Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-12-16 22:29:05 följande:
    Ja det var den jag tänkte på. A har 98 i sin rosa från samma säsong. Sitter också perfekt!.Får nog leta molo-overall till Emilio hela året så att han säkert har en till hösten. Ja Anjelin behöver väl också en. Fast hon har ju jackan i 104 så jag funderar på termobyxor till henne bara.
    vad har Emilio nu? IdaT? Jag är så sugen på 98:orna i T-tråden inför nästa år men jag har lovat mig själv att inteköpa på mig...

ja den rosa är kanonfin i färgen!
    stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-12-16 22:35:47 följande:
    HAn har IdaT nu ja. En svart med hajar. I T-tråden?
    menade på T! snurrig...

Adrian är pain in the ass nu orolig överäter o kräks... suck. i min famn igen - lyckades få ut en del grejer på T men sen var det tvärkört.
  • Damien och Adrian
    ChokladMoshin skrev 2009-12-16 23:52:42 följande:
    Låter som om du har fullt upp med den lille Blir helt plötsligt inte lika sugen på en till när jag hör sånt, men sen dyker det upp en bild i Bt så är det ju kört

ja just nu står han inte högt i kurs...
  • Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-12-17 08:17:26 följande:
    god morgon tjejer idag är det julfest på barnens dagis! och så har det snöat så barnen är såå lyckliga ska bli kul att gå ut i snön!!kom på att det är sista dagen barnen går på dagis imorgon och jag skullev ilja köpa en liten present till fröknarna ...vad brukar man köpa dom är hmm 8 st (3 på vaje avd+ mattanten+ 1 resurs) det är ett öppet dagis så jag kan inte bara köpa till min avdelning.. hmm
    choklad eller blommor? Hyacint t ex? Eller en gemensam ask att snaska på, en större modell t ex. Än gillar folk snask FÖRE jul.

Sov 3-4 tim inatt, Adrian höll mig vaken länge, sedan vaknade Damien vid 5 efter att jag ammat igen och lagt mig- kul. Maken kom hem vid 2 efter att ha jobbat över och fick ta Damien på morgonen så han sov 3 tim totalt.

T går segt också. Inte för det, haha,lade ju upp igår, men det brukar vara huggsexa. Gissar att det före jul kan vara rätt segt ändå...

de senaste suitarna jag köpt till Adrian, babushka och den fejkstickade Molo längtar jag efter att prova, de är så fina! Men stlkarna är ju större på nyare molosar så de kan väl kanks evara enorma ännu... men prova kan man ju.
  • Damien och Adrian
    Tjollabolla skrev 2009-12-17 08:19:51 följande:
    Åh Milo står oxå här och hoppar och vill ut i snön! Jag måste hitta nån som kan gå ut med honom i eftermiddag, inte en chans att jag fixar det, framförallt inte med pulka... Milo ska oxå ha julfest idag på dagis Myys! Han ska ha sina förbannade tomtekläder Jag har köpt varsinn flaska glögg åt Milos fröknar, men dom är ju bara 3 på deras avdelning.
    nä det är trist, jag kan inte gå ut med D o åka pulka med en liten hemma, vi har 2 trappor och det är svårt med pulka och 2 som behöver hjälp i trappan - dessdutom måste ju amning och overall tajmas perfekt för jag kan inte amma ute och inte tvinga in Damien en stund med overall. LÄNGTAR TILL VÅRT HUS!!

Hur är det5 med dig?

Damien ropar.... *rusar till chefen*
  • Damien och Adrian
    maugu skrev 2009-12-19 10:06:52 följande:
    Hej!Hoppas att någon som köpt hajtröjan Ruben kikar in..är de stora i storleken?Funderar på 92 eller 98 till Gustaf som blir 3 i april..
    jag har 92 till Damien, de är lite bredare tycker jag men normala till något korta i ärmen jämfört med de tröjor som varit nu under hösten. Vilken storlek har han normalt nu? D kan ha baby92 än men även de smala nya 92junior som är något långa som sagt, hajtröjan känns litr stor över magen, bred, så har han inte långa armar din Gustaf så räcker 92!
  • Damien och Adrian
    LJ2 skrev 2009-12-19 22:23:33 följande:
    vit, svart*slut tyvärr*, cerise, lila, grå.. vill köpa, men e osäker på om hon kan ha, så får räcka med en eller 2 saker tror jag, tills jag provat!!
    jag tycker det var så tjejiga pastellfärhgeer de flesta. Vill inte bara ha svart o vitt heller, men rejäl grön färg och fin blå hade väl inte skadat? Rött hade varit fint....
    Busbellan skrev 2009-12-19 22:46:41 följande:
    Måste fråga er här i tråden för att jag antar att vissa här är likadana som mig Jag shoppar alltid massvis (enligt vissa alldeles för många) julklappar till barnen.Jag älskar att göra det och fixa med paketen och älskar att se när de sitter där med en stor hög med klappar framför sig på julafton.Men oj vad folk kan reta sig på att man handlar mycket julklappar, tycker det ändå vore upp till var och en.till och med från släkten får man pikar.Visst jag hade förstått det om vi suttit där på julafton och mina barn fått dubbelt så många klappar som kusinerna, men så är det inte.Vi delar ut det mesta av paketen på morgonen och sen har vi bestämt att timten på em har 4 paket till varje barn så alla får lika många då.
    kul idé, med maxantal paket, så slipper tomten knäcka ryggen.  Nä jag tycker man ska få köpa hur många paket man vill,hos oss i släkten är det tradition med översvallande mkt just på jul, det är skitkul! om någon har synpunkter så är det acvundsjuka, kontra med något annat. Jamen du åker ju till Teneriffa varje år DET är slösesri med pengar el bortskämdhet det.

Många har synpunkter på att jag bryr mig om märkeskläder - ni känner igen det där. Jag brukar säga - andra köper teknikska prylar, samlar på skor, väskor el dyr inredning. Vi har alla en hobby. Jag har en till: jag köper för mkt leksaker och presenter till mina barn. OCH jag gillar inredning, haha, jag är verkligen shopoholic!
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-12-19 23:00:51 följande:
    Jag tycker alla gör som de själva vill Av oss får Maia inte mycket...men det är också för jag vet att hon får så mycket av släkten på båda hållen. Det är jättesvårt att köpa något till henne då vi inte vet vad andra köpt, o vill inte stå där med dubbelt sen.Så nu får hon "bara" en dinosauriebok, en tröja och ett par klackskor från oss. Jag ville köpa en stor bondgård på öb och en bebisdocka med ljud men vi köper det efter jul när vi vet vad hon fått av andra istället...
    ja så gör vi ofta med! Fast i år har vi önskat oss julklappar till barnen många tycker det är svårt att köpa. Så vi skrev listor med allt från billiga till dyra presenter. Vi önskade oss förresten barnvaktshjälp - det är ju gratis.

Hur gör jag för att efterlysa borttappade paket på posten? En köpare på T tycks inte ha fått sitt paket när alla andra fått.
  • Damien och Adrian
    LJ2 skrev 2009-12-19 23:01:48 följande:
    jag e inte lika där..jag har alltid tyckt att det e för mycket klappar..har bett i flera år att de hellre ska köpa en sak, eller lägga ihop..de glömmer vem de får ifrån, o sliter upp paketet, tittar 1 sek innan de sliter upp nästa.. o blir inte tacksamma för de sakerna de får?? när max fyllde 3 nu så bad jag även om mindre antal då med, men de vägrade lyssna då med*som vanligt*det slutade med att han började gråta! för att han tyckte det va tråkigt att öppna paket..så när nästa kom efter 2 timmar, så vägrade han öppna paket o sprang iväg..tror de va uppvaknandet för släkten *HOPPAS*han SKA inte minnas jul o födelsedag som tråkigt med paket?? i år har jag varit benhård o sagt 1 paket till varje barn! hoppas verkligen de lyssnar nu! själv ska jag köpa 1 till julstrumpan på morgonen, o 1 till tomten.. men en dyrare sak då, som de kanske uppskattar mer, o har mer nytta av.. *som i år, en ny tv tex*tycker inte antalet behöver gå över 10.. ! vi e många syskon, o om alla vill köpa 3 paket var så, ja, då sitter han där med jättehögen sen.. nä, hellre en som han uppskattar än 4 som han inte vet vem som han fick dom av..men det e jag..håller däremot med om att var o en ska få väöja om hur man vill ha det med sina barn, utan kommentarer, o det även utan att folk ska pika eller ifrågasätta det..jag vill inte köpa många, men säger inget till de som väljer det åt sina barn, men jag respekterar även om folk säger ifrån.
    jag ahr ofta löst det där med många julklappar att D fått öppnalite då o då inte bara undr jul. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15