Nyfödd i december
Hej Therese!
Jag ska föda barn i december. Vad behöver barnet för kläder då?
Framförallt är jag orolig för att vara utomhus, vad behövs då?
Tack på förhand
Hej Therese!
Jag ska föda barn i december. Vad behöver barnet för kläder då?
Framförallt är jag orolig för att vara utomhus, vad behövs då?
Tack på förhand
Hej!
Om vi börjar med ytterkläder så ska du/ni fundera på om ni ska satsa på en varm åkpåse eller en varm overall.Jag tycker att en vindtät fleeceoverall i kombination med en varm åkpåse är perfekt med tanke på tidpunkten då ni ska ha barn.Först har ni dem tillsammans och sedan när våren börjar närma sig och det börjar bli varmt använder ni endast overallen.
Du kan alltid fylla på med ett extra lager under overallen om du tex bär i bärsele.Tänk på att overallen bör ha dubbla dragkjedjor för att lättast kunna öppna upp om du går innomhus eller om du ska någonstans och barnet sover.Satsa på en overall som har övervik på händer och fötter och när barnet börjar växa i kapp overallen kan ni alltid komplettera med tossor/vantar.Om overallen har kapuschong så kan du ha en lite tunnare mössa ,annars väljer ni en tjockare mössa,dock viktigt att den sitter bra.
Det jag annars brukar rekomendera är.Minst ett par set i nyfödd storlek,så du har till hemresa och fotografering.Satsa på bodyn som du slipper att dra över huvudet (omlott) gärna med overlock sömmar som är skonsammare mot babyns hud.Byxor med muddar i ben och midja som går att vika dubbelt i början och vika ner i slutet så att ni förlänger livslängden på plagget.
En liten kofta el college tröja med knappar/ dragkjedja.
Pyjamas med fötter för värmen och tryckknappar/dragkjedja som går ner i benet för att underlätta för blöjbyten nattetid. Sovpåse är också jättebra det är som ett nattlinne med tryckknappar längst ner.
Strumpor i frotte tycker jag är bäst i början,de är inte så hårda i resåren.
Hoppas att du har fått svar på de flesta frågorna,lycka till
Mvh Therese