Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

*pust* en laddning ute på T igen, nu kan det snart bli salg

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Ser att ni pratar vaccinet igen
    Har alldeles nyligen bestämt att vi inte ska ta det nån i familjen. Pratade lite med ett par sjuksköterskor om hur de skulle göra med sina egna familjer.
    Fick lite bra info där tycker jag.
    Dels räcker ju vaccinet bara över denna säsongen. Så om det ska skydda även nästa år måst man ta det igen. Sen är det bara 80-90% som verkligen blir immuna tillfälligt mot viruset, man vet alltså inte ens om man är skyddad eller inte.
    Sen var det en hel rad saker till som gjorde att jag kom fram till att vi hoppa över vaccineringen. Ja, även Ella tror jag. Men ska ringa barnmottagningen imorgon och höra lite ang. Ella tror jag

• Busbellan
    lillronya skrev 2009-10-13 22:37:59 följande:
    Ja vi har haft många diskussioner. Jättesvårt är detta... Ja jag är skyldig där. Bästa stället att få lite åsikter ju.Skönt att ni har bestämt hur ni ska göra iaf.
    Ja, det har nästan varit det värst, att bara bestämma sig. Har velat fram och tillbaka Måååååånga gånger
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2009-10-13 22:39:23 följande:
    vad var det för en rad saker som fick dig att inte vilja ta det?
    Tja, det var egentligen inga större saker, utan såna där småsaker som jag nämnde ovan Dels att det skyddar så kort tid och dels att man inte ens vet att det skyddar OM man tar det.
    Sen lite andra saker som att jag anser att det är testat för lite, det är inte fler som dör i svininfluensan än i vanliga influensan. I många andra länder vaccinerar man inte alls mm mm
    Det handlar egentligen inte så mycket om att jag är rädd för vaccinet, men det känns lite onödigt för oss skulle man kunna säga
    Ja, det är ju Ella bara som jag inte är riktigt säker på, måste prata lite med barnmottagningen först om hon egentligen tillhör riskgrupp eller inte, vilket jag antar att hon gör. Funderar även på att ringa hennes läkare i Gbg och höra mig för lite där
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2009-10-13 22:43:08 följande:
    Jag trodde jag bestämt mig, men har börjat vela igen. Men uppfyller ju typ 3 av kategorierna för riskgrupp.....
    Oj, tre av kategorierna, ja då kanske man bör fundera en extra gång.

ja, jag vet ju egentligen inte om Ella tillhör riskgrupp. Det står ju kroniska lungsjukdomar, men det är ju inte det hon har egentligen.
    Hon har ingen lungsjukdom, men hon har ju nedsatt lungkapacitet på ena lungan, en nedsättning som egentligen ingen vet än vad det blir av.
    kansek kommer det inte märkas alls, eller så blir hon lite extra känslig för ansträngning och förkylningar mm mm
    De trodde inte det egentligen, men jag vet inte nnu efter flera luftvägsinfektioner, pneumokocker och lunginflammation
  • Busbellan
    mortillsju skrev 2009-10-13 22:49:36 följande:
    Låt dem bestämma själva. Mina på 15 och 17 vägrar också...liiite svårt att släpa den ovilliga till VC
    Ja, Nora är ju inte så gammal, men hon vägrar också
    En klasskompis till henne hade ju hört nån säga att man kunde bli förlamad av vaccinet, det stod ju nån artikel om det i nån tidning för ett tag sedan.
    Det är dock inte jag särskilt orolig för
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-10-13 22:55:59 följande:
    absolut INTE Pedro Några namnförslag har vi...juliangabrielEmilioLeandroLucianoNathaniel
    Då håller jag på Julian eller Emilio
    Vad tycker du om Sante?
    Är lite förtjust i det namnet sen jag hade en urgullig kille på dagis som hette det
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2009-10-13 23:01:21 följande:
    Ja, jag hade hoppats inte uppfylla så många som 3 kategorier, men men.Men har du redan pratat med läkarén så borde han ju veta.
    Nej, jag har inte pratat med hennes läkare. Det var ca 1 år sedan vi var på kontroll där senast och läkarna här hemma har noll koll på hennes problem. Tror inte ens det finns ett enda papper här hemma i vårt landsting ang. vad hon har haft för problem.
    Drar mig lite för att ringa hennes läkare, för jag vet hur svår han är att få tag på
  • Busbellan

Nej, nu är det  läggdags här också. Känner mig ganska nöjd ikväll, sålde ett par auktioner på köp nu i alla fall

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15