Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

kikar in från jobb..
    Vem mer har fått in katvigs nya?
    LLM, barnlyan o bor har jag koll på.
    Tänkte hålla koll lite var dom finns, så vet man sen när det ramlar ner erbjudanden
    Eller ja, vi får väl se om jag kan hålla mig, men det tror jag
    dax att jobba vidare..

• jojoa75
    saturnina skrev 2009-10-23 08:29:08 följande:
    Jobbigt att läsa, så många känslor kommer upp till ytan igen.man kan verkligen kalla det börja om på nytt... flytta till byhåla *säger jag med ett leende* och renovera 1800-talsspökhuset.
    så bra skrivet!
    Träffar ju en del människor i mitt jobb i denna situationen, tyvärr får jag ju säga då, för det är ju det absolut jobbigaste på min arbetsplats och det jag tar mest stryk av.
    Kommer inte alltid ihåg alla omständigheter kring var o en, men jag kommer ihåg alla bebisars förnamn som jag varit med då de avlidit..
  • jojoa75
    saturnina skrev 2009-10-23 09:16:42 följande:
    Då antar jag att du jobbar inom vården? Ja, det var väl det värsta jag varit med om efter att min mamma dog - men det var 26 år sedan...
    ja det gör jag, sjuksköterska på neonatal intensivvård, alltså intensivvård för bebisar. Både extremt prematura (v23 o uppåt) och fullgångna.
    Förstår att det måste ha varit jättejobbigt..
    för dig med lillronya..
    Även om man nog aldrig kan sätta sig in i situationen fullt ut om man inte själv upplevt den.
    Förstår att personalen grät, vid båda era tillfällen. Man är ju inte mer än människa, såklart gråter jag oxå då det händer. Bara man inte totalt bryter ihop så tycker jag inte att det är nåt konstigt med att vi visar att det berör oss oxå, att vi förstår deras smärta. Hade en pappa en gång som efter ett sånt tillfälle sa till mig att det kändes skönt när han såg att jag torkade tårarna vid ett tillfälle, att det kändes som att vi inte gjorde detta på rutin utan var mänskliga.
  • jojoa75
    lillronya skrev 2009-10-23 10:12:33 följande:
    Det är sådär...Enerverande att ha ett öppet så som kladdar och äcklar sej.
    usch det lät inte så kul, nej..
  • jojoa75
    Buttelina skrev 2009-10-23 19:17:27 följande:
    åhh nu blev jag ÄNNU mer nojjig för vaccinering. nu DÖR ju folk av VACCINET
     Det är viktigt att säga att det är patienter med komplicerande sjukdomar. Vi vet inte ännu om dödsfallen har något samband med vaccineringen, säger Gunilla Sjölin Forslund på Läkemedelsverket till TT

Ang att vaccinet ej är testat någon längre tid, så brukar ej heller vanlig influensavaccinering vara det.

Men usch, vi kan väl prata om nåt roligare..

jag shoppade på småtting, lite trött o inte på topp, kunde inte hålla klickfingret i styr
  • jojoa75
    Buttelina skrev 2009-10-23 19:49:41 följande:
    jo men ÄNDÅ! vad är det i skiten liksom? vad shoppade du för fint?
    I alla vaccin så är det ju en form av själva sjukdomen, dessa människor kanske dött av att ha haft svininfluensan pga deras underliggande sjukdomar?

Det blev bara katvigs lilarandiga tröja, köpte ju midiapple på bor när de hade erbjudande, dessutom hade de inte stora strl av den blårandiga, då kaaanske det slunkit ner en till lucas oxå
  • jojoa75

gomorron!
    pissigt väder, men åååh så bra sove-väder

Ska bara sova ett litet tag dock, för nu är jag ledig, ledig, ledig ända tills på onsdag

Lovely!
    Ha det bra o gonatt!
    (har kollat funkybaby, matador o alla möjliga inatt, men lyckades stå emot.. )

• jojoa75

har vaknat, men här har ju bara skrivits en halv sida sen i morse. Vad händer?? Är ni sjuka??

• jojoa75
    Buttelina skrev 2009-10-24 18:19:46 följande:
    ja det verkar så . efter en snabbrättning på text tv så fick jag 1.4
    Jättebra!
    Var det första gången du tog det?
  • jojoa75
    jojoa75 skrev 2009-10-24 18:43:29 följande:
    Jättebra! Var det första gången du tog det?
    glöm det, såg svaret sen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15