Inlägg från: FlowerPowerMama |Visa alla inlägg
  • FlowerPowerMama

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JuliaochNelly skrev 2009-10-21 10:01:52 följande:
    gaaa ska alla vaccinera sig ? är jag den enda som tänker hoppa över? vi har inte riktigt bestämt oss men sambon han ska inte & viggo är för liten.
    Näpp, ingen vaccination här för någon av oss. Har läst på en massa och frågat läkare och kommit fram till att jag inte tänker låta mig och barnen vaccineras då det till största delen är för att skydda riskgrupperna i samhället och inte oss själva.
    Och en influensa klarar vi av, den är inte tuffare än vanliga flunsan och den vaccinerar vi oss aldrig mot...

Men jag fick en kallelse till vaccination för V häromdagen för hon låg tydligen i en riskgrupp, men talade med BVC igår och det var hennes gamla förkylningsproblem som orsakade kallelsen, problem som hon inte längre har, så hon kommer inte vaccineras iallafall.
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • FlowerPowerMama
    saturnina skrev 2009-10-21 10:11:00 följande:
    Men ni kanske kan smitta människor i er omgivning som tillhör riskgrupper.
    Men i vår närmsta omgivning har vi inga riskgrupper, och resten av Sverige är inte ett skäl till att vi vaccinerar oss, jag må vara egoistisk ur den synpukten men så får det vara.
    Men jag klankar inte ned på dom som vaccinerar sig heller, alla har sina skäl till varför man gör eller inte gör det.
  • FlowerPowerMama
    Morty skrev 2009-10-21 10:51:48 följande:
    *försöker byta samtalsämne*Någon som shoppade på Bus&Rackartyg igår? Jag shoppade lurvrånis till Mattis och en cerise/rosa mössa till Moa. Hoppas nu han även gillar lurvrånisen. Har en på väg hem till Moa ochkså då hon blev intresserad av en när Mattis skulle ha en. Så nu får det bli en kall vinter så vi får använda de fina rånisarna.
    Hakar på bytet av samtalsämne!

Jag shoppade en Katvigtröja igår, lila miniapple. Lite dyr till ordinariepris, tycker jag men nu blev det okej ändå.
  • FlowerPowerMama
    Morty skrev 2009-10-21 10:56:58 följande:
    Åh, den är så fin!!! Stor eller lilla tjejen som ska ha den?Så fina bilder i bt. Passar kanon i retroblomsrånisen.
    Stortjejen ska få den tänkte jag, hon passar så fint i lila.

Tack!
  • FlowerPowerMama
    Buttelina skrev 2009-10-21 11:05:32 följande:
    vad bra jag mår av att läsa ditt inlägg jag hade tid till isabel idag för vaccination menjag valde att inte gå dit, för jag inte har bestämt mig än.det är en person i detta hushållet som möjligen kan få problem av svininfluensan och det är lillebror och han får inte ens ta sprutan känns skumt att vaccinera isabel för att hon inte ska smitta lillebror... det stället som isabel kan få smittan ifrån är samma riskområde som lillebror och det är dagis. där går dom ju båda... så blir isabel smittad där så lär ju lillebror med bli det!

Ja, av det du skriver så skulle det känns skumt för min del också att vaccinera den ena när dom båda går på samma dagis och allt sådant.

I Es skola hade dom skrämt upp barnen rejält ang flunsan och sådant, E kom springande med sin vaccinationslapp för ett par veckor sedan och var halvt hysterisk och trodde att hon skulle dö om hon inte fick sprutan...*morr*
    Jag fick prata länge med henne om varför jag tackade nej till sprutan när fröken hade sagt att ALLA måste ta den...Så fult gjort! {#lang_emotions_yell}
  • FlowerPowerMama
    Zvartaliljan skrev 2009-10-21 11:08:39 följande:
    IIIIIIIHHHH beställde P&T-vagnen igårkväll och NU fick jag mejl att den är skickad!!! WOW vad snabbt! *glad*
    Åhh, skoj! Vilken färg tog du?
  • FlowerPowerMama

Undrar om jag skulle ta och fota senaste tidens shopping...Var himlans länge sedan jag fotade kläder annat än till Tradera.

• FlowerPowerMama
    Zvartaliljan skrev 2009-10-21 11:17:03 följande:
    röd/grå. Maia o sambon fick bestämma...mamma ville ha en helsvart men blev nerröstad
    Men röd/grå är ju snygg ju! Även om jag också hade röstat på svart för matchningens skull med filtar, åkpåsar och allt sånt.
  • FlowerPowerMama
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 11:17:22 följande:
    så fult gjort jag hade blivit ilsken på fröken
    Mmm, nu kommer inte E ihåg vilken fröken som sa det, dom har flera olika utöver klassföreståndaren då dom är en klass med två årskurser i och jag hoppas att det inte var klassfröken som sa det för jag har högre tankar än så om henne...
  • FlowerPowerMama
    SmillaMilla skrev 2009-10-21 12:14:33 följande:
    Flowerpowermamma: uuuuuuuuuuuuuunderbar shopping! Så avis på kaninerna och de bruna katvig byxorna!!!
    Tack! Kaninerna är ljuvliga, letat såna hur länge som helst!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15