Inlägg från: mysko4 |Visa alla inlägg
  • mysko4

Plugga till ekonomiassistent?

Hej.
    Jag söker jobb som sjutton och har inte direkt nån tur med att hitta nåt då jagh ar vart mammaledig ett par år och inte har nån direkt yrkeserfarenhetutom vikarie inom städ just nu.
    Jag tycker det är intressant med ekonomi och vill lära mig och kunna detta med siffror bokföring och allt sånt.
    Det finns distanskurser som startar varje vecka så det är bara att hoppa på.

Jag undrar om det finns nån här som är eknomiassistent?
    Vill veta hur tufft det jobbet verkligen är, är det okej lön? osv.
    Så mycket info som möjligt. Är lite nervös men det är dags att ta sig i kragen och bli nåt annat än en vikarie.

• Svar på tråden Plugga till ekonomiassistent?
  • mysko4

Det låter så spännande och man låter så viktig.
    Hitta en kurs på distans som på heltid är 90 dagar. Det låter lite lite..eller?

• mysko4

Ok. Kul att höra av nån som arbetar med det. Låter bra. Ska försöka ta kontakt med en studieledare och kolla upp lite saker. Jag vill definitivt lägga till Matte B som en extra kurs iallafall. Det vill jag ha, och det borde jag ha om inte mer.

• mysko4

Det finns en sida som heter miroi.se där det finns kostnadsfria utbildningar om kommunen köper den av dem. Min kommun köper dem bara på terminsbasis. Annars så står det på deras sida att kurserna startar varje måndag och varje vecka året om. Ska prata med min studievägledare på onsdag och planera lite om det är nått, och jag hoppas verkligen det. Jag vill jobba så snabbt som möjligt, men jag vill ju samtdigt kunna det jag arbetar med. Vill tjäna pengar, inte gå på studiebidrag och lån.

• mysko4

Ja det har jag. Kommunen köper inte kursen därifrån utan från en annan kommun som kommer vara på distans i 40 veckor. Så jag har nu sökt denna kurs och väntar på spänning på att få mitt besked som kan dröja till Januari i värsta fall. Men har även beslutat att för att vi ska klara oss och att vi ska få en framtid så fanns det inte bättre lösning än att ta studielån också, men detta tror jag kommer bli skit bra för mig i slutändan. :)

• mysko4

Jag gick genom kommunens vuxenutbildning. Kolla upp med din kommun. Ganska snart också kanske. Om det kanske finns kurser som startar i Januari så är det inte långt kvar till ansökningstidens slut.

Svar på tråden Plugga till ekonomiassistent?