Anonym (Magen krånglar) skrev 2009-10-07 15:06:24 följande:
Anonym (också gravid) skrev 2009-10-07 13:10:05 följande: Varje dag i 1 månad alltså? Inte ökat i vikt? Man lär väl öka om man inte går på toaletten regelbundet. Jag har redan ökat nästan 1 kg på 3 v nu! Puhu! Är bara i v 7, vill helst inte gå upp för mkt. Är gravid med tredje barnet, vet inte om man går upp mer med tiden :S Är väldigt svullen om magen redan men de förklarar väl att de är ,min tredje graviditet, och minsta är bara 9 mån så täta grav med. Ne har väl me hört att de inte ska va farligt så, men jag är rädd som sagt att bli beroende som andra skrivit. Hur långt gången är du och när började dina problem? Jag har inte hållt på så länge, slutade röka för 1,5 v sen o innan dess funkade de bra, åt katrinplommon o linfrön varje dag (på kvällen) och kunde gå på toa lätt nästkommande morgon efter frukost (dock efter en kopp kaffe o cigg) så de är väl nya vanor man måste komma in i oxå och sen har jag haft problem med magen i flera års tid nu!
Jag har användt det nästan varje dag kanske 4 dagar av 5, jag är i vecka 27 och har ökat bara tre kilo, men det som har varit felet är att det blir så trångt när jag äter så jag äter minimala portioner. Jag minns de ljuva dagarna då jag drack kaffe och magen fungerade. Mina problem började i samband med graviditeten, jag åt visiblin till en början och bland lktulos, men jag spydde oftast upp det, så för en månad sen började jag med microlax. Förra graviditeten var hemsk, jag fick en massa med hemorrojder så jag kör nog vidare såhär ett tag till.
Jag är också rätt så orolig för att bli beroende, men det som är bra med microlax är att den endast stimulerar slutet av tarmsystemet. Allt blir ju mycket lättare sen när man inte är gravid.