Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

söta kråkan skrev 2010-01-05 12:51:00 följande:
    brukar vara en månad
    jag fick nämligen ett jättekonstigt mail från me&i nyss. Jag har paket att hämta på utlämningsstället, fick sms om det den 30:de. Alltså förra onsdagen, inte riktigt en vecka sedan.
    Idag fick jag först ett mail från me&i där det stod såhär
    Vi har tagit emot dina returnerade produkter från ordern 14937. Vi kommer att kontakta dig angående återbetalning så fort som möjligt.

Sen strax efter ett där det stod såhär
    Varorna ni beställt är tyvärr slut och ni har därför fått tillbaka pengarna.
    Order 16294 (14937)
    Produkter W092123110116.

Men jag har varken retunerat några varor eller gjort en ny beställning. Fattar ingenting {#lang_emotions_undecided}
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Tasha78 skrev 2010-01-05 13:02:01 följande:
    någon kanske har liknade nummer som dig
    Kanske det, hoppas nu bara mitt paket ligger kvar, har verkligen inte haft tid att hämta det förren i em
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-01-05 13:04:27 följande:
    Du har inte returnerat några varor...  Inga reklamationer heller?
    Nepp, inget sånt alls
  • Busbellan

och jag kan inte kolla numret på min order eftersom jag råkat slänga det mailet

• Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-01-05 13:07:50 följande:
    Din säljare kan kolla de ordernr å se vad de handlar om. Men att ditt paket redan är tillbaka skickat ska inte ha hänt. Å om de varit tillbaka skickat hade du fått ett trevligt mail där de står att du ska betala 200 kr för outlöst paket och att en faktura kommer med posten...
    Det är köpt i webshopen på rean så jag kan inte ta det med säljaren
    ja, det var väl bra att jag inte fick ett sånt trevligt mail i alla fall
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:17:54 följande:
    Ni som har hus.. Vad betalar ni i el per månad just nu?
    Tror senaste räkningen var på ca 1500 kr. Vi har direktel, samt luftvärmerpump och braskamin
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:20:52 följande:
    Och försäkringskassan va snabba som vanligt... "vi betalar fr.o.m 18/12 inte ut underhålls bidrag för barnen xxx och xxx då ni är folkbokförda på olika adresser och enligt lag bla bla bla" Kan inte NÅT gå bra nångång???? Får man sätta sig i ett hörn och bara gråta?
    Nej, men fy. Känns som allt går emot er just nu!!
    Får du inte skriva barnen på din adress?
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:24:59 följande:
    Vi har samma.. Direkt el, värmepumpar x2 och brasa.. Hur stort har ni?
    Vi har ca 150 kvadrat enplanshus. Luftvärmepumpen och kaminen sitter båda på samma sida huset så de (pumpen till och med i vinkeln) så de klarar inte av att värma upp hela huset åt oss
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 13:35:28 följande:
    Kör ni värmepumpen hela tiden?
    Ja, det gör vi, men vi behöver nog fixa motorn på den för den låter ganska mycket nu
  • Busbellan

gahh, orkar inte mer!! Tror inte det finns nåt mer att ställa till med som August INTE har ställt till med idag
    Kan inte klockan bli fyra så sambon kommer hem så jag kan ta mig ut härifrån en stund!

• Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 15:26:58 följande:
    Usch då   *krama*
    Tack
    Just nu struntar jag i vad han gör en liten stund och sätter mig här istället
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 15:29:48 följande:
    Ja gör det!! Låt han riva runt så får gubben ta hand om det när han kommer hem
    Bra idé, för när han kommer hem ska jag iväg och hämta roliga paket ju
  • Busbellan

nähä, inga paket hämtade idag heller
    jag tänkte väl inte på att det var trettondagsafton och de stängde vid 16
    Men imorgon hade de nog öppet till två tror jag, då SKA jag hämta mina (barnens) kläder!

• Busbellan
    ängeln83 skrev 2010-01-05 17:21:17 följande:
    Lite help please, la just in några bilder i BT, vilken av dom 3 närbilderna på Meja är finast? Tänkte ev. ha nåt av dom korten på inbjudnings korten till hennes dop.
    Det sista tycker jag med!!
  • Busbellan

Kan ni inte gå in och rösta i denna tråden, hade varit kul att höra hur ni andra här gör
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m49781132.html

Själv byter jag kläder på barnen varje dag oavsett om de är synligt skitiga eller inte, hur ska man annars hinna använda alla fina kläder

• Busbellan
    LJ2 skrev 2010-01-05 19:08:46 följande:
    jag har redan röstat, men inte kommenterat =)) de FÅR ha i 2 dagar.. e vi hemma så kan de va kläder som inte e smutsiga, men jag lägger de använda på skötbordet, o i lådan där.. använder oftast inte samma 2 dagar på rad.. sen om de KAN använda 2 dagar är en annan sak.. *kladdiga*tycker det e onödigt att kasta jeans i tvätten om vi varit hemma o kollat film tex, o bara slappat.. inte smutsiga då ju.. o overall över när man e ute..sommartid e ofta byte varje dag, elelr mer.. svettiga, kladdiga, smutsiga.. =))
    ja på sommaren får man ju ofta byta mer än en gång per dag, sand och smuts överallt ju
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2010-01-05 18:39:41 följande:
    ja.. stackaren hade en suit i 80 som jag vägrade lägga undan kort i både armar o ben.. sen tips om vart den fanns.. så nu har jag en i 92 älg e stor favvo med.. har lite allt möjligt i det, mest sommarkläder  men ett par leggings hittade jag sist på salg från nya har jag bara stadsfjäril o hajar än.. kollar på kaninklänning o robotar.. får väl se kommer ju nytt snart med så väntar nog liite till..
    Du har köpt precis samma plagg som mig av senaste Molo
    Stadsfjäril och hajar var det jag fastnade för allra mest så de två tröjorna har fått flytta hit
  • Busbellan
    Tasha78 skrev 2010-01-05 19:37:48 följande:
    detta låter som min taktik
    Min med
  • Busbellan

God morgon på er!
    Oj vad snö det är ute, mået snöat hela natten

Får se om vi får fram bilen, vi ska ju på 85-års kalas idag

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15