• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Bubblan på sjukhus med blodpropp!

Men vad är det jag hör???
    Jag har ju faktist funderat idag på varför hon var yr. Läste ju att hon skrev detnågra gånger i förmiddags, men jag var för stressad för att fråga!
  • Tejja
    Mistii skrev 2009-11-08 22:35:13 följande:
    Kan någon svara på om det finns någon webshop som säljer molo som har fraktfritt?
    Nope, sorry, men hojta om du får reda på det!
  • Tejja

Smultron- Fina salgfynd.Ångrar mer och mer att jag inte köpte en softshell...

Everlonn- Hur kunde jag missa de tightsen?{#lang_emotions_undecided}
    Jag köpte ju en klänning, med den huvan- så jag letade- men jag hittade inte. Fast det kanske inte fanns så många? Shysst bildserie på hoppande jänta!

Nikki
    - Fiina barn! Och fina kläder! Så söta när de sitter tillsammans på bänken. Och för att inte tala om den helt UNDERBARA kappan som Jessi har. Fanns ingen till oss på lördagen!

Harley-
    Nice shopping! Förstår fortfarande inte varför jag sorterade ut muddbyxorna...måste fått en knäpp på slutet.

Smurfen- Fina bilder på tjejjan. Underbara ränder och overallen är riktigt fin!

Liljan- Fiiiina kappan!

FlowerPowerM- Vilka fina barn du har! Vad är det hon sjunger? Precis sådär (med fingrarna mot hakan) gör Neah när hon sjunger "I ett bryn i skogens slut"

Moonis- Håller med, det ser jättemysigt ut! Neah myser omkring med liknande outfit idag- fast lila med gula prickar!

Ängeln- Kan ju bara hålla med- Printet är helt underbart! Neah blev helt till sig när hon såg tightsen i samma print. *Varför köpte jag inget mer???*

Duntoffla- Han passar ju jättebra i pärlorna, ser faktist ut som en hel karl! Jag undrar lite om det var ett så klokt beslut att inte köpa någon suit...

Solouniko- Återigen, VARFÖR köpte jag inget mer i flowerprintet?? Vad fin Starsklänningen är, den skulle lätt kunna bo här hemma!

PartyMolly- Fina Salgfynd! Bra med shysst dinoprint på ryggen. Det är ju det som syns när de är i krypstadiet!

• Tejja

Hej förresten!

Jag har iallfall fotat alla salg-fynd, men jag hittar inte kabeln- så vi får väl se när jag lyckas få in dem i BT.

Idag är jag hemma med Neah som haft en jobbig natt. Hennes tålamod är dessutom lika med noll, så något fel är det på henne. Hon sitter för tillfället bänkad framför teletubbies.

• Tejja

När Alva och Dante var små, så tvättade jag alltid kläderna. Men det gör jag inte längre. Fast jag vet att jag borde. Iallfall de som inte är ekologiska.

Det är så mycket skit i kläderna att man borde tvätta dem. Det är farliga saker som absorberas upp av huden och som inte behöver ge sån kraftig reaktion på en gång, som tex eksaem eller utslag. Men det finns mer långsiktiga biverkningar som definitivt inte är bra för någon, stor som liten. Även om det är värre för en liten kropp som växer att usättas för olika gifter såklart.

Här finns lite att läsa för den som orkar och vill:

www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/kopa/klader-och-textil/miljogifter-i-klader/

• Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 11:51:38 följande:
    fast efter att ha läst där så blir jag bara övertygad om att Maias kläder inte behöver tvättas innan använding Nästan alla hennes kläder är ekologiska eller miljömärkta och det som de framförallt pratar om gifter är ju i plasttrycken, och de enda tröjor med plasttryck som Maia har är Me&I och de är ju absolut giftfria
    Tyvärr är ju detta bara en bland mååånga länkar i ämnet och visst- denna handlar om trycket och där ligger vi nog många i lä i denna tråd. (Skulle väl vara en och annan Kittytröja som jag sett har slunkit ner här och där!

Men handlar du mest ekokläder så är du ju på den säkra sidan!
  • Tejja
    FlowerPowerMama skrev 2009-11-11 11:55:09 följande:
    Tack! Hon sjunger "Blinka lilla stjärna". Men fingret gör samma rörelse i sången din dotter brukar sjunga också.
    Hahaha...vet du vad, när jag skickat inlägget kom jag at tänka på att det nog var blinka lilla stjärna som hon brukar göra dessa rörelser till, fast sedan blev jag osäker och så lät jag bli att ändra...
  • Tejja
    Moonis skrev 2009-11-11 11:52:45 följande:
    Jag får tacka Butte (tro jag att det var) som strängt talade om för mig att lägga tillbaks lila knapptröjan, med gula prickar i min "spara hög" när jag sorterat ut den.

På slutet av saldagen började jag nämlige få konsumtionsångest. Jag fick tankar på att lägga tillbaks alltihop och skita i att handla något överhuvudtaget.
    Jag fick nästan lite äckelkänslor bland alla kläder. Men så kom jag på bättre tankar!

Snacka om att jag hade ångrat mig om jag hade kommit hem utan kläder...{#lang_emotions_yell}
  • Tejja
    Smultronhjärta skrev 2009-11-11 12:24:55 följande:
    Det får jag också varje gång..När jag var där för andra gången i söndags så trodde jag att jag skulle kräkas om jag såg mer spaceprint Men ändå var jag den som sprang tillbaka genom kassan när jag visst fick 100 dkk över,det var då jag hittade lammlinnet
    Men vad skönt då, vet inte varför, men det är skönt att inte var ensam om kräkkänslorna!  
  • Tejja
    Greksmurfen skrev 2009-11-11 13:49:37 följande:
    hejhej<!! uhh har sån ångest..... MÅSTE rensa max garderob å plocka ut alla 80 =( iaf långarmade typ tröjor å bodysuits =(... allt finnt han haft har ju varit i just 80 =(...fick ute en body.. sen satte ja mej här =(...vill ju inte .. tycker han ska ha dem mer.. men det ser ju lite roligt t med förkorta armar.. igår tryckte ja ju på han en 74 katvig body.......... jobbigt när man favvorisrer så..... hur gör ni? egentligen vill ja vella lägga lite på T å int eerbjuda svägerskan som har en pojk som är 5 mån yngre än max det.... hon köper ju inte så dyra kläder till sina. hur har ni gjort har ni låtti vänner/släkt ärva ?
    Det beror ju på vilken ekonomisk sits man befinner sig i.
    Jag skulle nog ha lånat ut en del och sålt en del.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15