Men i veckan någon gång{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2009-11-10 19:38:41 följande:
    haha ja det boorde du
    *Smultron håller också med*
    Tjollabolla skrev 2009-11-10 19:49:40 följande:
    Haha igår när jag hade duschat så kom Milo, så sa han "mamma ha kläder!" Ja det ska jag, jag ska bara torka mig först, sa jag. Så springer han iväg och kommer tillbaka med sin dinosauriesuit. "Mamma ha SAUR!!" Skitnöjd med sin braa idée Jo för den hade ju säääkert passat mig liksom
    Skön kommentar Tänk om det skulle finnas en suit i stl 168..då hade jag nog köpt mig en pärlplattepyjamas
  • Smultronhjärta
    Stormis skrev 2009-11-10 20:03:28 följande:
    DET vill vi ha i bildis. Så slipper du lägga in S Såg du att LPL har 40 & på Småfolk .
    Haha..hade det funnits så hade jag lätt gjort det

Och jag fick mail om det där och hör och häpna, jag hittade i n g e t som jag ville ha
    Jag måste nog va sjuk{#lang_emotions_dreamer}

Och en stackars sjukling behöver smågodis kom jag på nu*away köper snask*
  • Smultronhjärta
    lillronya skrev 2009-11-11 09:20:46 följande:
    Jag har inte handlat en enda julklapp, men känner ingen stress. Åker alltid till gekås runt den 20de december och ordnar det då. Funderar på att beställa lite fotokalendrar också i år. Enkelt och bra.
    Superbra! Vi ger fotokalendrar till alla mor- och farmödrar
    Morty skrev 2009-11-11 09:35:49 följande:
    Perfekt att åka till Gekås ju! Har inte heller köpt en enda julklapp ännu, men känner samma - det ordnar sig. Förresten, allvetartråden, någon som hört eller vet att det ska komma en ny Blixten film? Vi var på ToysRus för ett tag sedan och de visade då någon annan Blixten film och jag frågade om den var ny och fanns att köpa. Hon jag frågade trodde att den skulle komma ut nu till jul. Hade varit en perfekt julklapp till sonen i så fall. Nu väntar jag spänt på nyheterna som ska komma.
    Jag har också hört rykten..man kan ju hoppas att den kommer innan jul,känns ju aningens osmart att missa julhandeln{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    lillronya skrev 2009-11-11 09:47:50 följande:
    Ja precis! Jag frågade här i tråden och fick många bra svar ang kamera. Nu har jag glömt vilken jag bestämde mej för, köpte ju ingen då. Girlsen här har toppenkoll!
    Jag tycker att man ska klämma och känna så mycket man kan på Canon och Nikon..för man känner snabbt vilket system som känns mest passande för just mig. (lite som Ericsson och Nokiatelefoner ) Det avgörande för bra bilder är ju objektivet samt ljusinsläppet.
    Det medföljande objektivet är helt ok om man ska fota porträttbilder och t ex Traderabilder..för macro,landskap och mer avancerat fotograferande krävs andra objektiv för bra skärpa.
  • Smultronhjärta
    Flock skrev 2009-11-11 09:54:08 följande:
    Någon som vet vilken kamera bubblan använder?? Hon tar alltid så fina kort!
    Hon har en Nikon..kommer inte ihåg modellen med den kostade då en bra bit över 10 000(kan ju ligga på en mer human nivå nu)
  • Smultronhjärta
    Flock skrev 2009-11-11 10:01:52 följande:
    Enligt affären siba skulle det räcka att köpa enheten som kostar ca 5.000 och sedan satsa på ett bra objektiv istället. Har du fått den uppfattningen oxå??
    Japp- vi har kört så hela tiden sen vi köpte vår första systemkamera. En gång har vi bytt enhet och antalet objektiv som har passerat dörren här vill jag inte ens räkna. Maken är galen i objektiv och härnäst har han tänkt köpa ett penisförlängarobjektiv som är vitt och skitstort Allt för att kunna leva ut sin ornitologdröm helt och hållet
  • Smultronhjärta
    Flock skrev 2009-11-11 10:10:26 följande:
    Men då tror jag att vi oxå kör på det.. Tackilitack! Köper man ett objektiv för varje tillfälle?? Alltså en för nära tagning och ett för fjärran.. Men vad finns det för fler objektiv??
    Det finns objektiv som är mer special men även de som är mer mångsidiga..De som är special är givetvis bättre på sitt men de generella är oftast mycket bra

Tipsar dock om att vänta ett tag med köpet eftersom det brukar komma bra erbjudanden runt jul/årskiftet. Alternativt köpa från Tyskland där man oftast får bättre pris
  • Smultronhjärta
    Tejja skrev 2009-11-11 12:03:03 följande:
    Jag får tacka Butte (tro jag att det var) som strängt talade om för mig att lägga tillbaks lila knapptröjan, med gula prickar i min "spara hög" när jag sorterat ut den. På slutet av saldagen började jag nämlige få konsumtionsångest. Jag fick tankar på att lägga tillbaks alltihop och skita i att handla något överhuvudtaget. Jag fick nästan lite äckelkänslor bland alla kläder. Men så kom jag på bättre tankar! Snacka om att jag hade ångrat mig om jag hade kommit hem utan kläder...
    Det får jag också varje gång..När jag var där för andra gången i söndags så trodde jag att jag skulle kräkas om jag såg mer spaceprint
    Men ändå var jag den som sprang tillbaka genom kassan när jag visst fick 100 dkk över,det var då jag hittade lammlinnet{#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15