Inlägg från: Anonym (2barnsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2barnsmamma)

Farligt att ta microlax för ofta?

Anonym (Carina) skrev 2017-12-25 22:02:13 följande:

Hej. Hittade en gammal tråd här. Jag har inte gjort nr 2 på över en vecka. Idag köpte jag linfrön som jag tog i yougert och så köpte jag microlax. Två såna har jag tagit men det händer ingenting. Så här lång tid har det aldrig gått utan nr 2. Magen är stor som en spärrballong. Vad ska jag göra? Jag får panik. Hur länge kan man gå utan att göra nr2? Jag har ju massor av middagar, frukostar och julgodis i magen.

Tycker microlax endast fungerar om det är stopp/mycket precis i slutskedet. om det är stopp längre upp hjälper den ju inte....

Brukar behöva ta 2-3st pursennid emellanåt för att rensa tarmarna ;) fungerar toppen! Dock ej tas för ofta då de är vanebildande...
  • Anonym (2barnsmamma)
    Anonym (Carina) skrev 2017-12-26 00:12:12 följande:

Jag tror att det är längre upp. Har precis tagit den tredje nu. Får panik när jag tänker på att jag åker hem 35 mil i bil. Jag måste få igång den nu...vad är pursennid? Hur hittar jag det?

Finns att köpa på apoteket! Dock så tar man den innan man går och lägger sig så jobbar den under natten. Hoppas det löser sig för dig, vet hur hemskt det är att inte kunna gå på toa :(
Svar på tråden Farligt att ta microlax för ofta?