Inlägg från: högbergarna |Visa alla inlägg
  • högbergarna

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Jaha.. såg att barnlyan har ta 3 för 2... Fick beslutsångest.. Behöver ju overall!! Funderar på att ta både 86 och 98 ifall 98 e för stort.. Å då funderar jag på att även ta 104.. allt i samma blåa jättefina men.. det kanske blir tjatigt då om han har 104 nästa vinter.. Den ena kan jag kanske sälja.. den som inte passar... Vill ju inte välja ett superbilligt plagg bara... Så vad ska jag göra???!?

• högbergarna
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 19:46:50 följande:
    Godkväll. En stressig dag avslutad *pust*Det gick bra hos läkaren med Maia. Vi har nu fått remiss för tarmröntgen (de sprutar in kontrastvätska och röntgar) och de ska ta en massa blodprover o så ska vi lämna avföringsprover. 3 rör fick jag som skulle innehålla prover från 3 olika tillfällen då hon bajsar...rören kunde klara sig i kylen i 3 dagar. men hur f*n ska jag då lyckas få prover från tre olika tillfällen när hon bara bajsar en gång var tredje dag och då bara med lavemang...Tjolla - Vi ska till centralsjukhuset i Kristianstad för provtagningen. Blir nog på Måndag. Lekdate??
    Man ska doppa den blåa toppen på tre ställen i samma avföring. Alltså om det e en korv så blir det i båda ändar å på mitten.. Sen ska ni torka av så det bara e avföring i skårorna. Upprepas tre gånger eftersom du fick 3 teströr. Med dessa prover kollar man F-hb. Alltså blod i avföringen. De ska hålla 15 dagar i rumstemperatur! Är rören blåa o vita?? De som vi har på medicinmottagningen är blåa o vita å håller 15 dagar i rumstemp.
  • högbergarna
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 20:22:25 följande:
    Nej dessa är genomskinliga rör med brun kork med en liten sked i...han sa 3 dagar i kylskåp...och att de tre proverna skulle tas vid 3 olika tillfällen.
    Ahaaa ett sådant faecesprov.. Hmm.. ja då stämmer det. Men ni kan ju lämna in ett prov i taget för analys. Eftersom det går länge mellan gångerna menar jag.
  • högbergarna
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 20:28:16 följande:
    ska köra 12 mil för att lämna det....
    Nää! Du måste ju få skicka det!!! När vi lämnar ut sådana prover o folk bor långt ifrån så får man kuvert att posta i.. Fast man får stå för frakten själv! Måste ju gå! Är inte så himla lätt för en som "bajsar normalt" att prestera tre prov på så kort tid ju!!
  • högbergarna
    Tjollabolla skrev 2009-10-28 20:28:50 följande:
    Trevliga samtalsämnen här ikväll Liljan; Hoppas nu ni får rätt på allt och att proverna går bra. På måndag jobbar jag tyvärr...
    Ja vi snackar skit! ;)

Åhh... bidde ingen overall på ta 3 för 2. Behöver ju bara en så det känns lite onödigt! Lite rea på ngt ställe hade varit bra så overallen blev lite billigare! Avvaktar!
  • högbergarna
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 20:32:23 följande:
    Fast vi ska lämna in proverna samtidigt som de ska ta blodproverna är tanken...men jag kan ju lämna kanske 1-2 prover då och kanske skicka 2-3 sen?
    Ja det borde inte vara något problem alls! Ring o hör med dom. De kan ju ha andra rutiner än vi har. Men det borde ju gå tycker ju jag...
  • högbergarna

Själv missade jag ännu två overaller på tradera. Auktionerna gick ut idag!! Å jag jobbade ju så.. SKit!

• högbergarna
    Milliz skrev 2009-11-01 19:32:26 följande:
    Ja, jag har också letat överallt. Synd att den är slut! Jag tror att sonen skulle tycka om den, han är helt fascinerad av tåg. Just nu ska han ha på sig Molos tåg alltid om han skulle få välja Det skulle ju vara perfekt att ha en annan tågtröja att variera med.
    Ja å¨den e ju så fin i färgerna med! Hmm.. har även spanat in den i gul bakgrund med blåa elefanter på... men den e oxå slut överallt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15