Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

saturnina skrev 2009-10-15 18:00:41 följande:
    Ja, det var därför jag köpte det - kunde inte låta bli. Apropå storlekar så blev jag kär i de nya Elodiemössorna och beställde 2 st. Jag mailade babyshop och frågade hur de var i storlekarna. Stora, sa de, gå upp en storlek. Så jag tog 2-3 år. Tror du de passade lillan? Nix pix, passade perfekt på min femåring, så hon är helt överlycklig för de nya mössorna.
    Jag menar förstås att de sa att de var små i storleken.

Fast de var jättestora
  • saturnina
    CamillaJ skrev 2009-10-15 20:33:53 följande:
    Nån som hört nåt ifrån Ängel?????
    Liten tjej - se tidigare i tråden.
  • saturnina
    mortillsju skrev 2009-10-15 21:31:59 följande:
    Lilla S har haft stora problem då hon inte svarar på Alvedon och samtidigt har tendes till skyhög feber. Sist testade de en coctail på sjukhuset av maxdos Ipren och Alvedon ...samtidigt...det funkade otäckt var det. Nu är frågan om jag vågar mixtra själv för nu är hon på väg att bli sådär kass igen...*stackars jänta* och lilla Milo då, så feberhet....
    Vi fick ge Olivia både alvedon och Ipren samtidigt när hon yrade. Det skulle inte vara någon fara sa de.
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-15 21:36:27 följande:
    Lägger näsan i blöt och undrar om du gett suppar? Har ett gäng tjejer här som feberkräkts en massa genom åren och enbart alvedonsuppar har funkat. Inget alls man tar i munnen... Annars ring barnakuten och få ett "godkännande" på att mixtra själv. Brukar funka. Lycka till iaf.
    Samma här. Bara suppar, för flytande kommer upp igen. *lägger mig oxå i*
  • saturnina
    Buttelina skrev 2009-10-15 22:11:52 följande:
    åhh det är svårt val!!! men jag säger nog LILA
    Sååå fint! Här hemma dissar mina barn lila.
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-15 22:12:57 följande:
    Det kör de med på sjukhuset också. Funkar även på 12åring som inte vill ta blodprov. Var där igår och värdena är ok nu på Alicia. Om nån nu ville veta det.
    Så skönt!!!!
  • saturnina
    mortillsju skrev 2009-10-15 22:18:31 följande:
    Ja det sa ju S med.....*inväntar tolvslaget*......
    vad händer vid tolvslaget *helt borta nu sitter med 63578463578963 auktioner*
  • saturnina
    lillronya skrev 2009-10-15 22:18:54 följande:
    Ja verkligen!
    Är det någon förresten som vet hur det är med äggallergiker och svininfluensavaccinet? Gustav ligger precis på gränsen nu till att "inte" längre vara allergisk. Har de något värde man måste ligga under, någon som vet?
  • saturnina
    Buttelina skrev 2009-10-15 22:31:12 följande:
    jag var på bvc idag och pratade om vaccinet. hon sa "jaa dom rek ju att man ska vaccinera men jag vill inte råda för jag är emot det" klokare jag blev dååå
    Varför var hon emot?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15