Inlägg från: Blå Flygare |Visa alla inlägg
  • Blå Flygare

Auorasamtal

Jag har gått i Varberg. De hade ett samtalsrum på förlossningen där man satt. Vi pratade i en 40 min, hos visade sen runt mig på förlossningsavdelningen och sen var vi klara Det jag saknade innan var tilltro till personalen, och den fick jag på den korta tiden Om det behövs bokas det in fler besök.

• Blå Flygare
    jakey skrev 2009-10-07 12:55:53 följande:
    Ok, gjorde ni inte upp någon förlossningsplan?
    Njae, det kommer jag inte ihåg. Jag behövde bara känna att det var vettig personal och få veta att jag skulle bli väl bemött av proffs, att jag var i säkra händer. Boken "innan du föder" läste jag innan och brev skrev jag själv. Jag fick bara veta att jag skulle uppge att jag var aurora-pat när jag kontaktade dem så de kunde ta upp min journal och veta om mina rädslor (och ge mig en aurora-BM under fl). Nu blev det ju inte riktigt som tänkt eftersom jag fick en rumpnisse, så snitt blev det. Inte vad jag önskade, men det gick det med. Bra att kunna lita på personalen när de skär i en, så aurora var absolut inte bortkastat, tvärt om när det blev snitt!
  • Blå Flygare
    Buddha74 skrev 2009-10-07 13:25:51 följande:
    Jag blev också snittad efter 24 timmar i förlossningssalen, ha ha. Så mycket för att ha kämpat sig igenom alla samtal för att pröva föda "normalt". Men jag ångrar mig inte, jag tyckte det var jättebra att gå på aurora-samtal. Du skriver att du var tvungen att veta att du skulle bli bemött av proffs. Jag var likadan. Skrev med stora bokstäver i mitt brev, att det absolut inte fick vara läkar/sjuksköterske-studenter som skulle vara med för att lära sig. Dom kunde öva sig på någon annan som inte var så j-a rädd.  
    Studenter hade jag inte haft något emot, bara de kan sin sak och vet när de behöver sin handledare. Men inte som första ggn en nyexad BM utan empati som dessutom gjorde en hel del konstiga medicinska bedömningar. Efter 20 timmar av ignorering av andra BM... Så jag begärde inte mycket, och det kunde aurora bekräfta att det var väl det lilla jag önskade
Svar på tråden Auorasamtal