Farligt att ta microlax för ofta?
Har varit igenom en lång månad med trög mage och emellanåt förstoppning, och läkaren trodde först att det var graviditet, då tecknen tydde på det. Men, nej, proven visade neg. och det var stora frågetecken kring min bubblande och småkrampaktiga mage.
Nu dricker jag laktulos när det inte fungerar som det ska, och det hela hjälper ju helt klart - det blir fart på det hela, men tyvärr mer än jag skulle önska. Tidigare läkare har konstaterat att jag definitivt inte enligt tester är laktosintolerant. Dock kan jag absolut inte äta laktos eller mjölkprodukter i varken stor eller liten mängd, inte utan toalettbesök iaf.
Det skulle vara så skönt att slippa dricka laktulos för att magen ska fungera (=tömmas). Och det skulle vara lättare att acceptera en graviditet än bara "problem med magen i vardagslivet, som så många har", som min läkare påstår. Undersökning av grovtarmen skall göras först den 3 dec, vilket ju är alldeles för långt borta i tiden. Frustrerande.
Hur länge har ni andra tagit medicinering för det och har det varit även då ni inte varit gravida?
- orolig