• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hej hej!

Zvartaliljan skrev 2009-10-28 13:04:14 följande:
    Hej hej. Mitt läkarbesök gick bra Tappen var 4cm så ingen fara. Hon hade dock svårt att mäta då min livmoder är väldigt bakåtliggande, växer bakåt och uppåt liksom. Det förklarar iaf varför magen inte växer...o detta kissande var 10e minut, de sura uppstötningarna, tarmarna som gör ont o.s.v Inget får ju för f*n plats där inne längre Lillebror mår iaf bra
    Vad skönt i a f att allting ser bra ut även om rännandet på toaletten kan gå vem som helst på nerverna.
    Kom det nåt i lådan igår?
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2009-10-28 13:16:32 följande:
    ja o de var ju superfina! o så mysiga O verkligen perfekt modell för en lång smalfis. Tyvärr var de liiite långa så de får nog ligga ett tag. Tack
    Jo förstod nog att de skulle vara det. Ja, att nån annan skulle kunna ha dem än en lång smafis funkar nog inte. Men mjuka och goa är de Ville bara kolla att dina postmänniskor inte försnillar något mer
  • Helle
    Stormis skrev 2009-10-28 19:50:52 följande:
    EST... IdaT-strumps, pippi-linne och rosa/rosa Katvigmössan . Bra inför salgkassan. NOT! Men strumpor behöver vi och resten har varit lite småönskningar . Nåns om förresten kan IdaT's strumpstorlekar nu? Har tidigare bara köpt tex 12-16 mån och det har ju skiljt sig ganska mycket i stl. Nu är de ju märkta i sko-storlek. Nån som vet om de stämmer? Tjejen har 21 och jag köpote 22-24. Gissar att de blir stora, men hoppas ändå att de går att använda. Känsn för litet att köpa 19-21, men det kanske ändå är bättre? Har 22-24 från Pop och det är lite för stora.
    Jag har mätt IdaT mot PoP och 19-21 i IdaT var lika stora som 22-24 från PoP. Bägge otvättade.
  • Helle

Hej hej!

Imorgon har vi dagisfotografering och jag vet inte alls hur jag ska tänka. Det är enskilda, grupp och syskonfoto. Ska barnen ha likadana tröjor för att det blir fint på syskonfotot eller olika för att det ser töntigt ut med lika på de övriga? Råd please ....
  • Helle
    stökmamma skrev 2009-11-01 16:53:47 följande:
    Jag tycker att det ofttast blir finast med lika fast i olika färger men vet inte om du blev klokare av det
    Ja så tycker jag också, men problemet är att jag inte har lika fast olika färger förutom två katvig-tröjor och då är det orange/blå och grön/blå. Och jag vet inte om de är särskilt matchande?
    Annars har båda orange/blå och katvigs nya blå miniappel.
    Ett tag funderade jag på att ha en Småfolk (blå med orange giraffer) och sen katvigs orange/blå, men det kanske blir tokigt. Åhh vad svårt.
  • Helle
    lillronya skrev 2009-11-01 17:06:41 följande:
    Läste inte ordentligt. KAtvigs miniapple blir väl fint om båda har det?
    ja, funderar på det. 
    Ska se om jag får till nåt kort sen ikväll.
  • Helle

God morgon

Idag har jag lämnat båda barnen på dagis "på riktigt" för första gången och det känns jättekonstigt, speciellt då jag inte gått till mitt "gamla" jobb utan ska jobba hemifrån. Så det är väl dags att börja med det nu
    I a f ska de ha fotografering idag och till sist blev det likadana tröjor på dem, Katvigs mörkblå miniappel. Philip ville att de skulle ha lika och den tröjan så då fick de bli så. Såå fina var dem. Jeans blev det till
  • Helle

Hej hej

Efter gårdagens kval om vilka kläder barnen skulle ha på dagiskorten/syskonkorten så kunde jag lika gärna ha struntat i det. Gustav var för trött när de väl skulle ta kort så syskonkorten hade de fått skippa och sina egna var han rödmosig i ansiktet på sa fröken då han hade gråtit innan Jaja, får hoppas att stora sonens blir fina i a f.

Everlonn: fina bilder på fin familj

• Helle
    Incommunicado skrev 2009-11-04 11:51:20 följande:
    kul grej: Falköping är ju känt för att vara kotätaste bygden - tänk vad kul när jag kommer med märkeskläder till babycafét, Molos kobyxa, jag fick kommentarer men mer som "vad käckt, det passar ju här på bygda" det gjorde ont i hjärtat....  Tänk så fel det kan bli  
    Jag som är därifrån trakten kan mycket väl höra hur det låter Hjärtat gråter dock
  • Helle
    Morty skrev 2009-11-04 12:02:56 följande:
    Jag var och lullade runder igår i Falköping. Finns det någon affär där som säljer Molo?
    Inte vad jag känner till. Det finns en affär som brukar ha lite IdaT och Name It, men inte Molo vad jag vet. 
    Vad gör du där?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15