• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

SmillaMilla skrev 2009-10-20 13:29:21 följande:
    upp med hakan? :-Ogick igenom en akut skrapning efter ett misfall i vecka 8 i går. Sitter bara o stor gråter hela tiden
    Oj, stackare. Stora styrkekramar till dig!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    saturnina skrev 2009-10-20 13:20:19 följande:
    Jag fick fina kläder i lådan igår från LLM och väntar på paket från Busisloppis.Molos lavendulaklänning var ju helt sanslöst makalöst bedårande ljuvlig, mycket finare i verkligheten, jag tror jag ska rama in den. Nädå, men det får bli julfest/julafton/kalasklänning. 2 knapptunikor, babuschkorna gick hem och den har stora tjejen på sig idag. Den andra fick underkänt, så jag får se hur jag gör.
    Lavendulaklänningen vilken är den?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    saturnina skrev 2009-10-20 13:43:46 följande:
     Den här karamellen:www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=25244Fast trots 20% var den dyyyr. Men värd varenda krona.
    Den ser ju jättefin ut! Har de 20% ännu, eller var det bara en dag de hade det?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    saturnina skrev 2009-10-20 14:08:19 följande:
    Jag tror det var tillfälligt. Men det blir nog rea snart igen - klänningen finns på något annat ställe också, kommer bara inte på vilket... *tänker knak knak*
    Ja, jag fick ett mail om att de hade 20% men jag såg det för sent... Visst är klänningen i babystorlekar? Förresten har du någon koll på hur man tvättar den? Jag tänker bara så att det inte är handtvätt, sånt orkar jag inte med..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    JsN skrev 2009-10-20 14:24:13 följande:
    HAr inte nästan alla tvättmaskiner ett handtvättsprogram? Själv tvättar jag alltid ull i maskinen på ulltvätt även om det är märkt handtvätt. (Saker som inte tål att tvättas i tvättmaskin eller diskas i diskmaskin får ändå inte bo hos oss så det är bara att prova, och hitintills har inget inte gått)
    Det är sant det har de ju. Nej här tvättas inte något förhand, men jag brukar undvika att köpa sånt som ska handtvättas.. Fast det är ju som du säger finns det ett handtvättprogram så borde det funka utmärkt..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    saturnina skrev 2009-10-20 14:27:18 följande:
    Det är handtvätt - jag mailade nämligen och frågade eftersom någon hade nämnt att den bara fick luftas. Men jag brukar köra handtvätt-programmet på maskinen, det funkar för det mesta. Men om maken råkar slänga den i 40 grader, så är det ju kört.Det finns även en modell som är till äldre barn som jag ska köpa till storasyster, men då får det bli myyycket rea först.
    Har du kommit på var mer du hade sett den? Den är ju slut hos llm. Ja, M kastar in allt på 40 grader utan att kolla först. Så han har fått tvättförbud Senast han tvättade han Elias mössa som bara tål 30 grader på 40.. Den tappade formen helt. Det var ingen dyr mössa men irriterande ändå.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    JsN skrev 2009-10-20 14:32:19 följande:
    JAg är tvättfascist! Ochn släpper inte någon annan när tvättsortering! Om någon annan mot förmodan skulle ta tvätten så skulle ordern vara att slaviskt följa tvättlapparna och inte röra något som den var det minsta osäker på. Ska någon förstöra tvätt hos oss så är det jag!
    Då är vi väldigt lika där
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    JsN skrev 2009-10-20 14:34:12 följande:
    *erkänner att 30 grader inte existerar hos oss annat än på sånt som går på handtvättprogrammet* Barnkläder blir ju inte rent på det!
    Nej, barnkläder blir inte rent på 30 grader, fast stickade tröjor och sånt blir ju mini om man tvättar de på 40 så de kör jag på 30 grader
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    saturnina skrev 2009-10-20 14:37:15 följande:
    Samma här. Tyvärr lyder inte min man mina order även om jag skulle måla mustasch på mig. För bara ett par veckor sedan tvättade han min älskade lila cashmeretröja i 40 grader med all annan tvätt. Den får numera sitta på Barbiedockan.Sen läggar han allt i fel lådor också. 2-åringens strumpor i min strumplåda t.ex. Så fort han närmar sig tvättstugan får jag försöka locka honom någon annanstans.
    Här hör visst orange till den mörka tvätten enligt M Ändå har jag sagt att han inte under några omständigheter får tvätta orange med mörk tvätt. Då jag sen visar att det har blivit missfärgat ser han helt frågande ut och säger men den färgen var den ju från början.. Så nuförtiden skyndar jag mig alltid och säger jag tar tvätten sitt du och ta det lugnt
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz

God kväll! Vad händer här då?

Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15