• Nivlar

Farligt att ta microlax för ofta?

Tarmen blir efter ett tag ( vet dock inte hur længe) van vid att du anvænder microlax och jobbar inte lika bra på egen hand. Alltså bør man inte anvænda det før lång tid. Du blir på ett vis beroende av den. Bættre att forstætta med lactulos som enbart smørjer tarmarna. Slå upp och læs på www.fass.se

Gillar du gröt så pröva pajalagröt

www.lvn.se/upload/om%20ditt%20landsting/v%C3%A5r%20organisation/l%C3%A4kemedelskommitten/Recept%20Pajalagr%C3%B6t%20fr%20Halland.pdf

• Nivlar

Anonym (Magen krånglar) skrev 2009-10-07 15:15:01 följande:

Ja, jag äter gröt på mornarna, va är de för gröt?
    Det ær grøt med katrinplommon, aprikoser, russin, linfrø, havrekli och havregryn, superenkel att gøra och en laddning ræcker håller i kylskåpet ca 4 dagar så du behøver inte laga varje dag.
    Smakar ganska søtt.
    Har vældigt bra effekt på trøga magar.
  • Nivlar

Anonym (Magen krånglar) skrev 2009-10-08 08:08:05 följande:

Det låter ju lovande :) Värt o testa!!
    Länkar! :)

www.lvn.se/upload/om%20ditt%20landsting/v%C3%A5r%20organisation/l%C3%A4kemedelskommitten/Recept%20Pajalagr%C3%B6t%20fr%20Halland.pdf
  • Nivlar

Anonym (Magen krånglar) skrev 2009-10-10 11:12:12 följande:

Tack! Men jag ska/kan inte äta den varje morgon eller? Min mage verkar va i trögaste lagret nu så, så farligt kan de väl inte vara? Har tagit laktulos innan sängående o de kommer knappt inget! Mest bara gasig! Suck!
    Jodå du kan äta den varje morgon, det är ingen fara
    Jag gör den på sjukhemmet där jag jobbar och jag har sett att par tillfällendär vi har gått från oljeklyx med sond till att avföringen kommer av sig själv :)
    Om du inte tycker om stora bitar i gröten kan du mixa den direkt när den är färdigkokt. Ser det tjock ut så häll på lite mer vatten under kokningen.
Svar på tråden Farligt att ta microlax för ofta?